Jeg har en 12" retina Macbook fra 2016, som laver mystiske farver, hvis vinklen er under ~90°C, så det er nok noget lignende dit problem. Jeg snakkede kort med mactekniker om det, og han sagde han var nød til at få den ind hvis han skulle afgøre hvad problemet var, da modellen havde to flexkabler som kunne forårsage problemet. Og den ene var billig at fikse, og den anden dyr, selvfølgelig. :) Jeg har dog ikke haft den derinde endnu, pga travlhed i livet.
Jeg havde præcis samme maskine med præcis samme problem. Den fik skiftet skærm - det holdt et lille års tid, hvorpå fejlen genopstod. Men da reparationen var sket gennem mit forsikringsselskab nægtede Apple at anerkende denne reparation. Inden da havde den fået nyt tastatur to gange.
Jeg var naiv nok til at tro, at nu skulle jeg have en ny maskine som erstatning. Men ak! Forhandlerden henviste til Apple, Apple ville ikke anerkende. Jeg "peb" til forsikringsselskabet over at de havde brugt "uautoriseret" værksted, som jo medførte, at Apple ikke ville anerkende sagen.
Her trådte medarbejderen i forsikringsselskabet i karakter: Han tilbød mig en "ny" MBP (gammel model som jeg på hans anbefaling købte gennem Humac). Han overførte det fulde beløb og jeg sendte den gamle MBP efter at have overført data mv. Den nye maskine er en MBP 15" 15.1 (2018 model, produceret i 2019) - bonus: Den er lidt hurtigere og med 512GB HD, men desværre stadig med Butterfly tastatur og touchbar. Af hensyn til software bliver den på Catalina
Så ja - problemet er kendt og jeg var god til at opsøge heldet 😉