Det interne CD/DVD-drev på min iMac stod af for mange år siden og jeg har siden haft et eksternt drev, som kører på USB. Jeg har (så vidt jeg husker) aldrig brugt det til at brænde - kun til at rippe musik-CD'er.
Når jeg nu højreklikker på en mappe og vælger "Brænd til disk", så siger den at jeg skal indsætte en tom disk. Der har jeg allerede gjort, men der er kun een knap, nemlig "Annuller".
Jeg ved ikke om Mac'en tror at mit interne drev virker? Hvis ja, hvordan ændrer jeg det så til at den skal kigge på det eksterne?
Gute Frage.
Apple skriver ganske vist, at det kan lade sig gøre her, og de kan da prøve deres opskrift, men det virker, som om din Mac ikke registrerer dit eksterne drev som brænder eller prioriterer det defekte interne drev over det eksterne.
Hvis Apple-opskriften ikke virker, så prøv at hente en gammel version af Toast på Macintosh Garden; de ældre versioner anses for at være Abandonware, og Roxio har endda lagt serienumre ud sammen med nogle af versionerne.
Aaaargh, jeg får at vide at "Classic" ikke længere understøttes (hvad det så end betyder), selv om jeg henter den nyeste version.
Apples opskrift har jeg ikke prøvet endnu.
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter |
Towle skrev:Aaaargh, jeg får at vide at "Classic" ikke længere understøttes (hvad det så end betyder), selv om jeg henter den nyeste version.
Apples opskrift har jeg ikke prøvet endnu.
Classic er alt før OS X, d.v.s. til og med MacOS 9. Classic kunne køre som virtuel maskine i OS X til og med 10.4.
Jeg tror, at du har fundet en for gammel eller forkert version af Toast, for min Toast Titanium 8.0.3 (166) fra Macintosh Garden kører fint under SnowLeo (10.6), som desværre ikke understøtter Classic.
Tak for dine svar, men jeg er ikke lykkedes med at hente Toast. Hvis jeg klikker på Toast 8 *.dmg'en, så får jeg at vide at "... PowerPC-programmer ikke længere understøttes".
Oh well, det er ikke livsvigtigt for mig at brænde CD/DVD, så jeg tror jeg dropper ud.