Min Excel åbner en masse dokumenter når jeg dobbeltklikker på en .xlsx i Finder. Det er bl.a. denne og andre af de senest åbnede. Hvor ligger "Senest gemte ..."? Det må vel være der jeg skal rydde op?

Jow, den bruger jeg da også ofte, men hvor ligger de fysisk på harddisken ... hvis det altså er der problemet ligger?
Tjek din indstilling for Systemindstillinger → Generelt → Luk vinduer, når en app sluttes
I Åbn seneste -> Flere får jeg en oversigt, og der er angivet en sti til den enkelte fil.
Hvor ser du det?
Sådan et punkt har jeg ikke.
Towle skrev:Sådan et punkt har jeg ikke.
Jo, de har blot omdøbt “et program” til “en app” i nyeste system, men det ser ud til at du allerede har valgt det.
I bunden af Åbn seneste-vinduet (shift+æble+o)
I langt de fleste apps, hvis de er lavet ordentligt, der kan du holde Command-tasten nede og klikke på dokumentikonet i toppen af vinduet, og så se stien til filen, og evt. gå til den ved at klikke på den underliggende mappe.

Takker og bukker (men har ingen af delene) :-)
Nu har jeg ikke Excel installeret, men et vild gæt ud fra erfaring med andre apps, er at den åbner de vinduer du endnu ikke har gemt eller slettet (spørger når man lukker vinduet uden at lukke programmet). Altså en en slags gendannelse, så du ikke mister noget.
Problemet er ikke løst. Det er altså meget irriterende at skulle lukke en masse Excel-ark hele tiden.
Spørgsmålet er: Er det et Mac-problem, eller er det et Excel-problem?
Har du kigget under Indstillinger i Excel-menuen?
Under “Oprettelse“ skal du klikke på Generelt
I feltet “Ved start“ skal du slå “åbne alle filer automatisk.” fra.
Nu har jeg en ældre version af både Excel og OS X, men sådan nogenlunde burde du kunne undgå at alle dokument åbner sig ved start af Excel.
Beman skrev:Har du kigget under Indstillinger i Excel-menuen?
Under “Oprettelse“ skal du klikke på GenereltI feltet “Ved start“ skal du slå “åbne alle filer automatisk.” fra.
Nu har jeg en ældre version af både Excel og OS X, men sådan nogenlunde burde du kunne undgå at alle dokument åbner sig ved start af Excel.
Min Excel er fra 2016 ;-)
Hvad mener du med Under "Oprettelse"? Når jeg starter et nyt ark? Jeg kan ikke søge i hjælp, netop fordi min Excel er fra 2016 :-(
Læs mere her Tilpas Excel
Der er ikke rigtig noget der passer på min Excel fra 2016 :-(