xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
452
193
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
M1 demo-anbefalinger?
Kategori: Bits and bytes (Software)

209

11
28. september 2021 @ 21:02
Juniormedlem

Jubiii!!! Jeg har endelig fået "ny" Mac for første gang siden den MBP 2012 jeg købte i 2013. Jeg har ellers haft bærbar siden 2008, men valget faldt på en Mini, da der var en ok prissat til salg på dba med 16 Gb ram og 1 Tb SSD. Samtidig fandt jeg en 24" Dell P2415Q-skærm, så nu har jeg i grove træk det Mac Mini-alternativ til de nye iMac'er, som jeg har hørt et par youtubere tale om.

Det var den navlebeskuende intro. Her kommer mit spørgsmål:
Hvad kan jeg loade op på sådan en ny maskine, som demonstrerer processorens evner. Jeg har allerede mit CC installeret og det kører jo problemfrit, og jeg har installeret Blender og andre programmer der kan lide at rendere. Men der må være noget 3D-spil eller lignende som virkelig imponerer. Jeg har ikke game'et den slags de sidste 20 år, så det kunne være sjovt at prøve noget igen. Men som jeg kan forstå det, er alle den slags spil stadigvæk Intel. Ja, selv der går det stærkt, har jeg forstået. Jeg søger bare folk egne subjektive anbefalinger, så at sige :-)

Grøn specialarbejder // musiker // retro gamer // LEGO entusiast // grafiker // computernørd
  12
0
  770

927

49
28. september 2021 @ 21:39
Suspenderet

MS Flight Simulator 2020

Cyberpunk 2077

Unreal Engine Meta Human

Doom 2016

En YouTube video med flere spil der understøtter M1 Macs

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

209

11
28. september 2021 @ 22:25
Juniormedlem

Tak 😊🥳

Grøn specialarbejder // musiker // retro gamer // LEGO entusiast // grafiker // computernørd

1793

64
28. september 2021 @ 22:28
Stormogul
Ufomekaniker skrev:

MS Flight Simulator 2020

Cyberpunk 2077

Unreal Engine Meta Human

Doom 2016

kan du spille Cyberpunk 2077 på en M1 mac? hvordan hvis jeg må spørge, det ville jeg gerne :)

Iphone 16 pro. Macbook Air 13" M4. Apple Watch Ultra.

927

49
28. september 2021 @ 22:57
Suspenderet
Pjock skrev:
Ufomekaniker skrev:

MS Flight Simulator 2020

Cyberpunk 2077

Unreal Engine Meta Human

Doom 2016

kan du spille Cyberpunk 2077 på en M1 mac? hvordan hvis jeg må spørge, det ville jeg gerne :)

https://www.youtube.com/watch?v=YpWFgm4Fck8&t=292s

1793

64
28. september 2021 @ 23:06
Stormogul
Ufomekaniker skrev:
Pjock skrev:
Ufomekaniker skrev:

MS Flight Simulator 2020

Cyberpunk 2077

Unreal Engine Meta Human

Doom 2016

https://www.youtube.com/watch?v=YpWFgm4Fck8&t=292s

ja okay igennem parallels også windows, havde lige glemt at det var en mulighed på M1 nu. sorry

Iphone 16 pro. Macbook Air 13" M4. Apple Watch Ultra.

209

11
29. september 2021 @ 00:36
Juniormedlem

Hvordan er Crossover i forhold til Parallels?

3176

452
PallMei (Skribent)
29. september 2021 @ 07:54
Virtual Machine

Tillykke med maskinen. Er ikke den bedste til at foreslå spil, da det eneste spil jeg spiller er re-volt:

https://rvgl.re-volt.io/ 

Den er i Apple Silicon udgave, men det er muligt du skal aktivere den i info.

Det er dog et meget gammel spil, der køre fint på mine 10+ intel maskiner, så det er nok ikke en god demo af M1. Apple silicon udgaven kan heller ikke skifte til anden app (hvert fald ikke i fuld skærm), så jeg er nødt at kvitte og starte forfra. Det vil den i intel-mode.

Windows X86 er heller ikke bedste måde at se Apple Silicon evner. Jo, det er imponerende, hvis et aktion-spil er spilbar for et andet OS og arkitektur. 

