Hej,
Efter at have nedgraderet min iPhone fra iOS 14.2 til iOS 13, vil den ikke genstarte.
Den står bare og blinker med æble logoet.
Har prøvet at holde sideknapperne inde og taget Sim kortet ud, men uden held.
Håber I kan hjælpe.
VH
Peter
Jeg er ikke sikker på, at du overhovedet kan nedgradere din iPhone fra iOS 14 til 13 og slippe godt fra det.
Nu skriver du ikke, hvilken iPhone, der er tale om, men altså:
Hver gang der skiftes system på en iDims, skal den være i kontakt med Apple's certificerings-server for at blive "signet", og det er suverænt den server, som bestemmer, hvilke iOS'er der kan signes på en given iDims.
Hvis iOS'et er så gammelt, at Apple ikke længere signer det, vil det bare ikke komme til at fungere.
Jeg vedlægger lige et link til alle iPhone-modeller inde på ipsw.me. Hvis du klikker på din model, vil du kunne se en oversigt over, hvilke iOS'er Apple stadig signer (grøn), og hvilke iOS'er di ikke længere signer (rød). Alle de iOS'er med rød skrift kan du godt glemme alt om, for det er umuligt at få dem signet, og derfor vil iPhonen ikke kunne køre det.
Du har nok ikke anden mulighed end at slutte din iPhone til en Mac, totalslette den i DFU-mode og starte helt forfra i iOS 14. Hvis DFU-mode ikke virker, er der nok en reel risiko for, at du har fået bricked den, men spørg lige nogle eksperter om det, for så god er jeg altså heller ikke.
Held og lykke og feed-back.
Hej Tonny,
Tak for dit(altid) fine svar.
Mit problem er at iTunes ikke kan “se” min iPhone 8. Og jeg kan heller ikke sætte den i DFU-mode.
Andre der har et godt råd?.
VH
Peter
| Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter |
Har du prøvet Apple's vejledning
Hej Palle,
mange gange tak for dit forslag, som desværre heller ikke kunne løse mit problem.
VH
Peter
Så kan jeg konstaterer, at jeg har et problem, som ingen på MacNyt, kan hjælpe mig med?.
Venligst kom med et løsningsforslag.
Udover at sælge den som skrot.
VH
Peter
Du kan forsøge dig hos en butik der reparerer telefoner. Du kan også snakke med Apple.
Men jeg forstår slet ikke hvordan du har kunnet nedgradere og hvorfor du har ønsket det.
Jeg ville nedgradere fordi:
“A bug has been introduced in iOS 14.2 that prevents the full Wi-Fi configuration of most Netatmo products within the Netatmo apps.”
Jeg vil tillade mig at bruge dit råd og henvende mig til en fysisk butik.
Tak for hjælpen.
Det undrer mig en del, at du overhovedet "fik lov" til et nedgradere, hvis det var til en version, som Apple-serveren ikke længere signer, for Apple har jo ikke lyst til en hulens masse sagsanlæg fra downgraders med bricked iPhones, så et eller andet sted har de gjort processen så godt som skudsikker.
Jeg vil derfor meget gerne høre, helt præcist hvilken version af iOS 13, det var, og hvordan det lykkedes dig at få lagt på din iPhone, selvom den tilsyneladende ikke kunne signes.
Jeg kan kun forestille mig, at du på forhånd havde downloades IPSW'en og derefter installerede den, mens du var off-line, så din iPhone ikke kunne tjekke med serveren, om den kunne signes eller ej, men også her kunne jeg forestille mig, at Apple ville have indbygget en advarsel mod at forsætte, så længe der ikke kunne oprettes forbindelse til signings-serveren.
Jeg glæder mig derfor til at høre, hvordan du egentlig fik omgået Apple's hysteri omkring sikkerhed, og også til hvad et værksted kan gøre ved sagen.
Pøj-pøj.
Hej Tonny,
Jeg valgte simpelthen, at gendanne iPhonen, fra en sikkerhedskopi fra 28/4-20. Hvilket iOS der lå på sikkerhedskopien ved jeg ikke.
Jeg havde bare brug for et iOS mindre end 14.2, så jeg kunne anvende mine 3 Netatmo apps(som kørte fint under iOS 14.1).
Og der kom ingen advarsler under processen. Først da gendannelsen var færdig og skulle til at genstarte, opstod problemet.
Jeg lover at give en tilbagemelding, når jeg har været forbi en iPhone reparatør.
God søndag.
Peterdyr skrev:
Jeg valgte simpelthen, at gendanne iPhonen, fra en sikkerhedskopi fra 28/4-20.
Du har ikke nedgraderet iOS, du har bare gendannet din telefon som den var den 20 april, hvad angår indstillinger og installerede apps.
Hej Jesper,
du har ret.
bortset fra at den virkede på den pågældende dato😏
vh
Hvis iOS 14.2 er problemet nytter det ikke at gendanne du må vente på at Netatmo opdaterer deres app.
Jeg har selv Netatmo vejrstation, vindmåler og regnmåler og alt fungerer 100% på iOS 14.2.
Mit (oprindelige) problem Jesper er/var, at jeg på et tidpunkt (for en uge siden) har resettet min router. Da jeg herefter skulle tilslutte mine enheder (ude -og indendørskameraer, radiatorregulatorer og indeklimamålere) via Wi-Fi igen med iOS 14.2, kunne det ikke lade sig gøre pga. det bug, som jeg tidligere har nævnt her i tråden.
Derfor min beslutning om at nedgradere mit iOS, til en tidligere version end 14.2.
Så ja, jeg venter spændt på en opdatering og tager imellemtiden en varm trøje på.
God dag.
Jeg valgte at give Palle’s forslag/råd endnu et forsøg. Og sørme efter flere omgange, er det lykkedes af få liv i iPhonen igen. Og det endda med den sidste konfiguration af app’s og indstillinger.
1000-tak for hjælpen og alle Jeres positive inputs.
VH
Peter