xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
508
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
MacBook Pro 2019 bliver meget var under opladning
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

927

49
25. januar 2021 @ 22:32
Suspenderet

Jeg kører macOS 11.1 og alt software er opdateret i den.

Det er noget der sker efter jeg har installeret macOS 11.1, og den har ikke gjort det for.

Tjekker jeg under batteri lige efter jeg har løftet op i displayed for at se hvilket program der bruger meget strøm, så vises Beskedder kun. Det underlige er bare at jeg beskeder slet ikke kører.

Efter et par minutters normal brug af computeren, bliver den kølig igen (stue temperatur).

Jeg afinstallerede Boom 2 for et par dage siden for se om det virkede, men det var uden effekt. Den bliver stadig meget varm under opladning.

Jeg installerede Dropbox igår, men det er kun fordi jeg skal bruge den. Computeren bliver stadig varm under opladning.

Ligner det en clean install?

Skal jeg vente til macOS 11.2 og se tiden an?

Jeg har læst at der en process der hedder "bird" som driller andre MacBook Pro brugere, og de kan løse problemet ved at nuke den process. Men jeg ved ikke om det her samme problem hos mig, og det er da træls jeg skal nuke den proces ved hver genstart eller koldstart.

Nogle gode forslag?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  2
0
  459

5146

515
26. januar 2021 @ 00:54
Yoda

Prøv at boote i sikker tilstand (Shift-Boot) og se, om den stadig bliver varm under opladning. Hvis ikke, er det næsten helt sikker software (nok macOS). Hvis den stadig bliver varm, kan det naturligvis stadig være macOS, men så er det noget helt fundamentalt. men det kan også være hardware. Jeg tror dog mere på, at det er software-relateret.

Prøv at oprette en ny bruger og se, om det virker. Du kan jo altid kopiere dine dokumenter over fra den gamle.

Prøv at nyinstallere dit OS på en ekstern disk eller hurtig nok (Class10 eller bedre) stick eller SD-kort, alt efter hvad du har af porte (jeg ved ikke, hvad der er og ikke er på det dér nymodens "pjat").

Prøv at downgrade, eventuelt på en ekstern disk. Hvis problemet forsvinder, er det jo nok OS'et, der laver balladen.

Hvis absolut sidste udvej er at nuke den bird-proces, kan du prøve at lege med at skrive eller optage et script i Automator og føje det til Login-emner i din brugerkonto i Konti; så burde processen blive nuket ved hver boot, og vel egentlig også ved hver Login (altså at logge een bruger ud og logge en anden bruger ind uden genstart).

Nej, da

927

49
26. januar 2021 @ 22:12
Suspenderet

Tak for svar. Jeg har ingen eksterne diske eller USB pinde overhovedet, og den bliver ved med at påstå at det er Messenger der har et overforbrug at strøm mens den lader (og det er selvom app'en er slukket helt).

Det er både mig ok konen der har hver sin konto på den her MacBook Pro 2019, og det er lige meget hvilken konto den er logget ind på. Bare den er sat til opladning, og låget er lukket bliver den varm.

Så som jeg laver en shift-boot for at konstatere om det er Messenger og skal lave en clean install, eller om jeg skal lave en clean install er det samme for mig. 

Så det bliver en clean install i weekenden, tænker jeg.

Det skal lige siges, at det er et problem der dukkede op samme dag jeg havde installeret macOS 11.1. Så jeg går lidt og håber på at fejlen i Messenger i macOS 11.2 er rettet. Der er åbenbart en hel del fejl i macOS 11.1 fordi vi er ved RC2 hvilket vil sige at de bliver ved med at opdage nye fejl ved det system. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)