Som vedlagte billede viser ser de videoer ud der er taget med min kones iPhone 12 på min iMac 2010
Alle andre steder er videoerne ok, både fra min iPhone X, i Google fotos, eller i iCloud fra nettet.
Ingen problemer med billederne.
Håber der findes en magisk løsning på det. Eller at andre har været udsat for det samme.

https://support.apple.com/da-dk/HT210980
Du kan prøve om andre medieafspillere som IINA eller VLC gør det bedre.
Vlc er prøvet. Ingen forskel
selvom jeg prøvede at slå smart HDR fra på iPhone 12 gjorde det ingen forskel
xyz skrev:selvom jeg prøvede at slå smart HDR fra på iPhone 12 gjorde det ingen forskel
Det er også Optag Video->HDR-Video du skal slå fra, hvis vi snakker video.
Det løste faktisk problemet :-)
for vi snakker kun video
jeg prøver lige at se hvor stor forskellen er.
Men tættere kommer jeg ikke på en løsning
Tak for jeres hjælp
xyz skrev:Det løste faktisk problemet :-)
for vi snakker kun video
jeg prøver lige at se hvor stor forskellen er.
Men tættere kommer jeg ikke på en løsning
Tak for jeres hjælp
Sagde de "Ja" til hinanden? :0)
Hvis du mener om det fungerer nu, er det et ja
Nedenstående gør, at de videoer nu ses rigtigt på min iMac, men også at videoerne på iPhone 12 ikke bliver i HDR kvalitet
Slå HDR-video til og fra:
iPhone 12-modeller og iPhone 13-modeller optager video i Dolby Vision HDR for at gengive farver og kontrast som i virkeligheden. Du slår HDR-videooptagelse fra ved at gå til Indstillinger > Kamera > Optag video og HDR video
xyz skrev:Hvis du mener om det fungerer nu, er det et ja
Nedenstående gør, at de videoer nu ses rigtigt på min iMac, men også at videoerne på iPhone 12 ikke bliver i HDR kvalitet
iPhone 12-modeller og iPhone 13-modeller optager video i Dolby Vision HDR for at gengive farver og kontrast som i virkeligheden. Du slår HDR-videooptagelse fra ved at gå til Indstillinger > Kamera > Optag video og HDR video
Super det løste problemet fremadrettet, selv om det så betyder tab af HDR. Jeg tror Tonny referere til dit eksempel billede der ser ud til at vise en præst og brudepar🤵🏻 ⛪️👰🏼😀
xyz skrev:Hvis du mener om det fungerer nu, er det et ja
Super det løste problemet fremadrettet, selv om det så betyder tab af HDR. Jeg tror Tonny referere til dit eksempel billede der ser ud til at vise en præst og brudepar🤵🏻 ⛪️👰🏼😀
Nå den havde jeg ikke lige fanget.
Min iMac er endnu ikke blevet for gammel. :-)