xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
508
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Manuel backup af iPhone 12 pro
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

1

0
27. juli 2021 @ 17:18
Nyt medlem

Er ny til Mac og har derfor et meget simpelt spørgsmål

Hvis jeg foretager mig en manuel krypteret backup af min iPhone 12 pro, på min MacBook air m1, vil billederne fra min iPhone også blive gemt? Synes ikke der står nogen steder om billederne, fra min iPhone vil blive gemt.

5
0
  657

5146

515
27. juli 2021 @ 17:41
Yoda

Med mindre Apple har lavet det helt om i de senere iOS'er og macOS'er, bliver der lavet en fuldstændig backup af hele dine telefons indhold, også af dine fotos og videoer (Kamerarulle).

Min erfaring på området er godt nok fra iOS 10 og OS X 10.9 (Mavericks), hvor man laver backup'en med iTunes, ikke med Finder, men da jeg skiftede telefon fra en iPhone 5s til en iPhone 7, lavede jeg først en fuldstændig backup af 5s'eren og derefter en restore over på 7'eren, og her kom  alle SMS'er og iMessages og alle apps og hele Kamerarulle med over.

Backup'en blev lagt i en mappe i <UserName> -> Library -> Application support som krypterede enkeltfiler. Desuden blev alle (købte) apps lagt i en undermappe i iTunes-biblioteket. Det er så lidt anderledes med nyere macOS'er, hvor det jo er Finder, som tager sig af backup'en.

Jeg vil dog anbefale, at du også laver en separat kopi af Kamerarulle. Du kan ganske vist ikke bruge den til at genetablere Kamerarulle på din iPhone (det skal du bruge den fuldstændige backup til), men i det mindste har du stdig billederne, hvis der skulle ske noget gustent.

Du kan naturligvis bruge Apple's egen Photos (Fotos), men her lægges alle billeder i et enkelt dokument (container), som KAN blive korrupt af at blive overskrevet gang på gang. Jeg foretrækker derfor at bruge ImageCapture; så kopieres alle billeder og videoer fra Kamerarulle over i en mappe på Mac'en som enkeltfiler, som så kan kopieres over på en anden disk eller stick, så man er sikker på, at man ikke mister dem, hvis Mac'en klapper sammen eller fordamper ud på hælermarkedet.

Nej, da

5146

515
27. juli 2021 @ 17:47
Yoda

P.S. Du kan jo se på din iPhone, hvor meget plads der er brugt, så når din backup er færdig, kan du tage en info på den og se, hvor meget den fylder, og de to tal skulle jo gerne være lige store. Og husk, at der skal være mere ledig plads på din Mac, end indholdet fylder på din iPhone, for ellers går der ged i den (eller du får at vide, at backup'en ikke kan laves p.gr.a. pladsmangel).

Og så ellers velkommen til. Bare spørg løs, hvis du er i tvivl om noget; det er bl.a. derfor, vi hænger ud herinde.

Held og lykke og feedback.

Nej, da

2229

52
27. juli 2021 @ 17:59
ASCII jonglør

Sikkerhedskopieringsmetoder til iPhone, iPad og iPod touch

Sikkerhedskopier fra din computer

En sikkerhedskopi af din enhed på din computer, hvilket ikke er det samme som en synkronisering, indeholder næsten alle din enheds data og indstillinger. En sikkerhedskopi fra en computer indeholder ikke følgende:

- Indhold fra iTunes Store og App Store eller PDF-arkiver, som blev downloadet direkte til Apple Books
- Indhold, der er synkroniseret fra Finder eller iTunes, f.eks. importerede MP3-arkiver eller cd'er, videoer, bøger og billeder
- Data, som allerede er arkiveret i iCloud, f.eks. iCloud-fotos, iMessages samt sms'er og mms'er
- Indstillinger for Face ID eller Touch ID
- Oplysninger om og indstillinger for Apple Pay
- Apple Mail-data
- Data fra Aktivitet, Sundhed og Nøglering (hvis du vil sikkerhedskopiere dette indhold, skal du bruge Krypteret sikkerhedskopi i iTunes).

1

0
28. juli 2021 @ 20:44
Nyt medlem

tak for svarene indtil videre :-)

vil nedenstående sige at billeder ikke bliver gemt ved manuel backup?

Rene Larsen skrev:

Sikkerhedskopieringsmetoder til iPhone, iPad og iPod touch

Sikkerhedskopier fra din computer

En sikkerhedskopi af din enhed på din computer, hvilket ikke er det samme som en synkronisering, indeholder næsten alle din enheds data og indstillinger. En sikkerhedskopi fra en computer indeholder ikke følgende:

- Indhold fra iTunes Store og App Store eller PDF-arkiver, som blev downloadet direkte til Apple Books
- Indhold, der er synkroniseret fra Finder eller iTunes, f.eks. importerede MP3-arkiver eller cd'er, videoer, bøger og billeder
- Data, som allerede er arkiveret i iCloud, f.eks. iCloud-fotos, iMessages samt sms'er og mms'er
- Indstillinger for Face ID eller Touch ID
- Oplysninger om og indstillinger for Apple Pay
- Apple Mail-data
- Data fra Aktivitet, Sundhed og Nøglering (hvis du vil sikkerhedskopiere dette indhold, skal du bruge Krypteret sikkerhedskopi i iTunes).

3392

508
PallMei (Skribent)
29. juli 2021 @ 11:09
Virtual Machine
Viktor95 skrev:

tak for svarene indtil videre :-)

vil nedenstående sige at billeder ikke bliver gemt ved manuel backup?

Når det gælder billeder, mener jeg det er denne sætning du skal fokusere på:

Rene Larsen skrev:

En sikkerhedskopi fra en computer indeholder ikke følgende:

- Data, som allerede er arkiveret i iCloud, f.eks. iCloud-fotos, iMessages samt sms'er og mms'er

Så spørgsmålet er om du aktiveret synkronisering af dine billeder. Hvis ikke, er billeder nok inkluderet i sikkerhedskopien. Men hvis du synkronisere, så kan billederne altid genskabes fra iCloud og det er unødvendig at bruge plads på dem i sikkerhedskopien.