xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
508
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
flytte musik fra gl. Mac til ny Mac
Kategori: For de musikalske venner eller AppleMusic (Musik)

163

1
26. december 2020 @ 14:08
Novice

Allerførst en god jul til alle!

Jeg har været så heldig at få en ny Imac i stedet for den 11 år gamle jeg havde (Sidste opdatering: El Capitan 10.11.6), nu sidder jeg med et gl.lager af musik som jeg gerne ville have med over til den nye Imac, det indeholder CD og mp4 filer med mere, men det eneste der er på ny musik er 4 album jeg har købt.
Hvad kan jeg gøre for at hente det gamle lager af musik og lign.? Eller kan det overhovedet lade sig gøre?

Venlig hilsen Erik Abrahamsen

eMAC Jorden er rund, alt du sender ud kommer tilbage i nakken!
  11
2
  1289

2664

92
26. december 2020 @ 16:07
Bit kongen

1132

18
26. december 2020 @ 18:25
Stormogul

Hvis det kun er musik du vil flytte, kan du flytte iTunes mappen til den nye Mac. Når du åbner iTunes kan du holde "alt" nede og vælge iTunes mappen, så er alt som gamle. Det kan være du bliver bedt om at indtaste apple id hvis du har købt musik i butikken.

iTunes mappen findes i Musik mappen i din brugermappe (huset)

l MP 2013 l iPhone 15 Pro Max l Watch Series 6 l HomePod l B&W PX7 S2e l

927

49
26. december 2020 @ 19:24
Suspenderet

Ved du hvordan du kopierer filer over på en USB pind eller en ekstern harddisk?

Så er det bare at markere i iTunes al det du vil kopiere, og flytte det over på USB pinden og lade den kopiere helt færdig. Husk at ‘skubbe ud’ inden du hiver USB pinden ud af computeren. Gør du det har du en backup af din musik på en USB pind.

Sæt den USB pind i den nye computer, marker dem alle og flyt dem over i iTunes. Når det er gjort, er du færdig. Husk at tjekke om alle sangene er kommet med over. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

163

1
26. december 2020 @ 23:58
Novice

Jeg har prøvet at følge anvisningen og det meste er kommet med over blot ikke dokumenter i word, Imovie og som sagt musik, jeg har kørt processen igen med samme resultat, på den nye Imac har jeg foto, mail mm og det kører som det skal.
Tak for dit respons.

163

1
27. december 2020 @ 00:07
Novice

Jeg har opdaget at der også mangler Imovie og medens jeg prøvede at finde ud af at flytte Imovie over kom der en besked på at der foregik noget overflytning af filer fra HD og den viste kun det rullende hjul hvilket den fortsatte med i hele aftenen indtil jeg til sidst tvangslukkede programmet for lidt siden kl.ca. 23.30.
Nu vil jeg sove på det og prøve det anbefalede i morgen, du skal have mange tak for at byde ind med en løsning. 

163

1
27. december 2020 @ 00:13
Novice

Hej Ufomekaniker

Så langt nåede jeg ikke i dag og der er mere jeg skal have med over, så jeg vil prøve i morgen om det kan gå, men du skal have mange tak for indput.

927

49
27. december 2020 @ 14:58
Suspenderet

Ok. Du kan drag’n’drop direkte fra listen i iTunes over i en folder og tilbage igen på den nye computer. 

163

1
27. december 2020 @ 15:56
Novice

Hej Jesper, Antoni og Ufomekaniker
Nu har den værste panik lagt sig og det går op for mig at jeg ikke var ved at miste det halve, jeg tror nogle af problerme opstår af forskellen mellem opdateringerne fra den gamle El Capitan og til Big Sur, jeg tror det er et par år siden jeg sidst kunne opdatere El Capitan og der står at de begge skal være opdateret for at virke.
Yderligere havde jeg helt glemt at jeg jo har alt liggende i "skyen", så der må vel være en måde jeg kan få den nye Big Sur til at hente for eksempel indholdet til Imovie?

Jeg prøvede at sende et af de gamle dokumenter i mail til mig selv, det var på 143 sider, da jeg modtog dokumentet på den nye åbnede det uden problemer i Pages selv om det var et word dokument og ikke nok med det, det lå lige så fint i min Ipad, der blev jeg noget benovet må jeg indrømme.

Er det bedre at hente i skyen end at drag`ndrop?
Mange venlige hilsner herfra

927

49
27. december 2020 @ 16:50
Suspenderet

Det giver samme resultat om du bruger skyen som USB drev eller du bruger en USB drev som USB drev.

Men det vil være det nemmeste for dig at synkronisere alt hvad der er muligt med iCloud på den gamle computer først, fordi så kommer det automatisk til at ligge på den nye computer. Og alt de det ikke kan synkroniseres med icloud må du så kopiere manuelt over på den nye computer via USB enheder eller en folder du selv har oprettet i iCloud.

Du kan evt. aktivere deling af filer på skrivebordet med iCloud på begge computere, for så kan du nemlig bare smider alt du vil dele mellem computerne ud på skrivebordet. Skide smart.  Det er den teknik jeg bruger i stedet for USB enheder. 

163

1
27. december 2020 @ 18:34
Novice

Hej Ufomekaniker

Tak, det vil jeg prøve!

163

1
01. januar 2021 @ 11:47
Novice

Hej Ufomekaniker, Jesper og Antoni
Godt nyt år til jer og tak for hjælp, der er mange sider af programmerne jeg aldrig har turdet røre ved da jeg tydeligt husker de mange "katastrofer" når der blev koks i DOS i gamle dage.
Jeres indlæg var åbenbart det der skulle til for at få modet tilbage og det skal i have stor tak for!

Venlig hilsen herfra