xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
3
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
433
185
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Skærm på MacBook Pro 15" går i sort når den åbnes
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)

0
22. november 2021 @ 13:51
Jeg har en MacBook Pro 15" med Touchbar fra 2016, der er begyndt drille. Skærmen går i sort når den åbnes mere end 40-45 grader. Touchbaren lyser fortsat og computeren kører, men skærmes er altså død. Jeg har googlet mig til at det synes at være et velkendt problem fra MacBook 13" og jeg har talt med to teknkere, der bekræfter at de ser et stigende antal eksempler på problemet med 15" skærmen også. Alligevel virkede Apple Supporten meget overrasket da jeg ringede og nægtede at kende til problemet. Alligevel ville de ikke give mig det skriftligt, at problemet for Apple var ukendt med min model. Jeg har nu ikke tænkt mig at lægge mig fladt ned. Er der andre der kender til samme problem, så vil jeg meget gerne høre fra jer. 
  2
0
  356

8700

221
22. november 2021 @ 14:27
Poseidon

Jeg har en 12" retina Macbook fra 2016, som laver mystiske farver, hvis vinklen er under ~90°C, så det er nok noget lignende dit problem. Jeg snakkede kort med mactekniker om det, og han sagde han var nød til at få den ind hvis han skulle afgøre hvad problemet var, da modellen havde to flexkabler som kunne forårsage problemet. Og den ene var billig at fikse, og den anden dyr, selvfølgelig. :) Jeg har dog ikke haft den derinde endnu, pga travlhed i livet.

Der var engang en Mac...

1280

38
23. november 2021 @ 08:10
Stormogul

Jeg havde præcis samme maskine med præcis samme problem. Den fik skiftet skærm - det holdt et lille års tid, hvorpå fejlen genopstod. Men da reparationen var sket gennem mit forsikringsselskab nægtede Apple at anerkende denne reparation. Inden da havde den fået nyt tastatur to gange.

Jeg var naiv nok til at tro, at nu skulle jeg have en ny maskine som erstatning. Men ak! Forhandlerden henviste til Apple, Apple ville ikke anerkende. Jeg "peb" til forsikringsselskabet over at de havde brugt "uautoriseret" værksted, som jo medførte, at Apple ikke ville anerkende sagen.

Her trådte medarbejderen i forsikringsselskabet i karakter: Han tilbød mig en "ny" MBP (gammel model som jeg på hans anbefaling  købte gennem Humac). Han overførte det fulde beløb og jeg sendte den gamle MBP efter at have overført data mv. Den nye maskine er en MBP 15" 15.1 (2018 model, produceret i 2019) - bonus: Den er lidt hurtigere og med 512GB HD, men desværre stadig med Butterfly tastatur og touchbar. Af hensyn til software bliver den på Catalina

Så ja - problemet er kendt og jeg var god til at opsøge heldet 😉

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989