xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
478
200
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
B&O Macintosh (Tidlig iMac prototype)
Kategori: Vi taler ordenligt til hinanden (Ordet er frit)

927

49
27. december 2021 @ 21:36
Suspenderet

Som fanboi af både Apple og B&O syntes jeg at det er ret fedt at finde ud af, at en af de tidligere protoyper til iMac faktisk er baseret på B&Os designprincip, hvilket dets navn også bærer præg af -> B&O Macintosh. Ret sjov viden.

Hvis man kikker på B&Os Avant TV og Apples iMacs kan man godt se at der er mange ligheder med deres industrielle design. Jeg har både B&O 75" Avant TV og en Apple 27" Cinema Display, og jeg har satme tit kikket på dem, og syntes at de ligner pænt meget hinanden. 

Nu er jeg lidt af en fanboi som står i begge lejre, så jeg er nok lidt mere begejstret for den slags, end hvad et standard menneske ville være :D

B&O Mac

The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  8
0
  797

2227

52
28. december 2021 @ 10:34
ASCII jonglør

Dit link virker ikke - for mig.

Men jeg søgte på google, og kan se at det ser ud til at det blev til den Twentieth Anniversary Macintosh som Apple lavede i et begrænset parti.

Nedenfor B&O Mac'en:

Og Twentieth Anniversary Macintosh:

927

49
28. december 2021 @ 11:59
Suspenderet

Ja. Men det blev også senere brugt til inspiration til iMac og Cinema Display i følge denne video:

https://www.youtube.com/watch?v=JUGhZqs6AsQ&list=LL&index=3

Det er også ret tydeligt at de låner designprincip fra hinanden

8796

241
28. december 2021 @ 16:07
Poseidon

Jeg kan godt lide buen, men bagsiden er langt grimmere end den var på Spartacus'en. Vi havde sidstnævnte en del år, indtil den blev stjålet under et indbrud. Lyden var suuuuper fed, men derudover var den ikke voldsomt brugbar fordi skærmen var så lille, og hurtig for dens tid var den heller ikke. Men flot så den ud.

Der var engang en Mac...

219

12
02. januar 2022 @ 23:24
Juniormedlem

Jeg har altid fantaseret lidt over hvis B&O gik efter Apple-segmentet som computer-platform. De havde jo netop et stort forspring som luksus og kunne vel også finde ud af pænt at ompakke eksterne kompononeter som de er kendt for. 

Så er spørgsmålet bare hvilket OS de skulle køre. Måske en Linux-variant med noget wine. Måske en tåbelig fantasi, men det kunne være lækkert 😊

Grøn specialarbejder // musiker // retro gamer // LEGO entusiast // grafiker // computernørd

927

49
03. januar 2022 @ 03:35
Suspenderet

Jeg ved at de har produkter som køre med enten Android eller Windows. Så Linux med Wine lyder rigtig fint. Jeg ved ikke med macOS hehe

Jeg gad godt se hvordan deres monitors, stationære og bærbare vil se ud. Deres smartphones og tables vil nok være tungt som et ond år men også være mere robust end en 10 mm stålplade. Der skal selvfølgelig være motoriserede bevægelige dele på alle deres produkter i det segment  hehe

5072

506
03. januar 2022 @ 12:11
Yoda

Jeg ved nu ikke. Selv B&O kan slå en skæv; prøv blot at google "B&O mobiltelefon"; så dukker Serene fra 2007 op. Fy, føj da, for en grimmerbasse!

Men hvis B&O vendte tilbage til mobil-markedet med en Android-baseret smartphone, kunne jeg forestille mig lidt á la en XPeria i børstet aluminium, og hvis der absolut skulle være en motor i, ville det nok være en motoriseret skuffe til SIM-kortet og/eller et hukommelses-kort.

Nej, da

927

49
03. januar 2022 @ 16:27
Suspenderet

Hvorfor kommer jeg pludselig tanke om de små minirobotter i Transformers, når vi snakker motoriseret portable tech?😃

219

12
04. januar 2022 @ 14:50
Juniormedlem

Måske de skulle lave noget jubilæumshalløj til at reintroducere sig selv i telefoner, tablets og noget all-in-one computer. De har jo haft et comeback til at bruge træ. Der kunne de køre linen ud.

De kunne også tilbyde en skærm med indbygget super hub, som man kunne "docke" en Mac Mini M1 i. Så slipper de for at tænke på platformen 😊

Grøn specialarbejder // musiker // retro gamer // LEGO entusiast // grafiker // computernørd