xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
441
193
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Remove IDGo 800 minidriver from Mac
Kategori: Bits and bytes (Software)

108

1
06. december 2021 @ 12:26
Novice

Hej herinde,

Sorry nedenstående er på engelsk, men jeg har prøvet support forum på engelsk, der dog desværre ikke svarer retur. Sagen er, at jeg skal have fjernet en driver fra systemet, der ikke er sådan at finde. Jeg har fundet en vejledning, men den virker ikke - se nedenfor:

Hi Support,

I am following your guide to uninstal the IDGo 800 minidriver form my system, allowing me to re-install theSafeNet:

How to uninstall IDGo 800 minidriver and install Safenet Authentication Client on Mac OS?

Gemalto customers migrating from IDGo 800 must uninstall their version of IDGo 800 and install SafeNet Authentication Client.

If you have the original version of the IDGo 800 driver installed on your Mac, Safenet Authentication will not install (installation will be denied). Follow the procedure below to uninstall the old IDGo 800 minidriver installation. It will then be possible to install the Safenet Authentication Client.

First save the following code in the main Documents folder as file removal-IDGo800.sh. You can save it in a text editor or Notepad. 

#!/bin/bash

# script shell for uninstallation/removing of IDGo 800 PKCS#11 package

set -x

set -e

echo Deleting /usr/local/lib/pkcs11

rm -rf /usr/local/lib/pkcs11

echo Deleting /usr/local/lib/libidprimepkcs11.0.dylib

rm -rf /usr/local/lib/libidprimepkcs11.0.dylib

echo Deleting /Library/Frameworks/GemaltoIDGo800PKCS11.framework

rm -rf /Library/Frameworks/GemaltoIDGo800PKCS11.framework

echo Deleting /Library/Security/tokend/PKCS11.tokend

rm -rf /Library/Security/tokend/PKCS11.tokend

echo Deleting /usr/local/lib/IDPrimePKCS11

rm -rf /usr/local/lib/IDPrimePKCS11

echo Deleting /Applications/Gemalto

rm -rf /Applications/Gemalto

echo Deleting /Library/LaunchAgents/pinGuiForTokend

rm -rf /Library/LaunchAgents/pinGuiForTokend

echo Deleting /etc/IDGo800/

rm -rf /etc/IDGo800

echo Done. IDGo 800 PKCS11 was successfully removed

1. Open Terminal.
  2. Copy “cd Documents” (without quotation marks) and press Enter 
  3. Copy "chmod 755 ./removal-IDGo800.sh" (without quotation marks) and press Enter 
  4. Copy "sudo ~ / Documents / removal-IDGo800.sh" (without quotation marks) and press Enter

Everything should be uninstalled and it should be possible to install Safenet Authentication Client.

Everything runs smooth, but when pressin enter here:

1. Copy "sudo ~ / Documents / removal-IDGo800.sh" (without quotation marks) and press Enter

I am prompted for a password.

I don’t know what that password is (where is i coming from) an I therefore cannot proceed.

Can you help me on this one ?

4
0
  911

1159

134
06. december 2021 @ 12:44
Stormogul

det er dit brugers password. 

altså den brugernavn som du logger med på din mac. det er denne password der spørges om.

når du taster password, så vil du ikke se noget "input" det er helt normalt. du skal blot skrive koden, og trykke enter. så skulle den gerne køre hvis koden er korrekt.

nihad.dk 

108

1
07. december 2021 @ 12:12
Novice

Hej Nihad,

Der er ikke noget pw på brugeren,

1159

134
07. december 2021 @ 14:24
Stormogul

jeg er nu ret overbevist på at du har en password på din bruger. måske har du kun indstillet din macos til auto login. 

men du har stadig en password. en række ændringer under system indstillinger kræver password før du kan foretage disse ændringer. det vil f.eks. være denne kode du skal bruge. 

lad os nu sige, du skal lave om på netværksindstillinger eller indstillinger til dit bruger. alle disse er jeg overbevist vil kræve at du låser hængelåsen op før du kan ændre i ting. koden som du bruger her, er den kode du skal taste ind.

nihad.dk 

108

1
08. december 2021 @ 10:29
Novice

Hej Nihad,

Nej det skal jeg ikke :-)

Jeg trykker bare på "enter" så låses der op; ingen kode.

Det er det, som er så mærkeligt... Men jeg kan selvfølgelig prøve at lave et - og så se....