xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
478
200
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
iMac 27" Modificering
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)

0
06. november 2021 @ 06:33

Hvem kan modificere ældre iMac’s - Jeg har 2 styks, 1 gammel hvid 24" & ét styk 27"

Kan det lade sig gøre at sætte andet bundkort i, med Ryzen 5/7/9 CPU i, samt RTX grafikkort & ThunderBolt/USB-D & C porte i.

Det kunne være interessant at få fræset nye pladser også & derved rigtigt modificere dem.

Samt Obsolete Mac’s også.

Jeg takker på Forhånd mvh René på 37 BoSat i Stege på Møn

3
0
  831

3298

478
PallMei (Skribent)
06. november 2021 @ 10:58
Virtual Machine

Pladsen er trang, motherboard m.m. er skræddersyet og grafikkort er bærbar modeller. Så det skal virkelig noget småt, du vil putte ind. ala Mac Mini størrelse. Derud over er problemet med at forbinde til den indbyggede skærm. Det nemmeste du kan gøre, er at opgradere ram og erstatte harddisk med ssd. Afhængig af årgang, kan du måske også udskifte grafikkortet til noget bedre:

https://forums.macrumors.com/threads/2011-imac-graphics-card-upgrade.1596614/ 

Men det er hardcore og kræver virkelig man gider sætte sig ind i det og bruge masser af tid. Jeg har skiftet grafikkort i min, men det var originale grafikkort som var plug&play. Ulempen med dem, er at de er meeeget dyre, i forhold til hvad du får og så understøtter de ikke Metal og dermed nyere macOS end High Sierra.

Afhængig af årgang kan din 27" iMac måske fungere som skærm

https://support.apple.com/en-us/HT204592 

Har selv en der kan, men det er ikke optimalt. Fordi computeren køre (larmer) og bruger meget strøm. Virker lidt tosset, når den tilsluttede maskine er en M1 Macbook Air kendt for ikke at have blæser og bruge meget lidt strøm..

927

49
07. november 2021 @ 12:37
Suspenderet

Jeg har selv gjort mine tanker med min Mac Pro 2013 hvor jeg vil forsøge at få en M1 Max Mac mini til at passe i den ved at lave nogle fittings samt bagplade med en 3D printer. Men siden den stadig køre fint, har jeg ikke ville gøre noget ved det - endnu. Jeg har ingen 3D printer, men kan sikkert bestille 3D prints ude i byen eller hos en kollega.

Det skulle ikke undre mig, at der findes nogle 3D tegninger af fittings til dine vintage computere også. Hvis ikke, kunne man vel finde et forum hvor de laver sådan noget, og lufte ideen til dem. Det kunne være, at det sætter gang i deres kreativitet, og pludselig så er den der. Man ved aldrig hvad der tænder entusiaster.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

5072

506
07. november 2021 @ 18:06
Yoda

Er det ikke lettere bare at stille den nye MiniMax bag Pro'en eller under den og så lade, som om det er Pro'en der kører showet?

Hvis ikke, så kan det jo være, at du kan lave en skilling på det på sigt; der er jo en dansk ingeniør, som har sat et USB-C stik i en iPhone og sat den til salg på eBay. Da jeg læste om det i går, var højeste bud over 100.000,- Kr. Og så kan den endda ikke tåle at blive nulstillet eller opdateret, for så holder stikket op med at virke.

P.S. Jeg tror, at du får mest for pengene og mest fritid ud af at sælge Pro'en og så købe Mini'en og eventuel ekstra lagerplads i kraft af en ekstern Thunderbolt disk.

Der er vist ingen tvivl om, at Intel er ved at blive til Outel, i hvert fald på Mac-platformen, og jo længere I power-brugere venter med at sælge jeres high-end maskiner, jo sværere bliver de at afsætte.

Nej, da