xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
509
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Egenrådig Kamerarulle.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)

5146

515
06. november 2020 @ 18:53
Yoda

Her til eftermiddag dukkede der pludselig en notifikation (push-besked?) op på min iPhone om, at jeg havde fået et nyt minde.

Det viste sig så, at min kamerarulle helt af sig selv havde besluttet sig for at samle en bunke fotos af min (søsters) schæferhund, kalde dem et minde, og så meddele mig om det.

Jeg har aldrig indstillet Kamerarulle til at gøre den slags, og da slet ikke give mig besked om det, og jeg har ikke været inde og rode med nogen indstilling af telefonen i lang, lang tid, fordi den er indstillet, som jeg gerne vil have det.

Er der nogen, der har en naturlig forklaring på, hvad der foregår, og eventuelt forslag til hvordan jeg får det til at stoppe igen?

iPhone 7 med iOS 11.

Nej, da
  9
0
  661

3392

509
PallMei (Skribent)
06. november 2020 @ 19:01
Virtual Machine

Kan ikke svare på dit spørgsmål, men bare fortælle at IOS14 køre rigtigt godt på 6s og garanteret også 7. Faktisk vil jeg vove den påstand at den aldrig har kørt bedre og du gå glip af en masse ved at hænge på 11, som ikke længer er supporteret (sikkerhedsopdateringer).

5146

515
06. november 2020 @ 20:04
Yoda

Well, jeg bruger stort set kun min telefon som kamera, fotoalbum, til iMessage/SMS, lejlighedvis som GPS, og til… Tadaaa! …telefoni. Det er f.eks. meget sjældent, at jeg surfer på den, og der ligger vist ikke engang nogen spil på den.

Jeg kender af gode grunde jo ikke iOS 14, så jeg er da nysgerrig efter at vide, hvad synes du, at jeg går glip af (bortset fra sikkerhedsopdateringerne).

Nej, da

179

42
06. november 2020 @ 20:17
Novice

Vedrørende fotominder, jeg får "Dine pelsede venner" på skærmen en gang i mellem, det inkluderer vores kat og også min kone - det undlader jeg dog p.t. fortælle min.bedre halvdel...

Bortset fra det er iOS 14 det bedste til dato herhjemme, hurtigt/stabilt (iPhone X).

Prorege

3392

509
PallMei (Skribent)
06. november 2020 @ 20:25
Virtual Machine

Skulle have stået glip af en masse forbedringer. jeg vil ikke liste alle ændringer. Du kan se dem på

https://en.wikipedia.org/wiki/IOS_version_history hvis du klikker på show ved de enkelte versionsnumre.

5146

515
06. november 2020 @ 21:51
Yoda
prorege skrev:

Vedrørende fotominder, jeg får "Dine pelsede venner" på skærmen en gang i mellem, det inkluderer vores kat og også min kone - det undlader jeg dog p.t. fortælle min.bedre halvdel...

Bortset fra det er iOS 14 det bedste til dato herhjemme, hurtigt/stabilt (iPhone X).

Hm. Det ser så ud til, at jeg må leve med den slags push-beskeder. Det er ellers p*sse-hamrende irriterende, at man ikke selv kan få lov til at bestemme, hvem man må forstyrres af, og hvornår.

Jeg har slået push-beskeder fra i så godt som alle apps, dels fordi jeg ikke har brig for det, dels fordi jeg ikke vil forstyrres hele tiden. Og det har virket fint indtil nu. Jeg tror dog lige, at jeg prøver at bladre indstillinger igennem for at se, om jeg ikke kan få slået det fra.

Hvis det her ikke kan slås fra, er det en ommer, Apple!

Vil overveje opgradering til 14, men telefonen fungerer jo sådan set fint nok.

If it ain't broke, don'f fix it, and if it's a fixi, don't brake it.

Nej, da

5146

515
06. november 2020 @ 21:53
Yoda
PallMei skrev:

Skulle have stået glip af en masse forbedringer. jeg vil ikke liste alle ændringer. Du kan se dem på

https://en.wikipedia.org/wiki/IOS_version_history hvis du klikker på show ved de enkelte versionsnumre.

OK, Jeg vil lige overveje det, men 'fonen funker jo fint (bortset fra dagens uopfordrede push-besked), så det er ikke noget, som haster. Tak for linket.

Nej, da
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

3392

509
PallMei (Skribent)
07. november 2020 @ 11:44
Virtual Machine
Tonny Freimanis skrev:
prorege skrev:

Hm. Det ser så ud til, at jeg må leve med den slags push-beskeder. Det er ellers p*sse-hamrende irriterende, at man ikke selv kan få lov til at bestemme, hvem man må forstyrres af, og hvornår.

Jeg har slået push-beskeder fra i så godt som alle apps, dels fordi jeg ikke har brig for det, dels fordi jeg ikke vil forstyrres hele tiden. Og det har virket fint indtil nu. Jeg tror dog lige, at jeg prøver at bladre indstillinger igennem for at se, om jeg ikke kan få slået det fra.

Nu tjekkede jeg lige indstillinger:

Indstillinger->Notifikationer->Fotos->Minder

Der kan du indstille om den må irreterer dig og hvordan 😝, hvert fald på IOS 14.2 😉

5146

515
07. november 2020 @ 15:55
Yoda

@PalMei:

Finno. Jeg tjekker senere. Det hele blev vendt lidt på hovedet i går. Jeg er ved at male døre, dørkarme og vindueskarme indendørs, og i går døde min rystepudser, da jeg manglede den sidste halve vindueskarm i denne omgang, så jeg måtte bruge eftermiddagen på at tøffe til Odense efter en ny (med kvadratisk sål), så det, som jeg skulle nå at slibe og male i går, måtte jeg rykke til i dag, og så røg sådan en banal indstilling på telefonen altså over på ventelisten.

Nej, da

5146

515
10. november 2020 @ 13:16
Yoda
PallMei skrev:
Tonny Freimanis skrev:
prorege skrev:

Nu tjekkede jeg lige indstillinger:

Indstillinger->Notifikationer->Fotos->Minder

Der kan du indstille om den må irreterer dig og hvordan 😝, hvert fald på IOS 14.2 😉

Fandt indstillingen og slog den fra, Så super-tak for det råd!

Det undrer mig bare, at den minde-besked, som dukkede op, var den eneste, siden jeg købte 7'eren i sommeren 2019. Nå, den funktion er jo slukket nu, så nu er der atter fynsk fre' på skærmen.

Nej, da