xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
444
193
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Den bedste mus til macOS
Kategori: Vi taler ordenligt til hinanden (Ordet er frit)

245

14
17. december 2021 @ 13:52
Juniormedlem

Hej

Jeg har en MacBook Pro og en iMac, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilken mus der fungerer bedst.

Jeg har en Magic Mouse, men den er virkelig så dårlig ergonomisk designet, at den giver mig krampe i skulderen.

Så har jeg en Logitech MX Anywhere 2, som er en lille handy mus, men det er som om, at den ikke kan udnytte de muligheder der i macOS, hvis man ser på hvilke funktioner sådan en Magic Mouse giver en.

Logitech MX Master er vist en ret populær mus, men den er for stor til min kontorhånd, så den fungerer heller ikke.

Er der mon en anden mus derude?

10
0
  877

3162

444
PallMei (Skribent)
17. december 2021 @ 17:38
Virtual Machine

Jeg er gået rent trackpad.

245

14
18. december 2021 @ 11:20
Juniormedlem

Dvs. Du har købt trackpad til iMac og hvad med til MacBook Pro? Bruger du kun trackpad der hører til den?

3162

444
PallMei (Skribent)
18. december 2021 @ 11:32
Virtual Machine
SE0Master skrev:

Dvs. Du har købt trackpad til iMac og hvad med til MacBook Pro? Bruger du kun trackpad der hører til den?

Ja, jeg har købt magic trackpad til min imac. På mine bærbare bruger jeg den indbyggede, med mindre jeg bruger en ekstern skærm. Har i alt 3 sæt trackpad og tastatur (2 gamle modeller der kræver batterier og 1 ny med opladeligt batteri [kraftig at foretrække og fungerer også som usb-tilsluttet med ladekablet], men p.t. Bruger jeg kun min imac som stationære, så derfor bruger jeg også kun det ombyggede tastatur og trackpad på mine bærbare.

3162

444
PallMei (Skribent)
18. december 2021 @ 11:32
Virtual Machine
SE0Master skrev:

Ja, jeg har købt magic trackpad til min imac. På mine bærbare bruger jeg den indbyggede, med mindre jeg bruger en ekstern skærm. Har i alt 3 sæt trackpad og tastatur (2 gamle modeller der kræver batterier og 1 ny med opladeligt batteri [kraftig at foretrække og fungerer også som usb-tilsluttet med ladekablet], men p.t. Bruger jeg kun min imac som stationære, så derfor bruger jeg også kun det ombyggede tastatur og trackpad på mine bærbare.

8752

228
19. december 2021 @ 19:11
Poseidon
SE0Master skrev:

Så har jeg en Logitech MX Anywhere 2, som er en lille handy mus, men det er som om, at den ikke kan udnytte de muligheder der i macOS, hvis man ser på hvilke funktioner sådan en Magic Mouse giver en.

Bruger du Logitechs egen musesoftware? Alternativt er der programmer såsom USB Overdrive, hvis du vil have fuld kontrol over din mus.

Der var engang en Mac...

245

14
22. december 2021 @ 12:01
Juniormedlem

Hej David

Nej jeg har godt nok ikke prøvet endnu med Logitechs egen software, prøvede bare at installere den med macOS, men det gik ikke så godt.

Kan godt være, at man får andre - og bedre - indstillingsmuligheder med Logitechs egen software. Selv til en lille MX Anywhere 2 mus.

Det giver jeg lige et forsøg.

Glædelig jul :)

8752

228
25. december 2021 @ 20:22
Poseidon

Jeg bruger USB Overdrive selv, til mine Logitech MX512 muse (Muser? Mus?) og min MX Anywhere 2. Dog en vanesag, da jeg har brugt det i 20 år. :)

Der var engang en Mac...

4935

480
25. december 2021 @ 22:57
FPU
David Munch skrev:

Jeg bruger USB Overdrive selv, til mine Logitech MX512 muse (Muser? Mus?) og min MX Anywhere 2. Dog en vanesag, da jeg har brugt det i 20 år. :)

En mus, mange mus. Lidt nemmere på engelsk; mouse og mice. Deværre ikke "mouses".

Spirituel Maskine

8752

228
26. december 2021 @ 21:44
Poseidon
Tonny Freimanis skrev:
David Munch skrev:

En mus, mange mus. Lidt nemmere på engelsk; mouse og mice. Deværre ikke "mouses".

Jeg havde en underviser på universitetet, Giliano fra Italien, som konsekvent kaldte dem 'musere'. Den hænger stadig fast. 8)

Der var engang en Mac...

4935

480
27. december 2021 @ 00:45
FPU
David Munch skrev:
Tonny Freimanis skrev:
David Munch skrev:

Jeg havde en underviser på universitetet, Giliano fra Italien, som konsekvent kaldte dem 'musere'. Den hænger stadig fast. 8)

Ja, det er jo sådan set også logisk nok, men problemet er flertals-s'et (som f.eks. i høns), som man ikke bare må koble bag på et eksisterende s, så det bliver til "muss" (som er præsens (nutid) af verbet "skal" på tysk; mussen). Man kan heller ikke sætte et "e" ind imellem de to s'er (muses), som jo er passivformen af at blive muset af en rovfugl, og det gælder jo også præsens-formen "muser", som er det, som rovfuglen gør, når den er på arbejde. Og droppe flertals-s'et og nøjes med e'et (muse) går heller ikke, for det bliver jo til infinitiv-formen "at muse". Det er virkelig noget rod med de mus.

Spirituel Maskine