I forbindelse med flytning til ny adresse skal jeg logge ind på mit lokale netværk, når jeg vil bruge min gamle iPad. Jeg skal indtaste både mailadresse of adgangskode, men den mailadresse der angives som Apple-ID (k*****@8*****.dk med stjerner) er flere år gammel og den har jeg ikke længere adgang til, så den husker jeg ikke.
Hvordan nulstiller jeg Apple-ID?
Hvis du ikke har adgang til den, så er du nød til at ringe til Apples support.
Hvis du har koden så skal du bare logge ind på https://support.apple.com/da-dk/HT205913 og der ændre din mail adresse.
Towle skrev:I forbindelse med flytning til ny adresse skal jeg logge ind på mit lokale netværk, når jeg vil bruge min gamle iPad.
Du mener du skal logge på et nyt WiFi netværk?
Jeg skal indtaste både mailadresse of adgangskode, men den mailadresse der angives som Apple-ID (k*****@8*****.dk med stjerner) er flere år gammel og den har jeg ikke længere adgang til, så den husker jeg ikke.
Nej det skal du ikke. Det eneste du måske skal, hvis du har aktiveret det, er et indtaste en kode i forbindelse med "begrænsninger" Begrænsninger er det eneste der kan forhindre dig i at logge på et WiFi netværk.
Bruger den iPad en Apple ID du ikke bruger på nogle andre enheder i dag?
I hvilken forbindelse bliver du helt præcist bedt om at indtaste adgangskoden til det gamle Apple ID?
Hvordan nulstiller jeg Apple-ID?
Det gør du ikke, det er hele ideen med den sikkerhed der er opbygget omkring et Apple ID. Har du ikke adgang til mailadressen og har glemt adgangskoden, så har du lukket dig selv ude af den Apple konto, og der er kun en vej frem, at kontakte Apple.
Hvis du har et mobilnummer tilknyttet din Apple ID, kan du muligvis få lov til at nulstille afgangskoden, derefter logge ind og så rette e-mail adressen.
Det lykedes i hvert fald for mig at hjælpe en bekendt med at få lavet et nyt password til hans AppleID, fordi han havde glemt det gamle, og der var bøvl nok i forvejen, fordi han også havde et for længst kasseret Visa-kort tilknyttet kontoen, som ellers ville have gjort godkendelsesprocessen lettere, men som han naturligvis ikke kunne huske løbenummeret på.
Vi kæmpede en del med det og kom så langt i første omgang, at han fik tilsendt en (femcifret?) kode til sit mobilnummer, efter at vi havde klikket på et "regenereringslink" i AppleID Support (som dukker op hvis man klikker på "Glemt ID eller adgangskode?", noget i den stil).
Først kom vi så langt, at han fik lov til at skrive en ny adgangskode, men vi kunne ikke få den tilsendte kode til at virke når vi skrev den ind som password, men lige før vi gav op, gik der en prås op for mig: vi skulle skrive den femcifrede kode ind i enden på den nyvalgte adgangskode for at verificere over for AppleID, at processen var legitim, og bagefter virkede alt, som det skulle. Fra da af skulle han blot taste sin nye adganskode uden den femcifrede engangskode for at komme ind på sin konto. Derfra var det blot en formsag at få knyttet hans nye Visa-kort til kontoen.
Eftersom man på den måde kan ændre sin adgangskode uden om e-mail adressen og logge ind og tilknytte et nyt Visa-kort, formoder jeg, at det også må kunne lade sig gøre at logge ind med en engangskode sendt til den tilknyttede mobiltelefon og derefter logge ind og ændre den tilknyttede e-mail adresse til en ny.
P.S. Det her foregik for 2-3 år siden, så visse detaljer er udviskede, og der kan være ændrede procedurer eller ekstra bøvl p.gr.a. to-faktor godkendelse. Held og lykke.
Jesper Arning skrev:Towle skrev:I forbindelse med flytning til ny adresse skal jeg logge ind på mit lokale netværk, når jeg vil bruge min gamle iPad.
Du mener du skal logge på et nyt WiFi netværk?
Ja.
Jeg skal indtaste både mailadresse of adgangskode, men den mailadresse der angives som Apple-ID (k*****@8*****.dk med stjerner) er flere år gammel og den har jeg ikke længere adgang til, så den husker jeg ikke.
Nej det skal du ikke. Det eneste du måske skal, hvis du har aktiveret det, er et indtaste en kode i forbindelse med "begrænsninger" Begrænsninger er det eneste der kan forhindre dig i at logge på et WiFi netværk.
Æhhh ... Jeg har ingen problemer på min iMac. Når jeg starter iPad'en bliver jeg mødt med et skærmbillede hvor jeg skal vælge netværk (se skærmbillede 1). Den der hedder Kurts iMac er oldgammel, så der er jo kun Waoo4920_8R44 at vælge imellem. Næste skærmbillede siger at denne iPad i øjeblikket forbundet med det Apple-ID som blev brugt til at indstille denne iPad (se skærmbillede 2).
Hvis jeg trykker på Info om Waoo4920_8R44, så vises følgende (se skærmbillede 3).
Bruger den iPad en Apple ID du ikke bruger på nogle andre enheder i dag?
Åbenbart, men nu er jeg helt usikker på hvad Apple-id er på iMac'en. Nogle gange (vist i forbindelse med visse filoperationer) skal jeg indtaste en kode. Den sidder i rygraden på mig, så den skriver jeg bare uden at tænke nærmere over det. Om det er ID eller adgangskode, har jeg ikke lige lagt mærke til og lige nu kan jeg ikke komme i tanker om hvornår det sker.
Tak til alle for kommentarer. Lige nu svarer jeg på Jesper Arnings indlæg, da jeg ikke kan overskue mere.
Towle skrev:
Om det er ID eller adgangskode, har jeg ikke lige lagt mærke til og lige nu kan jeg ikke komme i tanker om hvornår det sker.
Det lyder som adgangskoden til din computer, du kan læse om Apple-id her: Ofte stillede spørgsmål om Apple‑id