Der er sikkert et par stykker der har installeret så kan i evt. Svare her hvilke apps der IKKE virker?
Nemid?
Kørekort?
Sundhedskort?
Corona pas?
Nordea mobilbank?
Eboks?
Mobilepay?
Andre apps i oplever ikke virker på ios 15?
Jesper Arning skrev:Der er sikkert et par stykker der har installeret så kan i evt. Svare her hvilke apps der IKKE virker?
Nemid? JA
Kørekort? PAS
Sundhedskort? NEJ
Corona pas? JA
Nordea mobilbank? PAS Arbejdernes Landsbank virker ikke.
Eboks? JA
Mobilepay? JA
Andre apps i oplever ikke virker på ios 15?
JA. er lig med virker
Flemming Larsen skrev:Nemid? JA
Det er forbløffende, NemID plejer helt konsekvent at blive blokeret på en Beta.
Tak for tilbagemeldingen, jeg prøver at teste og ser hvordan det går hos mig.
Kørekort = JEP
Nordea mobilbank = JEP
Det eneste der ikke virker her hos mig er sundhedskortet, det er temmeligt imponerende og jeg er stadigt forbløffet over at nemid virker.
Det her bliver en interessant opdatering, det er godt nok sket meget under overfladen, mange små detaljer og det ser ud til at Apple har rettet fokus på iCloud igen der er så afsindigt forsømt.
Jeg har før haft nemID til at virke på en beta, men dog kun lige indtil at nemID blev opdateret på App store. Så duede den ikke længere. Så det var lidt træls.
Ufomekaniker skrev:Jeg har før haft nemID til at virke på en beta, men dog kun lige indtil at nemID blev opdateret på App store. Så duede den ikke længere. Så det var lidt træls.
Så vidt jeg har forstået, skal man være registreret som udvikler, for at kunne downloade og installere Beta'er. Right?
Men hvis I udviklere løber ind i et virkeligt stort problem, f.eks. at I ikke kan åbne telefon-app'en eller telefonen går i kronisk Fly-mode, så der ikke er nogen ringetone, kan I så vilkårligt nedgradere til det seneste Non-Beta iOS, eller hænger I på Beta'en, fordi Apple's servere ikke vil certificere efter et stykke tid?
Ikke fordi jeg skal være udvikler, men jeg er da nysgerrig.
Tonny Freimanis skrev:Ufomekaniker skrev:Jeg har før haft nemID til at virke på en beta, men dog kun lige indtil at nemID blev opdateret på App store. Så duede den ikke længere. Så det var lidt træls.
Så vidt jeg har forstået, skal man være registreret som udvikler, for at kunne downloade og installere Beta'er. Right?
Men hvis I udviklere løber ind i et virkeligt stort problem, f.eks. at I ikke kan åbne telefon-app'en eller telefonen går i kronisk Fly-mode, så der ikke er nogen ringetone, kan I så vilkårligt nedgradere til det seneste Non-Beta iOS, eller hænger I på Beta'en, fordi Apple's servere ikke vil certificere efter et stykke tid?
Ikke fordi jeg skal være udvikler, men jeg er da nysgerrig.
Det hedder sig, at man skal være udvikler. Men det er til at komme udenom. Der er flere steder, hvor du kan hente noget, som gør at du kan få lov til, at opdatere. Jeg har aldrig været udvikler, men har haft beta i en del år. Du kan hente et link her, og så kan der opdateres.
https://betaprofiles.com/
Du kan 2 ting... Være udvikler eller bare tilmelde dig som beta tester som helt almindelig bruger..
Som udvikler for du noglegange adgang til en beta lidt før andre beta tester, men det nu ikke altid..
Har været beta tester i laaang tid, det kun få udfordringer jeg løbet ind i. Og hvis det stikker helt af med fejl så sletter jeg bare beta udgaven så jeg er på sidste udgave der virkede fint...
@PRW:
Det lyder jo fornuftigt, men hvordan sletter man "bare" hele Beta'en? Følger der et slette-app med Beta'en, eller er der en ekstra Beta slette-knap i Finder på Mac'en?
Tonny Freimanis skrev:@PRW:
Det lyder jo fornuftigt, men hvordan sletter man "bare" hele Beta'en? Følger der et slette-app med Beta'en, eller er der en ekstra Beta slette-knap i Finder på Mac'en?
Du downloader en profil som ligger på iPhone. Profilen tillader at iPhone søger efter, downloader og installerer betasoftware. Hvis du ikke ønsker betasoftwaren længere, sletter du bare profilen, og gendanner iPhone tilbage til iOS 14.6
Tonny Freimanis skrev:@PRW:
https://beta.apple.com/sp/betaprogram/unenroll
Jeg har altid gjort det i forbindelse med at den endelige version blev frigivet, altså fremad, så jeg har ikke haft behov for at gå baglæns og gendanne fra backup.
Og der ingen grund til at betale for at blive "developper". Jeg har før brugt Flemmings link længere oppe, så det ville jeg gøre igen, hvis jeg fik lyst til at prøve betaerne.
zemo1 skrev:Tonny Freimanis skrev:@PRW:
Du downloader en profil som ligger på iPhone. Profilen tillader at iPhone søger efter, downloader og installerer betasoftware. Hvis du ikke ønsker betasoftwaren længere, sletter du bare profilen, og gendanner iPhone tilbage til iOS 14.6
Ski-de-smart! Hvis Apple så bare gjorde det samme med de almindelige opdateringer, så man ikke skulle nørde under tidspres, hvis man fortryder opdateringen. Tak for forklaringen. Og jeg gættede jo NÆSTEN rigtigt: profil, app. Same, same. :0)
zemo1 skrev:Og der ingen grund til at betale for at blive "developper". Jeg har før brugt Flemmings link længere oppe, så det ville jeg gøre igen, hvis jeg fik lyst til at prøve betaerne.
Ja, der er ingen problemer med, at bruge deres links.