xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
451
193
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
macnyt  /  forum  /  emne
outlook
Kategori: Bits and bytes (Software)

69

0
29. december 2021 @ 12:16
Novice

Hej

Jeg vil gerne benytte outlook på min Mac men jeg kan ikke finde ud af at slette MAIL eller slette fluebenet i startup så programmet MAIL starter op og derefter outlook selv om jeg har angivet outlook som standart

Et lille tillægsspørgsmål? hvordan får an sin egen Waw fil over i outlook når man får post??

På forhånd tak

Mac-manden
  8
0
  567

4956

480
29. december 2021 @ 13:23
FPU

Gå ind i Mail's indstillinger og under Generelt vælge Outlook som "Foretrukken" (Default) e-mail klient.

Hvis Outlook ikke er på listen, skal du vælge "Vælg…" (Select…) og så pege på Outlook via Open-menuen.

Jeg kan ikke hjælpe dig med den Waw-fil; der du må nok til at rode lidt rundt i Outlooks underbiblioteker.

Held og lykke og feedback.

Spirituel Maskine

69

0
30. december 2021 @ 13:51
Novice

jeg tror ikke jeg fik det rette svar, eller jeg udtrykte mig forkert. Jeg vil gerne benytte Outlook i stedet for Mail på min Mac og derfor vil jeg fjerne Mail appen eller fjerne fluebenet i appen "åben ved login". ellers starter begge programmer op når jeg åbner min iMac og det skal de ikke. Det er kun outlook der skal starte op. Hvordan gør jeg det?????

vh

Ole

Mac-manden

69

0
30. december 2021 @ 13:52
Novice

jeg tror ikke jeg fik det rette svar, eller jeg udtrykte mig forkert. Jeg vil gerne benytte Outlook i stedet for Mail på min Mac og derfor vil jeg fjerne Mail appen eller fjerne fluebenet i appen "åben ved login". ellers starter begge programmer op når jeg åbner min iMac og det skal de ikke. Det er kun outlook der skal starte op. Hvordan gør jeg det?????

vh

Ole

Mac-manden

3176

451
PallMei (Skribent)
30. december 2021 @ 14:31
Virtual Machine
helios skrev:

vh

Ole

Du finder det under bruger & grupper

Hvis du ikke kan se det, er det måske fordi et ikke er et log ind emne, men at du ikke afslutter mail (cmd+Q) og lader den starte de apps der kørte ved nedlukning. Hvis du ikke vil bruge mail, skulle du måske også overveje at fjerne fluebenet for mail på dine konti under internetkonti. Men hvis du gerne vil bruge den som backup, kan du lade dem være, eller sætte dem, hvis det skulle blive nødvendigt, eller du ønsker at skifte væk fra outlook til mail.

69

0
30. december 2021 @ 16:08
Novice

Jeg har stadig ikke fået svar på hvordan jeg sletter fluebenet i "åben ved log in" i mail appen, den starter op sammen med outlook. Er der ingen der ved dette????

Mac-manden

3176

451
PallMei (Skribent)
30. december 2021 @ 16:51
Virtual Machine
helios skrev:

Jeg har stadig ikke fået svar på hvordan jeg sletter fluebenet i "åben ved log in" i mail appen, den starter op sammen med outlook. Er der ingen der ved dette????

Når du ikke fortæller præcist hvor det flueben befinder sig, er det svært at svare eller henvise til manualen.

Fluebenet i login-emner under bruger & grupper i min forrige post, har iøvrigt ikke noget at gøre med om de skal starte op eller ej. Det er som kolonne overskriften angiver, om det skal ske skjult. Alle listede emner vil starte op. Emner skal fjernes ved at markere dem og trykke minus knappen nedenunder.

69

0
30. december 2021 @ 17:07
Novice

I docken har jeg en app der hedder "MAIL" og hvor jeg får post, når man højreklikker  og trykker på indstillinger kan man vælge: Behold i dock, Åben ved login, og vis i finder. Der er et flueben i Åben ved login og det vil jeg gerne slette men det kan jeg ikke uanset hvor mange gange jeg trykke på det????

Mac-manden

3176

451
PallMei (Skribent)
30. december 2021 @ 17:36
Virtual Machine
helios skrev:

I docken har jeg en app der hedder "MAIL" og hvor jeg får post, når man højreklikker  og trykker på indstillinger kan man vælge: Behold i dock, Åben ved login, og vis i finder. Der er et flueben i Åben ved login og det vil jeg gerne slette men det kan jeg ikke uanset hvor mange gange jeg trykke på det????

Det er bare en anden måde at fjerne/tilføje det til listen over login-emner i Bruger & Grupper. Jeg kan endog have Systemindstillinger åben og se den blive tilføjet/fjernet fra listen, når jeg sætter/fjerner fluebenet. 

Som du kan gætte, kan jeg godt fjerne fluebenet ved at højre-klikke på ikonet i docken. Men prøv om du kan fjerne den under Bruger & Grupper, effekten er den samme. Hvis du heller ikke kan det. Er du administrator. Er det en privat maskine, eller arbejdsmaskine, som er indrullet i noget MDM (Mobile Device Management). Hvis det er en arbejdsmaskine, kan dine bruger rettigheder være begrænset og du skal snakke med it-afdelingen om det.