Jeg regner med at overtage datterens 2011 27" iMac med 128 GB SSD når hun får sig en ny iMac engang. Det bliver sikkert den model i pink, hvis rygterne holder stik. Hvad kan man bruge sådan en gamme iMac til?
Jeg tænker lidt at bruge den som info display og til FaceTime, men hvor jeg har tiltet skærmen 90 grader. Den skal selvfølgelig også hænges op på et beslag som tillader det. Og der skal også en tonet glasplade eller spionspejl foran, så man ikke kan se, at det er en gammel iMac. Jeg har også en Logitec C920 HD webcam som er noget bedre en den der sidder i displayet, som også skal ind bag gladpladen. Lyder det som en reel ide?
Hvis den ide er helt hen i vejret, hvad kan man så bruge sådan en gammel spand til?
Sørg for der er god plads til ventilation til den - Den model har problemer med døende GPU'er, blandt andet pga. varmeudvikling.
Indtil GPU'en døde på min, så brugte jeg den til alt. Arbejde, gaming, Blu-ray konvertering, surf, etc.
Tjahh, hvad bruger man sådan en gammel spand til...?
Jeg bruger min til alt! Og overvejer ikke på nuværende tidspunkt at opgradere.
Den kan ganske vist kun bruges med styresystemer op til High Sierra, men det er jo kun små to år gammelt, så regner med at få glæde af den "gamle spand" nogen år endnu.
Tjahh, hvad bruger man sådan en gammel spand til...?
Jeg bruger min til alt! Og overvejer ikke på nuværende tidspunkt at opgradere.
Den kan ganske vist kun bruges med styresystemer op til High Sierra, men det er jo kun små to år gammelt, så regner med at få glæde af den "gamle spand" nogen år endnu.
Hov. Den var fra 2010 og ikke 2011. Jeg luskede lige ind på datterens værelse for lige at se ordentlig efter.
Jeg renger med at se om Dosdude1 kan puste lidt mere liv i den, når jeg overtager den.
Ufomekaniker skrev:Hov. Den var fra 2010 og ikke 2011. Jeg luskede lige ind på datterens værelse for lige at se ordentlig efter.
Jeg renger med at se om Dosdude1 kan puste lidt mere liv i den, når jeg overtager den.
Desværre ikke med ordentlig brugerfladehastighed uden et metal understøttet grafikkort. Men har du mod på at finde et og flashe et, kan du finde masser af oplysninger i denne tråd:
https://forums.macrumors.com/threads/2011-imac-graphics-card-upgrade.1596614/
Sidder selv med en 2009 iMac og bander langt væk over at Apple ikke kom med metal understøttelse til 5xxx og 6xxx amd kort.
PallMei skrev:Desværre ikke med ordentlig brugerfladehastighed uden et metal understøttet grafikkort. Men har du mod på at finde et og flashe et, kan du finde masser af oplysninger i denne tråd:
Jeg overvejer det selv men for det første er kortet ikke helt billigt og for det andet er det virkeligt et større projekt.
Har du en ide om hvad sådan et kort kan fås for, der er jo et større udvalg hvis jeg har forstået det rigtigt?
Jesper Arning skrev:PallMei skrev:Desværre ikke med ordentlig brugerfladehastighed uden et metal understøttet grafikkort. Men har du mod på at finde et og flashe et, kan du finde masser af oplysninger i denne tråd:Jeg overvejer det selv men for det første er kortet ikke helt billigt og for det andet er det virkeligt et større projekt.
Har du en ide om hvad sådan et kort kan fås for, der er jo et større udvalg hvis jeg har forstået det rigtigt?
Ja, det er større projekt og jeg har ikke haft mod til det. Er også lunken for at smide penge efter min iMac, for den har været meget ustabil og helt håbløs. Desuden har jeg allerede skiftet grafikkortet 2 gange. Desværre havde mactekniker ikke noget med metal support og de var heller ikke kommet så langt med bios udviklingen dengang, så du ville miste lysstyrke regulering og vist også billede under opstart. Desuden er det pc-kort man skal have fat og det er nok ikke hvad mactekniker har på lager. Desuden mener jeg de skal flashes i Windows, så jeg skal have lavet en bootcamp partition og det er også et projekt i sig selv på sådan en gammel maskine, der kun officielt understøtter windows 7 og 8 (har haft windows 10 på den, så det er muligt, men husker det som en længere process, hvor jeg brugte 7 eller 8 som trinbrædt).
Men jeg er da meget interesseret i dine erfaringer, hvis du går i krig og det lykkedes. :-) Det er temmelig træls ikke at kunne bruge den store skærm til det nyeste Apple software og skulle lade min 11" macbook air trækket læsset.
Er der en af jer der ligger inde med en original Apple HDD til iMac så jeg kan få mere plads, og styr på de blæsere så de reguleres automatisk?
Lige nu sidder der bare en upriginal 128 GB SSD i som skal blive siddende.