Hej
Som overskriften røber lader min iPhone så dårligt i bilen at den faktisk taber strøm mens den sidder til opladning.
Bruger det runde udtag i midt konsol sammen med konverter med usb (og rød diode der lyser) - det virker dårligt.Har prøvet at flytte ledning til bilens indbyggede usb (formentlig til lyd) - virker dårligt.
Har prøvet at flytte rund konverter stik til andet rundt udtag - ingen ændring!
Kan jeg være heldig at nogen har en god ide? eller erfaring og løsning med lignende problem?Har du prøvet med et andet kabel eller tjekket at kablet virker med almindelig oplader?
Kan også være at du på telefonen skal godkende at du stoler på usb-enheden du har tilsluttet, før den begynder at oplade.
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter |
Det kan være, at din konverter (den runde dims med USB-stik, som man sætter i cigartænderstiket) er begrænset til en vis mængde ladestrøm, f.eks. 10 mA, og det samme kan gælde kablet, hvis det er noget ukurant noget fra "China Exports".
Der kan jo også være en eller anden form for begrænsning indbygget i bilens ledningsnet, men altså, hvis der følger en cigartænder med, som kan blive rødglødende, så kan bilen altså også levere strøm nok hurtigt nok til, at din iPhone bliver ladet.
Jeg bruger lejlighedsvis min iPhone som GPS via Vaze med et Apple-gdkendt kabel fra BilTema og en Dual-USB konverter i cigartænderstikket, og selvom jeg har Vaze kørene i lang tid, er der altid 100% strøm på batteriet, når jeg er nået frem, så det SKAL også kunne lade sig gøre for dig.
Jeg oplevede f.eks. med et mindre godt kabel, at Lightning-stikket ikke var symmetrisk; det skulle sidde på en bestemt måde i min iPhone, for at det kunne lade. Hvis det sad modsat, kunne det kun flytte data men ikke levere strøm. Måske gør det samme sig gældende her.
Jeg ville i første omgang prøve med et andet og godkendt kabel, og hvis det ikke hjælper, ville jg nok ofre en mindre sum på en kvalitets-konverter, evt. fra MacKabler.
Dobbelt-post
Tak, ja måske skulle jeg prøve en anden konverter eller hvad den dims hedder.
Jeg havde samme problem med det gamle kabel som døde og købte så et nyt Apple godkendt kabel, endda stod der at det kunne lade med mere strøm end standard. Jeg kan dog ikke lige huske hvor mange mA.