Hejsa,
Jeg har bestilt en ny ekstern USB harddisk (Western Digital) til min MBP til backup fra Time Machine. Mit spørgsmål er, om den gamle backup indtil i dag, blot kan kopieres over på den nye, og backupen kører videre derfra som om jeg ikke have skiftet harddisk?
Jeg kan jo bare prøve, men hvis nu lige en eller anden vidste om man kunne eller ej, så ... :-)
På forhånd tak for input :-)
Jeg ville lægge den til side og starte ny backup på den nye disk. Jeg kan ikke erindre at der skulle være ko.met noget godt ud af at rode rundt med filerne i en time machine backup.
Jesper Arning skrev:Jeg ville lægge den til side og starte ny backup på den nye disk. Jeg kan ikke erindre at der skulle være ko.met noget godt ud af at rode rundt med filerne i en time machine backup.
Ok, tak for svar. Det gør jeg.
Det er længe siden jeg har formateret noget. Kan se der nu er noget der hedder APFS. Hvad skal man formatere sådan en HD til når det er til Time Machine? Apple siger at TM undertøtter både APFS og det gamle Mac OS Udvidet ...Dirla skrev:Kommer an på din Mac. High Sierra understøtter APFS, men ikke til timemachine. Men vil anbefale du vælger APFS, hvis din Mac køre et nyere OS. Big Sur på min andre maskiner under timemachine på et APFS drev.Jesper Arning skrev:Jeg ville lægge den til side og starte ny backup på den nye disk. Jeg kan ikke erindre at der skulle være ko.met noget godt ud af at rode rundt med filerne i en time machine backup.
Det er længe siden jeg har formateret noget. Kan se der nu er noget der hedder APFS. Hvad skal man formatere sådan en HD til når det er til Time Machine? Apple siger at TM undertøtter både APFS og det gamle Mac OS Udvidet ...
PallMei skrev:Dirla skrev:Kommer an på din Mac. High Sierra understøtter APFS, men ikke til timemachine. Men vil anbefale du vælger APFS, hvis din Mac køre et nyere OS. Big Sur på min andre maskiner under timemachine på et APFS drev.Jesper Arning skrev:Jeg ville lægge den til side og starte ny backup på den nye disk. Jeg kan ikke erindre at der skulle være ko.met noget godt ud af at rode rundt med filerne i en time machine backup.
Det er længe siden jeg har formateret noget. Kan se der nu er noget der hedder APFS. Hvad skal man formatere sådan en HD til når det er til Time Machine? Apple siger at TM undertøtter både APFS og det gamle Mac OS Udvidet ...
Den kører ligenu MacOS 10.15.7 Catalina
Dirla skrev:PallMei skrev:Dirla skrev:Kommer an på din Mac. High Sierra understøtter APFS, men ikke til timemachine. Men vil anbefale du vælger APFS, hvis din Mac køre et nyere OS. Big Sur på min andre maskiner under timemachine på et APFS drev.Jesper Arning skrev:Jeg ville lægge den til side og starte ny backup på den nye disk. Jeg kan ikke erindre at der skulle være ko.met noget godt ud af at rode rundt med filerne i en time machine backup.
Det er længe siden jeg har formateret noget. Kan se der nu er noget der hedder APFS. Hvad skal man formatere sådan en HD til når det er til Time Machine? Apple siger at TM undertøtter både APFS og det gamle Mac OS Udvidet ...Den kører ligenu MacOS 10.15.7 Catalina
Ok, så er du nødt at bruge HFS+, med mindre du opgradere:
https://support.apple.com/da-dk/guide/mac-help/mh15139/10.15/mac/10.15
PallMei skrev:Dirla skrev:PallMei skrev:Dirla skrev:Kommer an på din Mac. High Sierra understøtter APFS, men ikke til timemachine. Men vil anbefale du vælger APFS, hvis din Mac køre et nyere OS. Big Sur på min andre maskiner under timemachine på et APFS drev.Jesper Arning skrev:Jeg ville lægge den til side og starte ny backup på den nye disk. Jeg kan ikke erindre at der skulle være ko.met noget godt ud af at rode rundt med filerne i en time machine backup.
Det er længe siden jeg har formateret noget. Kan se der nu er noget der hedder APFS. Hvad skal man formatere sådan en HD til når det er til Time Machine? Apple siger at TM undertøtter både APFS og det gamle Mac OS Udvidet ...Den kører ligenu MacOS 10.15.7 Catalina
Ok.
Jeg kan vel også bare formatere den som den gamle var - Mac OS Udevidet (Journaled), ikke?
Dirla skrev:PallMei skrev:Dirla skrev:PallMei skrev:Dirla skrev:Kommer an på din Mac. High Sierra understøtter APFS, men ikke til timemachine. Men vil anbefale du vælger APFS, hvis din Mac køre et nyere OS. Big Sur på min andre maskiner under timemachine på et APFS drev.Jesper Arning skrev:Jeg ville lægge den til side og starte ny backup på den nye disk. Jeg kan ikke erindre at der skulle være ko.met noget godt ud af at rode rundt med filerne i en time machine backup.
Ok.
Jeg kan vel også bare formatere den som den gamle var - Mac OS Udevidet (Journaled), ikke?
Jo.