Aften :)
Jeg har så lige fået MitID, og det jo super... Sådan da :)
Når jeg logger ind med MitID så popper den ikke op på telefonen som NemID. Det vil sige jeg skal selv finde appen og åbne den og så godkende... Andre med denne udfordring ?
Alle notifikationer er slået til, helt som NemID..
Det er med vilje, da man kun skal indtaste bruger-id for at logge på.
For at øge sikkerheden, skal man derfor selv aktivt åbne appen og får ingen notifikation.
Ellers kunne andre også sidde og indtaste tilfældige bruger-id indtil nogen ved et uheld fik godkendt en.
Hos mig virker det ikke engang selvom jeg åbner appen
Har du slået 'Private Relay' fra ??
Det virker fint hos mig, også med Private Relay slået til.
Måske der er en opdatering til appen i App Store?
Ellers er en genstart også værd at prøve.
Hos mig virker det heller ikke automatisk, jeg skal manuelt ind og "lede" efter godkendelsen. Dette til trods for opdatering og genstarter.
Private relay ?? kan du ikke lige forklare det for mig?
Indstillinger → [dit navn] → iCloud → Privat datatrafik
Det er dog stadig i beta: Sådan fungerer Privat datatrafik
Virker ikke med eller uden det der Privat R... Nå men pyt, der kommer forhåbenligt et fiks/update...
PRW skrev:Virker ikke med eller uden det der Privat R...
Nu bliver jeg i tvivl. Siger du, at det ikke virker overhovedet, som eriktorp skrev, eller at du ikke får en notifikation?
Der kommer ingen notifikation med MitID, man skal selv åbne appen.
Der kommer IKKE nogen notifikationer fra MitID, desværre. Det skulle være et sikkerhedsproblem. Tja ....
Man skal selv åbne programmet. Pisse ireterende
NemID var bedre.
Ufomekaniker skrev:
- OJeg hvde problemer med MitID i kombination med Private Relay. Det var MitID support der fortalte mig, at det ikke fungere med 100% Private Relay, og der senere hen vil komme en update der fixer det problem. Det var et par uger siden ringede til dem, og jeg har endnu ikke teste om det virker med Private Relay nu.
Det er hvad jeg lige har fåetaf svar fra dem:
Det lyder som et spørgsmål til Apple Support. Du kan ringe til dem på dette nummer - 28 14 70 8 |
Jeg fik ikke mit til at virke overhovedet. Er gået tilbage til nemid
Kan ikke huske hvor jeg læste det men det er meningen den ikke skal komme med en push notifikation som nemid gør når man skal godkende. Det er et spørgsmål om sikkerhed stod der, så skal åbne MitID appen manuelt før man kan godkende. Så haster ikke for mig at skifte.
Pjock skrev:Kan ikke huske hvor jeg læste det men det er meningen den ikke skal komme med en push notifikation som nemid gør når man skal godkende. Det er et spørgsmål om sikkerhed stod der, så skal åbne MitID appen manuelt før man kan godkende. Så haster ikke for mig at skifte.
Du slipper for password, men skal derfor i stedet manuelt åbne MitID.
Bare ikke nemmer at slippe for password da ens Mac/iPhone husker det og godkender med ansigt eller en finder på sin Mac.. Men ja ok, kan bare ikke se hvordan dette skulle være mere sikkert... Men der ligger vel noget software bag der gør det mere sikkert for det kan da ikke kun være login der gør det mere sikkert...
ja det er rigtig irriterende, det var smartere med NemID. Kan ikke se hvordan det skulle kunne påvirke sikkerheden.
PRW skrev:Bare ikke nemmer at slippe for password da ens Mac/iPhone husker det og godkender med ansigt eller en finder på sin Mac.. Men ja ok, kan bare ikke se hvordan dette skulle være mere sikkert... Men der ligger vel noget software bag der gør det mere sikkert for det kan da ikke kun være login der gør det mere sikkert...
Skal ikke gøre mig klog på beslutningen, men er sikker på at de har noget erfaring med at folk for ukritisk godkender en nemid anmodning, når den kommer lige i ansigtet. Især når brugernavn er cprnummer og der aldrig har været ret høje krav til password styrke og fornyelse (hvis nogen 🤷♂️).