xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
478
200
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
macnyt  /  forum  /  emne
Ebay.de
Kategori: Vi taler ordenligt til hinanden (Ordet er frit)

2649

92
13. december 2021 @ 22:15
Bit kongen

Jeg har handlet meget på ebay.co.uk førhen og det er af gode grunde slut nu.

Alternativt er der ebay.de men deres opfattelse af hvad forsendelse skal koste er helt i hegnet i Tyskland.

Er der et alternativt sted at handle de små ting jeg oftes købte i uk førhen og hvor forsendelsen ikke er dyrere end dimsen?

3
1
  521

1493

39
13. december 2021 @ 22:22
Stormogul

men indførelse af IOSS per 1. juli i år.. så er det da blevet så meget nemmere at handle på ebay og andre sites der understøtter det... både UK og fra kinaland... her kommer der endnu flere pakker nu.. især fordi man ikke skal være bange for at de ryger i tolden med mindre værdien er større end €150 eller man ikke kontrollerede at der blev betalt moms ved bestillingen. 

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

5072

506
14. december 2021 @ 02:19
Yoda

Det kommer vel lidt an på, hvad du skal købe. Prøv på Amazon, hvis du ellers kan leve med Bezos' indstilling til hans medarbejdere, for de sender til Danmark igennem Tyskland, så du slipper for dumme-bøden.

Det samme gælder kinøjser-sider som DealExtreme og AliBaba; derinde kan man vælge udksibningsland fra en drop-down menu med en håndfuld EU-lande at vælge imellem.

eBay er efter min mening i øvrigt ved at grave sin egen grav, i hvert fald for privatpersoner, som vil sælge noget:

1. Nu overføres pengene ikke direkte fra køber til sælger men til eBay. Så skal sælger sende pakken og over for eBay bevise, at den er på vej, hvorefter eBay sidder på pengene i to bankdage, for de sendes videre til sælger.

2. Der er en begrænsning på salg på €200,- pr. måned og et maksimum antal salg pr. år for privatpersoner. jeg har egentlig et Omega Seamaster, som jeg ville sælge på eBay, men det er et ur i 5000,- Kr. klassen, så indtil jeg får fundet ud af, om der er en udvej, bliver jeg nødt til at prøve at sælge det på en anden måde.

Med hensyn til portoen: Det er godt nok et års tid siden, at jeg har købt noget på eBay, men da jeg solgte et andet ur til en eBay'er i Stockholm i oktober, kostede en 200 grams pakke med track-and-trace 132,- Kr. Så dyrt tror jeg altså ikke, at det er i Tyskland.

Go' jagt.

Nej, da

927

49
14. december 2021 @ 18:27
Suspenderet

His det er nyt hardware du skal have kan det være Conrad.de, fordi de har bare alt. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)