Jeg har arvet en 27" iMac, Late 2013 , som jeg egentlig er ganske tilfreds med. Men da den ikke kan opgraderes til Big Sur og da jeg har en 13" MacBook Pro, Four Thunderbolt 3 Ports fra 2017 stående, overvejer jeg at sælge iMac'en. Jeg får ikke brugt begge maskiner.
Så spørgsmålet er hvad jeg kan få for iMac'en? Den har en defekt fod/ophæng, en kendt fejl for den model, desværre er reperationsprogrammet for længst udløbet. Udover dette, fejler den intet. Det defekte ophæng er løst med en blyantspidser der er sat i klemme. Egon Olsen ville have været stolt 😜

Så hvad kan jeg tillade mig at prøve at sælge den for?
Der er i hvert fald en enkelt iMac mage til din til salg på DBA. Sælger vil have 3.500,- for sin.
Med kun 8 GB RAM, et knækket hængsel og måske ønsket om et hurtigt salg, inden bunden går helt ud af markedet p.gr.a. de nye M1-Mac'er, kan du prøve med 3.000,- eller ned omkring 2.500,- ved en hurtig handel.
Fin maskine, men den kan ikke opgraderes, og hængslet virker ikke. ~3.000 er også mit gæt.
Jeg brugte en gammel øldåse til at holde min 2013 iMac oppe, på min gamle arbejdsplads. :D
Prøv at tjekke prisen her: https://ankauf.maconline.de/c_de/imac-27-core-i5-3-2ghz.html (der er tre forskellige 27" imac,) men jeg har både købt og solgt fra dem og det virker fint. Man får et tilbud på basis af specs - hvis det er ok får man en label fra DHL og smider den på det rette postbutik. De kigger på den og reducerer evt prisen og sender pengene.
Jow - siden findes også på engelsk..
mvh
co