Hej
Min macbook pro late 13 laver mærkelige ting med curseren, den flytter sig rund på skærmen uden jeg gør noget, den gør det dog først når den efter 10-15 min efter den er startet op.
Indtil da kører alt helt normalt, og selv med trådløs mus laver den det lort.
Nogen gode forslag inden jeg bliver skør ?
På forhånd tak for evt hjælp.
Ser det ud som on der er en anden person der styre din pointer fra en anden computer? (Har selv oplevet at blive hacket for et par år siden).
Ufomekaniker skrev:Ser det ud som on der er en anden person der styre din pointer fra en anden computer? (Har selv oplevet at blive hacket for et par år siden).
Det tror jeg ikke da den er slettet helt da jeg lige har købt den og hun havde fået hjælp fra Apple support til og slette alt.
| Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter |
selgen skrev:Hej
Min macbook pro late 13 laver mærkelige ting med curseren, den flytter sig rund på skærmen uden jeg gør noget, den gør det dog først når den efter 10-15 min efter den er startet op.
Indtil da kører alt helt normalt, og selv med trådløs mus laver den det lort.
Nogen gode forslag inden jeg bliver skør ?
På forhånd tak for evt hjælp.
Jeg tror du skal tjekke at batteriet ikke er svulmet op. Det kan blive farligt.
Men ellers kan du slå den indbyggede trackpad fra, når ekstern mus er tilsluttet under tilgængelighedsindstillinger.

Jeg ville også prøve at se om det sker i recovery mode og safe mode (sikker tilstand) for vurdere om det hardware problem triggered af varme eller god/ond software.
Jeps, klassiske symptomer på et batteri, der ligger og svulmer og dermed trykker op imod bunden af TrackPad'en.
Hvis det bliver slemt nok, kan TrackPad'en knække, så det gælder om at få skiftet batteriet, inden der sker noget skidt.
Hvis du ikke vil gøre det selv, kan jeg anbefale MacMo i Kastrup og MacMenu i Kolding. Jeg har fået skiftet batteri på min egen bærbare begge steder og kan varmt anbefale dem. Regn med omkring 1.000,- Kr. for udskiftningen.
Held og lykke og feedback.
Ja okay, dog undrede det mig at det først kom lidt efter opstart, jeg ville have troet det var der hele tiden.
Men lige nu har jeg slået det fra og kører kun med den trådløse og problemet er væk, så jeg kunne godt tro den med mit batteri.
Og skifte det er da heldigvis noget jeg selv kan klare.
Tak for alle indput.
selgen skrev:Ja okay, dog undrede det mig at det først kom lidt efter opstart, jeg ville have troet det var der hele tiden.
Men lige nu har jeg slået det fra og kører kun med den trådløse og problemet er væk, så jeg kunne godt tro den med mit batteri.
Og skifte det er da heldigvis noget jeg selv kan klare.
Tak for alle indput.
Batteriet skal lige arbejde lidt og blive varmt, før det svulmer (mere) op, og når din Mac har stået slukket et et sykke tid, bliver batteriet koldere igen og trækker sig (lidt) sammen