xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
3
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
500
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Mac mini - 2014 eller 2018 eller ?
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)

415

9
01. september 2021 @ 20:59
Seniormedlem

Hejsa. Jeg har brug for et råd! Min mac mini på arbejdet er fra 2012 og har fået skiftet HD til en SSD. Men desværre er den formateret på en måde, så Big Sur ikke kan installeres. Jeg ved ikke, om det bare er et formateringsproblem, for ifgl oversigterne rundt om, skal Big Sur have en 2014 for at kunne fungere.

Jeg er vældig afhængig af at kunne bruge samme apps både på min 2018-hjemme mac mini og på min arbejdscomputer, og det kan jeg ikke nu. Jeg skal med andre ord gøre noget ved 2012-modellen.

BlueCity har en 2018-model til 5999 (8 GB), og der er en større på DBA til 5000.- (med 32 GB), men Bluecitys har 2 års garanti. Den mindste, nye model (mindre end de to brugte ovenfor) koster godt 6000 hos Apple. Jeg har stort set kun brug for at kunne køre 'kontorprogrammer', måske en smule grafik - men ikke video.

Jeg ved, det er nærmest umuligt at sige noget generelt ... men hvis jeg nu SKAl have en erstatning for den nuværende 2012-computer. Er det dumt at se efter en 2014-model? Jeg står vel med samme upgradeproblem igen om max. 3 år? Hvis 2018 - er en større over DBA mere risikabel end en mindre fra BlueCity? Eller skal jeg helt droppe de brugte og vælge en lille, ny fra Apple?

Arghhhh

5
3
  700

1493

39
01. september 2021 @ 21:05
Stormogul

macmini skal være minium 2014 for at køre big sur. så det er ikkenoget med din formatering som du selv har fundet ud af.,

men hvorfor ikke en m1? den har været på bud i bilka til 5399 og er et fart monster uden sammenligning til den pris., kan fåes ny til 5639 pt. hos dataworld.

så har du også den pt hurtigste mac der er på markedet pt

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

415

9
01. september 2021 @ 22:08
Seniormedlem

Orv - ja, det var da en ide! Jeg var ikke klar over, at mini'erne kunne fås billigere rundt om. Tak for linket

3373

500
PallMei (Skribent)
01. september 2021 @ 23:40
Virtual Machine
mjanneh skrev:

Orv - ja, det var da en ide! Jeg var ikke klar over, at mini'erne kunne fås billigere rundt om. Tak for linket

Du kan også købe til uddannelses brug hos Apple, uden dokumentation. Så fås Mac Mini fra 5.827,50 kr.

8817

244
02. september 2021 @ 15:33
Poseidon

Jeg ville helt klart også anbefale en M1 model, da den vil holde LANGT flere år, og koste stort set det samme. Og sænke din strømregning, så du sparer endnu mere.

Der var engang en Mac...

415

9
02. september 2021 @ 22:13
Seniormedlem

Done! Og jeg kunne oven i købet sælge min gamle mac mini 2012 til dem. Det bragte prisen kr. 1000 ned. Super!