xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
508
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
CNN: The new iMac is ugly as Sin
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)

2596

204
21. april 2021 @ 18:09
Bit kongen

I en pudsig blanding af markedsføring for Apples nye iMac (se videoen i linket nederst) og en egentlig anmeldelse med overskriften Apple made a big mistanke with its ned iMacs gør amerikanske tv-station sin oplevelse helt krystalklar:

It's ugly as Sin....looks like a cross between Jay Leno and an Easter egg.

Har stor respekt for Apples arbejde med at fremstille disse gode nye iMacs, de er uden tvivl pragtfulde maskiner, og heldigvis kan man også vælge en "konservativ" udgave i sølv. Men en total 100% lyserød iMac - mnjaaahh, jeg ved sørme ikke.....tager den også imod Lipgloss? For ja, jeg har stærkt på fornemmelsen, at anmeldelsen havde været anderledes begejstret, dersom den var blevet lavet af en ung kvinde og ikke, som tilfældet er, af en ung mand.

Læs CNNs anmeldelse her.

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 16e - Krokodille - “Nu?”
  18
0
  944

927

49
21. april 2021 @ 19:41
Suspenderet

Ja. Min 11-årige datter har allerede lagt en billet ind til en pige-farvet iMac med hvide bezels, og far her betaler sæføli. Så jeg tror at, de ikke henvender sig til den, som du selv hentyder til, konservative kundegruppe som os. Det er nok ungerne de prøver at hive fat i med dem her, ligesom de har investeret kraftigt i skole-udgaver af iPadOS med multi-bruger-system. Jeg ved det ikke, men det er lige det jeg kan forestille mig.

Måske kommer de 30"-32" iMacs til at være mere "brunstige" i det? Kan man forestille sig det? Tør man håbe på det?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2596

204
21. april 2021 @ 20:19
Bit kongen
Ufomekaniker skrev:

Ja. Min 11-årige datter har allerede lagt en billet ind til en pige-farvet iMac med hvide bezels, og far her betaler sæføli. Så jeg tror at, de ikke henvender sig til den, som du selv hentyder til, konservative kundegruppe som os. Det er nok ungerne de prøver at hive fat i med dem her, ligesom de har investeret kraftigt i skole-udgaver af iPadOS med multi-bruger-system.

Det tror jeg, at du har helt ret i. Det er også fint, men den får sandelig ikke for lidt på den front   

Måske kommer de 30"-32" iMacs til at være mere "brunstige" i det? Kan man forestille sig det? Tør man håbe på det?

Gentleman-maskiner? Naturligvis må man forestille sig det. Ellers er det altså kommet for langt ud, og så vi må have Menneskerettighedsdomstolen i Strasbourg på banen   

5146

515
22. april 2021 @ 00:59
Yoda
Factory skrev:
Ufomekaniker skrev:

Ja. Min 11-årige datter har allerede lagt en billet ind til en pige-farvet iMac med hvide bezels, og far her betaler sæføli. Så jeg tror at, de ikke henvender sig til den, som du selv hentyder til, konservative kundegruppe som os. Det er nok ungerne de prøver at hive fat i med dem her, ligesom de har investeret kraftigt i skole-udgaver af iPadOS med multi-bruger-system.

Det tror jeg, at du har helt ret i. Det er også fint, men den får sandelig ikke for lidt på den front   

Gentleman-maskiner? Naturligvis må man forestille sig det. Ellers er det altså kommet for langt ud, og så vi må have Menneskerettighedsdomstolen i Strasbourg på banen   

Gentlemen-maskiner? Da jeg var ung, hang der sådan nogle på købmandsforretningerne.    

Nej, da

1814

78
22. april 2021 @ 01:37
Stormogul

Mmm en macbook pro i samme farver, så ville jeg helt sikkert have en i orange eller gul. :)

Iphone 16 pro. Macbook Air 13" M4. Apple Watch Ultra.

2596

204
22. april 2021 @ 07:38
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:
Gentlemen-maskiner? Da jeg var ung, hang der sådan nogle på købmandsforretningerne.    

Jeg skrev først “Herre-maskiner”, men synes det fik de nye iMacs til at fremstå som et nazi-produkt. En Gentleman er i min optik det modsatte af en nazist - så det blev ordet.

Havde ikke selv overvejet at inddrage forplantningens mysterier i denne sag direkte, men det er åbenbart altid muligt   

1077

2
22. april 2021 @ 09:26
Stormogul

Jeg synes ikke den er grim som arvesynden, men jeg er da heller ikke blæst bagover... Umiddelbart havde jeg da foretrukket, at den var en smule tykkere, så man kunne undgå bjælken for neden, og kun kigge på skærm. Og så vil jeg da til enhver tid foretrække sorte kanter frem for de hvide. 

