xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
508
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Big Sur 11.1 & stave ved login
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

2664

92
30. januar 2021 @ 16:11
Bit kongen

Først har jeg meget passende problemer med at stave når det gælder menet for et opslag her. Der skulle stå "start ved login".

Apps der er sat til at starte ved login kommer i stor stil ikke på "listen" under bruger. Med andre ord de starter ikke op når Big Sur starter. Tilføjer jeg dem manuelt under brugeren så starter de fint op. 

Har nogle andre bemærket noget lignende? 

4
0
  513

191

25
30. januar 2021 @ 20:04
Novice

Ved ikke lige hvad du vil frem til her ?

Det jo langt fra alle programme der starter op af sig selv og heldigvids da, så ville det jo tage en krig at starte op.

Faktisk så slår jeg stort set alle fra da jeg ikke bruger dem med det samme så ser ingen fordel i de starter op andet end det sløver maskinen... 

Air M3. ATV 4K Gen2. iPhone 15 Pro. AW Ultra 2. Samsung S90C. SONOS: Arc Ultra - 2x Era 300 - Sub 4.

2664

92
30. januar 2021 @ 20:46
Bit kongen
PRW skrev:

Ved ikke lige hvad du vil frem til her ?

Nej det bærer resten af din besvarelse præg af.

191

25
30. januar 2021 @ 21:31
Novice

Øhh ok..

Og go aften til dig også... 

Air M3. ATV 4K Gen2. iPhone 15 Pro. AW Ultra 2. Samsung S90C. SONOS: Arc Ultra - 2x Era 300 - Sub 4.

5146

515
30. januar 2021 @ 21:52
Yoda

Jeg er heller ikke helt med, men jeg ved hvor du er henne, sådan cirka da.

Altså, mener du visse programmer, som under installation automatisk bliver lagt ind i Login-emner, men som så alligevel ikke starter ved boot, fordi de er forsvundet fra listen over Login-emner, og at du derfor skal tilføje dem, før de starter ved næste boot?

Hvis, ja, så kan jeg da godt se, at det er lidt irriterende, men hvis de så starter hver gang du booter, efter at du manuelt har tilføjet dem, er problemet vel løst, selv om det ikke var automatisk.

Hvis (nogle af) de login-emner, måske endda de samme hver gang, derimod forsvinder ved hver boot, inklusive dem som du har tilføjet manuelt, hvordan kan det så være, at det overhovedet virkede at tilføje dem manuelt, som du skriver. Jeg er lidt forvirret her.

Jeg har i øvrigt dimset lidt rundt inde i mit eget system for at se, om der evt. skulle være en Login-emner.plist, som kunne trashes, for dit problem kunne tyde på enten en korrupt preferencefil eller også en decideret bug i Big Sur. Jeg fandt en hulens masse plist'er til alle mulige Systemindstillinger, men lige nøjagtig ikke en til Login-emner. Jeg fandt noget ved at åbne Konti-containeren og rode rundt i underbibliotekerne, men selvo jeg har et par login-emner på min egen Mac, var de ikke nævnt inde i de underbiblioteker, så jeg opgav at pille mere ved mit system.

Du skal dog være opmærksom på, at alle login-emner forsvinder, hvis du finder og sletter en sådan eventuel plist, og lige netop login-emner er ikke sådan lige at finde frem igen; nogle af dem ligger ret dybt begravet inde i selve programmerne, så her skal man åbne containeren og gå på jagt efter den rette fil, og det kan meget let gå meget galt, eller også skal man afinstallere programmet og geninstallere det.

Nej, da