Hej.
Jeg har lige købt en Macbook Pro til min kone, efter vi har sæt den op, kan vi ikke komme ind i computeren. Kontoen er låst, for vi har skrevet koden forkert. Hun kan godt komme ind i hendes iCloud på min computer. Er der nogen mulighed for at nulstille koden eller starte forfra med at opsætte den, via hendes iCloud.? Vi har prøvet Comand + R, men hjælper ikke. Eller har i evt. et nummer til Apple, synes ikke jeg kan finde det rigtige nr.
Mvh.
Torben W. Christensen
Prøv at tjekke Apple's vejledning:
Torben West Christensen skrev:Hej.
Jeg har lige købt en Macbook Pro til min kone, efter vi har sæt den op, kan vi ikke komme ind i computeren. Kontoen er låst, for vi har skrevet koden forkert. Hun kan godt komme ind i hendes iCloud på min computer. Er der nogen mulighed for at nulstille koden eller starte forfra med at opsætte den, via hendes iCloud.? Vi har prøvet Comand + R, men hjælper ikke. Eller har i evt. et nummer til Apple, synes ikke jeg kan finde det rigtige nr.
Mvh.
Torben W. Christensen
Apple Danmark: 80 24 08 35 (Hverdage 09-19).
Hej Torben.
Jeg så, at du havde sendt mig en PB.
Jeg kan næppe hjælpe dig meget mere end min henvisning til Apple Danmark's telefonnummer. Hvis det er en fabriksny Mac, I har købt, er OS'et et af de nyeste, og så er der tænkt ekstra meget på sikkerheden i forhold til de go'e gamle dage. I OS X 10.4 (Tiger) kan man boote på den medfølgende DVD og nulstille password fra en menu. Det ville jo have været belejligt i jeres tilfælde, men det er jo ikke specielt sikkert. Men er der ikke en "Reset Password" i en af menuerne, når I booter i Recovery mode?
Hvis det er en ny Mac, I har købt, har I ret til Apple support et stykke tid efter købet, vist nok tre måneder, og Apple vil nok kunne nulstille Mac'en ved fremvisning af original købskvittering, eventuelt igennem et Apple-godkendt værsted. Men data på din kones brugerkonto ryger sig så en tur.
Det er også en mulighed at starte i Recovery mode, oprette en ny bruger med administrator-rettigheder helt som den oprindelige konto, og så bruge Mac'en derfra. Det giver naturligvis ikke adgang til de personlige dokumenter, som din kone allerede har liggende i den oprindelige brugerkonto, men i det mindste har hun atter en Mac, som virker.
Den oprindelige konto kan derefter (sandsynligvis) slettes, så den ikke ligger og fylder. Men igen: så forsvinder de personlige dokumenter, som din kone havde liggende i de oprindelige brugermapper.
Held og lykke og feedback.