Jeg kan ikke installere Xerox printer (netværk, usb osv.) på nyere Intel-iMac med Big Sur.
Det er jo nemt at tilføje en printer i Systeminstillinger, iMac finder printeren, men finder ikke selv driver, og vinduet med listen over printerdrivere, der kan tilføjes manuelt, er helt tom.
Jeg har fundet nyeste driver hos Xerox, men der sker intet når jeg installerer den.
På min gamle, trofaste late-2009 iMac (med High Sierra) er der intet problem - men mine 3, nye(ere) iMacs med Big Sur vil bare ikke ... synes ikke jeg finder noget brugbart ved at spørge Google, what to do ...?
Hvilken printer præcis er der tale om?
WorkCenter 6025
Versant 80
Versant 180
Peder Lyng skrev:Jeg kan ikke installere Xerox printer (netværk, usb osv.) på nyere Intel-iMac med Big Sur.
Det er jo nemt at tilføje en printer i Systeminstillinger, iMac finder printeren, men finder ikke selv driver, og vinduet med listen over printerdrivere, der kan tilføjes manuelt, er helt tom.
Jeg har fundet nyeste driver hos Xerox, men der sker intet når jeg installerer den.
På min gamle, trofaste late-2009 iMac (med High Sierra) er der intet problem - men mine 3, nye(ere) iMacs med Big Sur vil bare ikke ... synes ikke jeg finder noget brugbart ved at spørge Google, what to do ...?
Peder Lyng skrev:WorkCenter 6025
Versant 80
Versant 180
De skulle alle være understøttet og hvert fald den første understøtter også airprint. Men er du sikker på at du har hentet driveren til Big Sur. Prøv aktivt at vælge Big Sur som platform på download siden og trykke anvend filter. Hvert fald for Versant lader der til at være et split mellem High Sierra driver og Catalina, Big Sur og Monterey driver.
Ja, det er Big Sur compatible drivere, jeg forsøger mig med - men sker der intet efter installation og genstart.
Hvor har Big Sur gjort alle driverne? I 'gamle dage' kom der en alen-lang liste frem med pre-installerede printerdrivere, når man valgte driver til en ny printer. Var en ny driver installeret, var den tilføjet denne liste ...
Jeg tøffede lidt rundt i MacHelp under "Printers & Scanners" i Systemindstillinger.
Der står ikke noget om, hvad man skal gøre, hvis driveren ikke dukker op i Tilføj-dialogen, men til sidst fandt jeg et direkte link til en Apple-tråd over alle kompatible printere. Måske du kan bruge den til noget. Klik.
Held og lykke og feed-back.
Peder Lyng skrev:Ja, det er Big Sur compatible drivere, jeg forsøger mig med - men sker der intet efter installation og genstart.
Hvor har Big Sur gjort alle driverne? I 'gamle dage' kom der en alen-lang liste frem med pre-installerede printerdrivere, når man valgte driver til en ny printer. Var en ny driver installeret, var den tilføjet denne liste ...
Prøv at kontakte Xerox support.
Denmark
Xerox
Industriparken 21A
2750 Ballerup
Danmark
Sales: 88 17 88 17
Support: 7010 7288
Mandag – Torsdag, 8:00 – 16:30 CET,
Fredag, 8:00 – 15:30 CET
FAX: (+45) 88 17 88 88
Hej Peder!
Workcentre 6025
Download driver fra: https://www.support.xerox.com/en-us/product/workcentre-6025/downloads?platform=macOS10_15&language=en
Versant 80 og 180 - jeg regner med, at du stadig kører med Fiery?
Download driver fra: https://www.efi.com/support-and-downloads/downloads/
Vælg Fiery driver og registrer dig (de spammer ikke, bare kryds nej nederst.
Vælg Xerox i venstre side og vælg den rigtige printer, og download.Dog er det lidt specielt, at installere: Ændre midlertidigt sprog mv. til engelsk
Herefter installerer du med IP-adr.
Mvh
Karsten Dodensig (Pensionist 😂)
Tak for hjælpen, Karsten - havde allerede været på Efi's hjemmeside og hentet driver, det virker desværre ikke.
Driver-installationen kører tilsyneladende korrekt - men jeg kan ikke tilføje printeren, når jeg ikke vælger en driver.
Og som sagt: vinduet med listen over alle printer-drivere er helt tomt ...
Peder Lyng skrev:
Og som sagt: vinduet med listen over alle printer-drivere er helt tomt ...
Bare for at forstå hvilken list du snakker om. Er det tilføj printer->brug->vælg software? (bliver først aktiv når du har valgt printer-adresse f.eks ip-adresse.
Hej Peder!
kan jeg ringe til dig senere, så kan jeg forsøge via Teamviewer, at installere for dig?
mvh
Karsten
Jeps - det er den liste, du viser - den er fuldstændig tom, ikke én eneste driver bliver vist. Heller ikke når jeg har kørt driver-installering fra både Xerox og EFI.
Men det har ikke høj prioritet - printerne ER på netværket og kan tilgåes gennem CWS - det er bare irriterende, at man f.eks. ikke kan printe en mail eller andre småting direkte ...
Jeg får ny Xerox-printer efter nytår - så må deres system-xpert tage sig af det ...
Håber du nyder dit otium :-)
mvh Peder