Hej herinde,
Sorry nedenstående er på engelsk, men jeg har prøvet support forum på engelsk, der dog desværre ikke svarer retur. Sagen er, at jeg skal have fjernet en driver fra systemet, der ikke er sådan at finde. Jeg har fundet en vejledning, men den virker ikke - se nedenfor:
Hi Support,
I am following your guide to uninstal the IDGo 800 minidriver form my system, allowing me to re-install theSafeNet:
How to uninstall IDGo 800 minidriver and install Safenet Authentication Client on Mac OS?
Gemalto customers migrating from IDGo 800 must uninstall their version of IDGo 800 and install SafeNet Authentication Client.
If you have the original version of the IDGo 800 driver installed on your Mac, Safenet Authentication will not install (installation will be denied). Follow the procedure below to uninstall the old IDGo 800 minidriver installation. It will then be possible to install the Safenet Authentication Client.
First save the following code in the main Documents folder as file removal-IDGo800.sh. You can save it in a text editor or Notepad.
#!/bin/bash
# script shell for uninstallation/removing of IDGo 800 PKCS#11 package
set -x
set -e
echo Deleting /usr/local/lib/pkcs11
rm -rf /usr/local/lib/pkcs11
echo Deleting /usr/local/lib/libidprimepkcs11.0.dylib
rm -rf /usr/local/lib/libidprimepkcs11.0.dylib
echo Deleting /Library/Frameworks/GemaltoIDGo800PKCS11.framework
rm -rf /Library/Frameworks/GemaltoIDGo800PKCS11.framework
echo Deleting /Library/Security/tokend/PKCS11.tokend
rm -rf /Library/Security/tokend/PKCS11.tokend
echo Deleting /usr/local/lib/IDPrimePKCS11
rm -rf /usr/local/lib/IDPrimePKCS11
echo Deleting /Applications/Gemalto
rm -rf /Applications/Gemalto
echo Deleting /Library/LaunchAgents/pinGuiForTokend
rm -rf /Library/LaunchAgents/pinGuiForTokend
echo Deleting /etc/IDGo800/
rm -rf /etc/IDGo800
echo Done. IDGo 800 PKCS11 was successfully removed
Everything should be uninstalled and it should be possible to install Safenet Authentication Client.
Everything runs smooth, but when pressin enter here:
I am prompted for a password.
I don’t know what that password is (where is i coming from) an I therefore cannot proceed.
Can you help me on this one ?
det er dit brugers password.
altså den brugernavn som du logger med på din mac. det er denne password der spørges om.
når du taster password, så vil du ikke se noget "input" det er helt normalt. du skal blot skrive koden, og trykke enter. så skulle den gerne køre hvis koden er korrekt.
Hej Nihad,
Der er ikke noget pw på brugeren,
jeg er nu ret overbevist på at du har en password på din bruger. måske har du kun indstillet din macos til auto login.
men du har stadig en password. en række ændringer under system indstillinger kræver password før du kan foretage disse ændringer. det vil f.eks. være denne kode du skal bruge.
lad os nu sige, du skal lave om på netværksindstillinger eller indstillinger til dit bruger. alle disse er jeg overbevist vil kræve at du låser hængelåsen op før du kan ændre i ting. koden som du bruger her, er den kode du skal taste ind.
Hej Nihad,
Nej det skal jeg ikke :-)
Jeg trykker bare på "enter" så låses der op; ingen kode.
Det er det, som er så mærkeligt... Men jeg kan selvfølgelig prøve at lave et - og så se....