Hejsa,
Jeg har en Macbook Air (2017) og en MacBook Pro (Retina, 15-inch, Mid 2015), som begge bruger original 85W Magsafe 2 lader.
Når jeg oplader MBA bliver laderen relativ varm. Kan sagtens holde den i hånden, men over længere tid er det lidt ubehageligt.
Når jeg lader MBP bliver opladeren endnu varmere, faktisk ret meget varmere og meget ubehagelig varm efter ganske kort tid i hånden.
Vi to ens ladere og det er samme "fænomen" ved begge ladere. Det er samme "fænomen" uanset om Mac'erne er tændte, anvendes eller er helt slukket under opladningen.
Er det normalt ?
Bør jeg få undersøgt MBP'en?
På forhånd tak for input.
Jeg ved ikke om det er din Mac eller MagSafe der er mærkelig - eller om det er normalt. MagSafe's bliver varmere jo hårdere de arbejder. Så enten forbruger din Mac for mange Watt på din MagSafe eller også hænger din MagSafe i bremsen. Har du prøvet med en anden MagSafe for lige at se om resultatet bliver det samme, så du kan udelukke problemet.
Ufomekaniker skrev:Jeg ved ikke om det er din Mac eller MagSafe der er mærkelig - eller om det er normalt. MagSafe's bliver varmere jo hårdere de arbejder. Så enten forbruger din Mac for mange Watt på din MagSafe eller også hænger din MagSafe i bremsen. Har du prøvet med en anden MagSafe for lige at se om resultatet bliver det samme, så du kan udelukke problemet.
Ja, vi har to ens 85W MagSafe2 ladere, og de opfører sig ens. De bliver begge MEGET varme på MBP'en. Begge lader lige hurtigt op osv..
Jeg har googlet et det lidt nu, og ser der ude i den store verden, er en holdning til, at en MacSafe 2 bliver ekstrem varm og slet ikke til at holde i hånden. Måske skal det bare være sådan.
Jeg har haft denne lader i flere år og har en helt ny lader magen til også, og har faktisk først tænkt over det for nylig, fordi laderen altid bare ligger på gulvet og bliver ikke rørt ved. Den ligger der bare altid. Det var en tilfældighed at jeg lige flyttede den, så jeg ved ikke om et nyt "fænomen" eller det altid har været sådan.
Ved ikke om det er normalt, men laderen til min 15" MBP Retina 2013 bliver også chokerende varm, har altid været sådan.
Dirla skrev:Hejsa,
Jeg har en Macbook Air (2017) og en MacBook Pro (Retina, 15-inch, Mid 2015), som begge bruger original 85W Magsafe 2 lader.
Macbook Air bruger originalt en 45W lader ikke 85W. De processorer der bruges i Air er designet til 15W, i 13" MBP 28W og i 15-16" 45W frit fra hukommelsen. Så processoren i din air kan groft sagt kun kræve 1/3 så meget strøm som MBP.
Der er dog ingen skade ved at bruge 85W lader med med din Air. Den trækker ikke mere strøm end den kan klare. I bedste fald vil den lade hurtigere, i værste fald er der ingen forskel.