Hej
Jeg har en MacBook Pro og en iMac, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilken mus der fungerer bedst.
Jeg har en Magic Mouse, men den er virkelig så dårlig ergonomisk designet, at den giver mig krampe i skulderen.
Så har jeg en Logitech MX Anywhere 2, som er en lille handy mus, men det er som om, at den ikke kan udnytte de muligheder der i macOS, hvis man ser på hvilke funktioner sådan en Magic Mouse giver en.
Logitech MX Master er vist en ret populær mus, men den er for stor til min kontorhånd, så den fungerer heller ikke.
Er der mon en anden mus derude?
Jeg er gået rent trackpad.
Dvs. Du har købt trackpad til iMac og hvad med til MacBook Pro? Bruger du kun trackpad der hører til den?
SE0Master skrev:Dvs. Du har købt trackpad til iMac og hvad med til MacBook Pro? Bruger du kun trackpad der hører til den?
Ja, jeg har købt magic trackpad til min imac. På mine bærbare bruger jeg den indbyggede, med mindre jeg bruger en ekstern skærm. Har i alt 3 sæt trackpad og tastatur (2 gamle modeller der kræver batterier og 1 ny med opladeligt batteri [kraftig at foretrække og fungerer også som usb-tilsluttet med ladekablet], men p.t. Bruger jeg kun min imac som stationære, så derfor bruger jeg også kun det ombyggede tastatur og trackpad på mine bærbare.
SE0Master skrev:Dvs. Du har købt trackpad til iMac og hvad med til MacBook Pro? Bruger du kun trackpad der hører til den?
Ja, jeg har købt magic trackpad til min imac. På mine bærbare bruger jeg den indbyggede, med mindre jeg bruger en ekstern skærm. Har i alt 3 sæt trackpad og tastatur (2 gamle modeller der kræver batterier og 1 ny med opladeligt batteri [kraftig at foretrække og fungerer også som usb-tilsluttet med ladekablet], men p.t. Bruger jeg kun min imac som stationære, så derfor bruger jeg også kun det ombyggede tastatur og trackpad på mine bærbare.
SE0Master skrev:Så har jeg en Logitech MX Anywhere 2, som er en lille handy mus, men det er som om, at den ikke kan udnytte de muligheder der i macOS, hvis man ser på hvilke funktioner sådan en Magic Mouse giver en.
Bruger du Logitechs egen musesoftware? Alternativt er der programmer såsom USB Overdrive, hvis du vil have fuld kontrol over din mus.
Hej David
Nej jeg har godt nok ikke prøvet endnu med Logitechs egen software, prøvede bare at installere den med macOS, men det gik ikke så godt.
Kan godt være, at man får andre - og bedre - indstillingsmuligheder med Logitechs egen software. Selv til en lille MX Anywhere 2 mus.
Det giver jeg lige et forsøg.
Glædelig jul :)
Jeg bruger USB Overdrive selv, til mine Logitech MX512 muse (Muser? Mus?) og min MX Anywhere 2. Dog en vanesag, da jeg har brugt det i 20 år. :)
David Munch skrev:Jeg bruger USB Overdrive selv, til mine Logitech MX512 muse (Muser? Mus?) og min MX Anywhere 2. Dog en vanesag, da jeg har brugt det i 20 år. :)
En mus, mange mus. Lidt nemmere på engelsk; mouse og mice. Deværre ikke "mouses".
Tonny Freimanis skrev:David Munch skrev:Jeg bruger USB Overdrive selv, til mine Logitech MX512 muse (Muser? Mus?) og min MX Anywhere 2. Dog en vanesag, da jeg har brugt det i 20 år. :)
En mus, mange mus. Lidt nemmere på engelsk; mouse og mice. Deværre ikke "mouses".
Jeg havde en underviser på universitetet, Giliano fra Italien, som konsekvent kaldte dem 'musere'. Den hænger stadig fast. 8)
David Munch skrev:Tonny Freimanis skrev:David Munch skrev:Jeg bruger USB Overdrive selv, til mine Logitech MX512 muse (Muser? Mus?) og min MX Anywhere 2. Dog en vanesag, da jeg har brugt det i 20 år. :)
Jeg havde en underviser på universitetet, Giliano fra Italien, som konsekvent kaldte dem 'musere'. Den hænger stadig fast. 8)
Ja, det er jo sådan set også logisk nok, men problemet er flertals-s'et (som f.eks. i høns), som man ikke bare må koble bag på et eksisterende s, så det bliver til "muss" (som er præsens (nutid) af verbet "skal" på tysk; mussen). Man kan heller ikke sætte et "e" ind imellem de to s'er (muses), som jo er passivformen af at blive muset af en rovfugl, og det gælder jo også præsens-formen "muser", som er det, som rovfuglen gør, når den er på arbejde. Og droppe flertals-s'et og nøjes med e'et (muse) går heller ikke, for det bliver jo til infinitiv-formen "at muse". Det er virkelig noget rod med de mus.