xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
508
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Valg af stationær Mac.
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)

2

0
29. januar 2021 @ 18:53
Nyt medlem

Bruger i dag en Mac Pro 2019, med 500 GB SSD. 16 GB Ram.

Men har besluttet mig at der også skal være en stationær, valget står mellem følgende:

Imac 2019 27", med 1 TB SSHD og 32 GB Ram. + 1 stk 27" skærm.
Mac mini M1 med 16 GB Ram. + 2 stk. 27" skærme.

Skærmene er DELL 27" Ultralyd sharp.

Hælder mest til M1, men er i tvivl om hvordan den er at arbejde med, bruger hovedsaglig avanceret Photoshop.

Hvad vil I anbefale, og hvorfor ?

4
0
  542

8824

245
29. januar 2021 @ 19:32
Poseidon

Rygterne går på at iMac'en kommer her til foråret med M?, så den ville jeg vente på hvis det var mig. specielt hvis du har behov for 32GB RAM.

Der var engang en Mac...

5146

515
29. januar 2021 @ 19:38
Yoda

Tjah, jeg har da set en YouTube video, hvor en hardcore MacPro-bruger har sat den til salg, fordi hans nye M1-Mini klarer de flerst ting omtrent lige så godt, og visse ting endda bedre. Link til den video nederst i dette indslag.

Jeg har set en god håndfuld YT-videoer om M1-Mac'erne, og den generelle holding er, at Intel er noget skrammel i forhold til Apple Silicon (M1), og hvis man tager højde for strømforbrug, er Intel Laaangt bagefter; i en af videoerne klarede en M1 Mac den samme opgave lige så hurtigt ved 5 Watt, som den nyeste Intel-iMac brugte 125 Watt på.

MacPro'erne er så småt på vej ud på brugtmarkedet, og de falder snart voldsomt i pris. I den ovennævnte video sagde han ganske vist, at der nok skal være et behov for Intel-Mac'erne et stykke tid endnu, fordi der trods alt var visse opgaver, hvor de var noget hurtigere end M1'erne, men det er nok kun et spørgsmål om tid, før de går helt bag af dansen. Han syntes i hvert fald, at hans $900 Mini spillede lige op med hans $15.000 Pro på de fleste områder.

Prøv selv at gå på YT og led efter videoer med anmeldelser af  M1-Mac'er og sammenligninger med Intel-computere; du vil blive overrasket over, hvor hurtige M1'erne er.

Jeg ved ikke, om Photoshop er porteret til M1-platformen endnu, men ellers burde den køre rimeligt gnidningsfrit via Rosetta2 (indbygget emulering), indtil den bliver opdateret.

Under alle omstændighder vil jeg dog anbefale 16 GB RAM. 8 GB er måske nok i 2021, men Mini'en skal vel holde nogle år, og med de evindelige opdateringer og større filer, kan man aldrig få for meget hukommelse.

Link til M1-Mini versus Mac Pro (godt 12 minutter):

Klik.

Og velkommen herinde på Macnyt. Bare spørg løs, hvis du er i tvivl om noget; det er bl.a. derfor, vi hænger ud herinde.

God Mac-jagt og feedback.

Nej, da

2

0
29. januar 2021 @ 20:09
Nyt medlem

Takker for svarene. (og jeg er ikke ny her, har bare glemt mit gamle login).

Det er godt nok en MacBook Pro, jeg har nu (min fejl).

Går efter 16GB Mac mini, så må vi se om den er så god som de siger.

927

49
29. januar 2021 @ 20:11
Suspenderet

Hvor hurtig skal du bruge den computer? Kunne man måske slå kold vand i blodet og vente på en iMac med M1X eller M2 SoC i? Både den lille og store iMac skulle udkomme her i år nemlig.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)