MBP primo 2011 OS 10.11.6, 1TB SSD partitioneret i 750/250GB. Jeg bruger GoodSync til sikkerhedskopier på extern disk. Jeg skulle sync. noget iTunes (ikke selve musikarkivet) mellem den interne og den externe HD men nærlæste ikke GSs oplysninger og sagde OK. Så så jeg at sync. var i gang med mere end 10GB fra den externe til den interne. Det mente jeg - i forhold til hvad jeg havde udført siden sidst - var alt for meget og det medførte, at den interne disk gik fra 46GB disponibel til 36GB disponibel.
Det drejer sig om mapen ../bruger/musik/iTunes og så en mappe "iTunes" på den externe disk. Jeg kørte GS igen, og GS sagde begge identiske MEN på den interne fylder mappen ca. 15GB og på den externe ca. 5GB. Ser jeg på det enkelte emner (4 filer og 3 mapper) i de 2 mapper giver det ca. 5GB i begge.
På den externe er der 2 skjulte emner: en mappe "_gsdata_" på ca. 60MB og en fil "sentinel" på 8KB. På den interne er der 3 skjulte emner: en mappe også _gsdata_ men her på ca. 10GB (det må være dem), en fil "sentinel" på 4KB og en fil ".DS_Store" på 12KB. Så vidt jeg kan se, må jeg godt slette den med 10GB, men hvad så?. Forskellen ligger i skjulte mappe "_saved_", såvel i indhold som størrelse (igen de 10GB) - se mappebilleder.
Hvad er det lige der er sket (jeg vil gerne have de 10GB tilbage) - håber jeg har gjort mig forståelig.

Det er en slags skraldespand, hvor filer der slettes eller overskrives i forbindelse med synkroniseringen gemmes, så du kan redde dem.
Har ikke fundet svar på om du kan slette (men heller ikke forsøgt ret grundigt) om du kan slette indholdet, men kan ikke se det skulle skabe problemer, hvis du har hvad du skal bruger og dermed ikke behov for at pille nogle slettede filer ud.Tak for svar. Jeg har alt, endda flere steder - så jeg prøver at slette. Jeg melder tilbage når jeg har prøvet.
Mappe slettet. Alt kører som det skal. De 10GB er blevet "frigivet". Hvorfor problemet opstod forstår/ved jeg ikke, men nu er det løst.
MichaelCorfitsen skrev:Mappe slettet. Alt kører som det skal. De 10GB er blevet "frigivet". Hvorfor problemet opstod forstår/ved jeg ikke, men nu er det løst.
🤷♂️ , men godt det blev løst.