8824

245
22. april 2021 @ 10:38
Poseidon

Jeg synes de er rigtigt flotte forfra, ikke helt så pæne fra siden, men det er begrænset hvad man kan lave med den tykkelse.

Og jeg er sikker på fruen er helt syg med den lyserøde. Personligt synes jeg også de er vildt flotte i farverne. Skærmen er dog for lille til mig.

Der var engang en Mac...

3392

508
PallMei (Skribent)
22. april 2021 @ 11:15
Virtual Machine

Jeg syntes de er flotte, men det er en fejl at strøm og stik er placeret bagpå, så de ikke kan hænges plant på en væg.

Ville også hellere have haft lidt mere tykkelse, hvis det kunne eliminere den store hage.

2596

204
22. april 2021 @ 14:31
Bit kongen
PallMei skrev:

Jeg syntes de er flotte, men det er en fejl at strøm og stik er placeret bagpå, så de ikke kan hænges plant på en væg.

De kan da sagtens hænge på en væg, afstanden til væggen bliver blot lidt større - og den originale Apple iHolder til kun $499 pr. stk. passer fint.

3392

508
PallMei (Skribent)
22. april 2021 @ 14:53
Virtual Machine
Factory skrev:
PallMei skrev:

De kan da sagtens hænge på en væg, afstanden til væggen bliver blot lidt større - og den originale Apple iHolder til kun $499 pr. stk. passer fint.

Det er ikke min forståelse af plant. Jeg vil have den fladt til væggen som et billede.

8824

245
22. april 2021 @ 16:58
Poseidon
PallMei skrev:

Hvor ville du ellers have dem? Det vil nok se dumt ud hvis de stak nedad.. 
Der var engang en Mac...

3392

508
PallMei (Skribent)
22. april 2021 @ 18:49
Virtual Machine
David Munch skrev:
PallMei skrev:

Hvorfor det?

1814

78
22. april 2021 @ 19:01
Stormogul

Hvis du bestiller den med Vesa beslag så stikker den ud fra væggen så stikket kan være der, men lidt træls man skal tage stille ved bestilling om man ønsker fod eller vægbeslag. At man ikke kan gøre det efterfølgende. 

Iphone 16 pro. Macbook Air 13" M4. Apple Watch Ultra.

8824

245
22. april 2021 @ 19:06
Poseidon
PallMei skrev:
David Munch skrev:
PallMei skrev:

Hvorfor det?

Fordi alternativet er at man ikke kan se dem? Ledninger er ikke kønne.

Der var engang en Mac...

219

12
22. april 2021 @ 23:53
Juniormedlem
PallMei skrev:

Ville også hellere have haft lidt mere tykkelse, hvis det kunne eliminere den store hage.

Jeg synes det ville skæmme lige så meget hvis stikket kom ud fra siden eller bunden. Hvis man vil have det flush, kan man forsænke VESA og strømstik i væggen 😎

Grøn specialarbejder // musiker // retro gamer // LEGO entusiast // grafiker // computernørd

2596

204
23. april 2021 @ 07:41
Bit kongen
Pjock skrev:

Hvis du bestiller den med Vesa beslag så stikker den ud fra væggen så stikket kan være der, men lidt træls man skal tage stille ved bestilling om man ønsker fod eller vægbeslag. At man ikke kan gøre det efterfølgende.

Tak for at gøre opmærksom på det - for det er sørme ikke så smart for os brugere, at man ikke kan skifte mellem bord og væg efter køb. Så selvom det nok sjældent bliver et problem, er den detalje dog alligevel helt nødvendig at kende til ved køb.

Det er åbenbart ikke lykkedes Apple at blive enig med sig selv om en god designløsning her, har sandsynligvis ikke været muligt pga. det tynde chassis, eller hür?

8824

245
23. april 2021 @ 08:54
Poseidon
Factory skrev:
Pjock skrev:

Tak for at gøre opmærksom på det - for det er sørme ikke så smart for os brugere, at man ikke kan skifte mellem bord og væg efter køb. Så selvom det nok sjældent bliver et problem, er den detalje dog alligevel helt nødvendig at kende til ved køb.

Det er åbenbart ikke lykkedes Apple at blive enig med sig selv om en god designløsning her, har sandsynligvis ikke været muligt pga. det tynde chassis, eller hür?

Sådan var det vidst også med de foregående modeller. Du bestilte jo en specifik VESA udgave, hvis jeg ikke tager fejl.

Der var engang en Mac...

927

49
23. april 2021 @ 10:22
Suspenderet
David Munch skrev:
Factory skrev:
Pjock skrev:

Sådan var det vidst også med de foregående modeller. Du bestilte jo en specifik VESA udgave, hvis jeg ikke tager fejl.

Du kan sagtens skifte foden ud med et VESA beslag selv efter du har købt en iMac. Og Jeg har haft købt sådan et beslag af en gut her på Macnyt. Dog fik jeg aldrig brugt det beslag.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)