Jeg ved ikke hvad status er for Crossover på Apple Silicon. Men som udgangspunkt er forskellen mellem Parallels og Crossover, at Parallels er en virtuel maskine, men Crossover (Wine) omdirigere og emulere windows Api-kald. 

8752

230
29. september 2021 @ 10:53
Poseidon
Ulrik Hansen skrev:
Hvad kan jeg loade op på sådan en ny maskine, som demonstrerer processorens evner. Jeg har allerede mit CC installeret og det kører jo problemfrit, og jeg har installeret Blender og andre programmer der kan lide at rendere. Men der må være noget 3D-spil eller lignende som virkelig imponerer. Jeg har ikke game'et den slags de sidste 20 år, så det kunne være sjovt at prøve noget igen. Men som jeg kan forstå det, er alle den slags spil stadigvæk Intel. Ja, selv der går det stærkt, har jeg forstået. Jeg søger bare folk egne subjektive anbefalinger, så at sige :-)

GPU'en er ikke specielt imponerende i M1 SOC'en, så det er ikke gaming du skal lave for at vise hvad den kan, for så bliver du nok skuffet. De programmer du selv nævner tager langt mere brug af hvad M1'en kan.

Der var engang en Mac...

3176

452
PallMei (Skribent)
29. september 2021 @ 11:16
Virtual Machine
David Munch skrev:
Ulrik Hansen skrev:

GPU'en er ikke specielt imponerende i M1 SOC'en, så det er ikke gaming du skal lave for at vise hvad den kan, for så bliver du nok skuffet. De programmer du selv nævner tager langt mere brug af hvad M1'en kan.

Det er nok den kraftigste indbyggede GPU på markedet p.t. Men det er primært pga. interessekonflikt. AMD kunne sagtens lave en pc version af deres spille-konsol chip. der er mere en GPU med indbygget cpu. De vil hellere sælge et diskret grafikkort/gpu oveni og gpu logik fylder forholdsvis meget på en wafer (skader yield og antal). Kort sagt, de vil konkurrere mod dem selv og der er ikke økonomi i det.

8752

230
29. september 2021 @ 12:57
Poseidon
PallMei skrev:
Det er nok den kraftigste indbyggede GPU på markedet p.t. Men det er primært pga. interessekonflikt.

Det ændrer jo ikke på at den ikke er ret imponerende.   

Der var engang en Mac...

3176

452
PallMei (Skribent)
29. september 2021 @ 15:36
Virtual Machine
David Munch skrev:
PallMei skrev:
Det er nok den kraftigste indbyggede GPU på markedet p.t. Men det er primært pga. interessekonflikt.

Det ændrer jo ikke på at den ikke er ret imponerende.   

Det er den når energiforbrug tages i regning. M1's cpu ydelse er også kun imponerende, fordi den gør det ved så lav strøm forbrug. Hvis man ignorere det, kan man godt finde cpu'er og gpu'er med bedre ydelse på alle parametre. 🤓

927

49
29. september 2021 @ 20:14
Suspenderet
PallMei skrev:

Tillykke med maskinen. Er ikke den bedste til at foreslå spil, da det eneste spil jeg spiller er re-volt:

https://rvgl.re-volt.io/ 

Den er i Apple Silicon udgave, men det er muligt du skal aktivere den i info.

Det er dog et meget gammel spil, der køre fint på mine 10+ intel maskiner, så det er nok ikke en god demo af M1. Apple silicon udgaven kan heller ikke skifte til anden app (hvert fald ikke i fuld skærm), så jeg er nødt at kvitte og starte forfra. Det vil den i intel-mode.

Windows X86 er heller ikke bedste måde at se Apple Silicon evner. Jo, det er imponerende, hvis et aktion-spil er spilbar for et andet OS og arkitektur. 

Jeg ved ikke hvad status er for Crossover på Apple Silicon. Men som udgangspunkt er forskellen mellem Parallels og Crossover, at Parallels er en virtuel maskine, men Crossover (Wine) omdirigere og emulere windows Api-kald. 

For pokker. Det spil har jeg spillet meget i sin tid. Det samme gælder Power Slide og Midtown Madness 1 + 2 + 3. Det var gyldne tider.