Jubiii!!! Jeg har endelig fået "ny" Mac for første gang siden den MBP 2012 jeg købte i 2013. Jeg har ellers haft bærbar siden 2008, men valget faldt på en Mini, da der var en ok prissat til salg på dba med 16 Gb ram og 1 Tb SSD. Samtidig fandt jeg en 24" Dell P2415Q-skærm, så nu har jeg i grove træk det Mac Mini-alternativ til de nye iMac'er, som jeg har hørt et par youtubere tale om.
Det var den navlebeskuende intro. Her kommer mit spørgsmål:
Hvad kan jeg loade op på sådan en ny maskine, som demonstrerer processorens evner. Jeg har allerede mit CC installeret og det kører jo problemfrit, og jeg har installeret Blender og andre programmer der kan lide at rendere. Men der må være noget 3D-spil eller lignende som virkelig imponerer. Jeg har ikke game'et den slags de sidste 20 år, så det kunne være sjovt at prøve noget igen. Men som jeg kan forstå det, er alle den slags spil stadigvæk Intel. Ja, selv der går det stærkt, har jeg forstået. Jeg søger bare folk egne subjektive anbefalinger, så at sige :-)
MS Flight Simulator 2020
Cyberpunk 2077
Unreal Engine Meta Human
Doom 2016
En YouTube video med flere spil der understøtter M1 Macs
Tak 😊🥳
Ufomekaniker skrev:MS Flight Simulator 2020
Cyberpunk 2077
Unreal Engine Meta Human
Doom 2016
kan du spille Cyberpunk 2077 på en M1 mac? hvordan hvis jeg må spørge, det ville jeg gerne :)
Pjock skrev:Ufomekaniker skrev:MS Flight Simulator 2020
Cyberpunk 2077
Unreal Engine Meta Human
Doom 2016
kan du spille Cyberpunk 2077 på en M1 mac? hvordan hvis jeg må spørge, det ville jeg gerne :)
Ufomekaniker skrev:Pjock skrev:Ufomekaniker skrev:MS Flight Simulator 2020
Cyberpunk 2077
Unreal Engine Meta Human
Doom 2016
ja okay igennem parallels også windows, havde lige glemt at det var en mulighed på M1 nu. sorry
Hvordan er Crossover i forhold til Parallels?
Tillykke med maskinen. Er ikke den bedste til at foreslå spil, da det eneste spil jeg spiller er re-volt:
Den er i Apple Silicon udgave, men det er muligt du skal aktivere den i info.
Det er dog et meget gammel spil, der køre fint på mine 10+ intel maskiner, så det er nok ikke en god demo af M1. Apple silicon udgaven kan heller ikke skifte til anden app (hvert fald ikke i fuld skærm), så jeg er nødt at kvitte og starte forfra. Det vil den i intel-mode.
Windows X86 er heller ikke bedste måde at se Apple Silicon evner. Jo, det er imponerende, hvis et aktion-spil er spilbar for et andet OS og arkitektur.Jeg ved ikke hvad status er for Crossover på Apple Silicon. Men som udgangspunkt er forskellen mellem Parallels og Crossover, at Parallels er en virtuel maskine, men Crossover (Wine) omdirigere og emulere windows Api-kald.
Ulrik Hansen skrev:
Hvad kan jeg loade op på sådan en ny maskine, som demonstrerer processorens evner. Jeg har allerede mit CC installeret og det kører jo problemfrit, og jeg har installeret Blender og andre programmer der kan lide at rendere. Men der må være noget 3D-spil eller lignende som virkelig imponerer. Jeg har ikke game'et den slags de sidste 20 år, så det kunne være sjovt at prøve noget igen. Men som jeg kan forstå det, er alle den slags spil stadigvæk Intel. Ja, selv der går det stærkt, har jeg forstået. Jeg søger bare folk egne subjektive anbefalinger, så at sige :-)
GPU'en er ikke specielt imponerende i M1 SOC'en, så det er ikke gaming du skal lave for at vise hvad den kan, for så bliver du nok skuffet. De programmer du selv nævner tager langt mere brug af hvad M1'en kan.
David Munch skrev:Ulrik Hansen skrev:
Hvad kan jeg loade op på sådan en ny maskine, som demonstrerer processorens evner. Jeg har allerede mit CC installeret og det kører jo problemfrit, og jeg har installeret Blender og andre programmer der kan lide at rendere. Men der må være noget 3D-spil eller lignende som virkelig imponerer. Jeg har ikke game'et den slags de sidste 20 år, så det kunne være sjovt at prøve noget igen. Men som jeg kan forstå det, er alle den slags spil stadigvæk Intel. Ja, selv der går det stærkt, har jeg forstået. Jeg søger bare folk egne subjektive anbefalinger, så at sige :-)GPU'en er ikke specielt imponerende i M1 SOC'en, så det er ikke gaming du skal lave for at vise hvad den kan, for så bliver du nok skuffet. De programmer du selv nævner tager langt mere brug af hvad M1'en kan.
Det er nok den kraftigste indbyggede GPU på markedet p.t. Men det er primært pga. interessekonflikt. AMD kunne sagtens lave en pc version af deres spille-konsol chip. der er mere en GPU med indbygget cpu. De vil hellere sælge et diskret grafikkort/gpu oveni og gpu logik fylder forholdsvis meget på en wafer (skader yield og antal). Kort sagt, de vil konkurrere mod dem selv og der er ikke økonomi i det.
PallMei skrev:Det er nok den kraftigste indbyggede GPU på markedet p.t. Men det er primært pga. interessekonflikt.
Det ændrer jo ikke på at den ikke er ret imponerende.
David Munch skrev:Det er den når energiforbrug tages i regning. M1's cpu ydelse er også kun imponerende, fordi den gør det ved så lav strøm forbrug. Hvis man ignorere det, kan man godt finde cpu'er og gpu'er med bedre ydelse på alle parametre. 🤓PallMei skrev:Det er nok den kraftigste indbyggede GPU på markedet p.t. Men det er primært pga. interessekonflikt.Det ændrer jo ikke på at den ikke er ret imponerende.
PallMei skrev:Tillykke med maskinen. Er ikke den bedste til at foreslå spil, da det eneste spil jeg spiller er re-volt:
Den er i Apple Silicon udgave, men det er muligt du skal aktivere den i info.
Det er dog et meget gammel spil, der køre fint på mine 10+ intel maskiner, så det er nok ikke en god demo af M1. Apple silicon udgaven kan heller ikke skifte til anden app (hvert fald ikke i fuld skærm), så jeg er nødt at kvitte og starte forfra. Det vil den i intel-mode.
Windows X86 er heller ikke bedste måde at se Apple Silicon evner. Jo, det er imponerende, hvis et aktion-spil er spilbar for et andet OS og arkitektur.Jeg ved ikke hvad status er for Crossover på Apple Silicon. Men som udgangspunkt er forskellen mellem Parallels og Crossover, at Parallels er en virtuel maskine, men Crossover (Wine) omdirigere og emulere windows Api-kald.
For pokker. Det spil har jeg spillet meget i sin tid. Det samme gælder Power Slide og Midtown Madness 1 + 2 + 3. Det var gyldne tider.