xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
446
193
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
AccountsD = varmeapparat
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

927

49
01. november 2020 @ 14:28
Suspenderet

Efter som det er normalt kendt at deamonen AccountsD sætter fut i CPU'erne rundt omkring i stuerne over hele verdenen, så kunne jeg godt tænke mig at vide, om fejlen er rettet i Big Sur beta versionerne? Er der nogen af jer der kører Big Sur beta og ikke længere har det problem?

Jeg har været næsten alle workaround-løsningerne igennem der er at finde på nettet. Men lige lidt hjælper det. Så derfor gider jeg ikke forsøge at takle problemet længere, men i stedet for håbe at Big Sur ikke har den defekt.

Nogle erfaringer mit Bif Sur og AccountsD?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  12
0
  675

3176

446
PallMei (Skribent)
02. november 2020 @ 07:44
Virtual Machine

jeg tror du skal lave en frisk installation, for det er ikke normalt AccountsD bruger cpu. Den bruger 0,0 hos mig.

Til gengæld havde jeg længe problemer med at min Macbook Air 11" brugte masser af cpu efter opdatering til Catalina. Så blæserne altid larmede. Jeg begyndte at bruge min anden maskine istedet.

Kan ikke huske hvad det var. Men jeg syntes altid det er mdworker og det er en slags arbejdstråd der kan køre alle mulige ting, så det er svært/umuligt at se hvad den laver ud af aktivitetsovervågning.

Til sidst gav jeg den dog en frisk installation (den var også opgraderet over mange år) og det blev en helt anden maskine. Heldigt nok jeg gjorde det, for straks efter begyndte min anden maskine at gøre knuder (og den er efterhånden ved at være så træt af livet at jeg snart opgiver den).

927

49
02. november 2020 @ 08:42
Suspenderet

Jeg laver en clean install, når jeg et par fridage næste gang 😊

927

49
03. november 2020 @ 10:54
Suspenderet

Jeg prøvede lige at slette min Google konto inde i Indstillinger, og det lader til at hjælpe på det. Nu får vi at se om det har hjulpet på den lange bane. 

927

49
03. november 2020 @ 19:11
Suspenderet

Nope. Det virkede ikke efter hensigten. Den bliver stadig brandvarm når skærmen slukkes efter 10 min.

Det bliver til en clean install lige nu   

927

49
04. november 2020 @ 21:53
Suspenderet

Den clean install hjalp på skidtet. Tak for hjælpen, PallMei   

Jeg var ellers godt motiveret til at være spydig og skrive, at det var mærkeligt, at Apple melder ud, at de vil være energineutrale når de samtidig sender sådan en brøler ud til samtlige af deres brugere verden over 

927

49
05. november 2020 @ 21:16
Suspenderet

Nu er problemet så kommet tilbage efter opdateringen til macOS 10.15.7

Nu er Bug Sur GM på trapperne og jeg håber lidt at det løser sig med den version.

3176

446
PallMei (Skribent)
05. november 2020 @ 22:51
Virtual Machine

☹️🤞

927

49
06. november 2020 @ 14:34
Suspenderet

Takker :)

Ekstra info: Der er iøvrigt VTDecoderXPCService der driller nu. Jeg læste at det kunne være Safari, iTunes eller Photos appen der køre i baggrunden. Men jeg lavede et par forsøg, hvor jeg slukkede alle apps og lov min maskine stå. Efter ca 15 min begyndte blæserne at gå amok igen, og Aktivitetsovervågning viser at VTDecoderXPCService ligger og banker med 350% CPU forbrug lige indtil jeg begynder at benytte maskinen. 

3176

446
PallMei (Skribent)
06. november 2020 @ 16:20
Virtual Machine
Ufomekaniker skrev:

Ekstra info: Der er iøvrigt VTDecoderXPCService der driller nu. Jeg læste at det kunne være Safari, iTunes eller Photos appen der køre i baggrunden. Men jeg lavede et par forsøg, hvor jeg slukkede alle apps og lov min maskine stå. Efter ca 15 min begyndte blæserne at gå amok igen, og Aktivitetsovervågning viser at VTDecoderXPCService ligger og banker med 350% CPU forbrug lige indtil jeg begynder at benytte maskinen. 

En hurtig google siger du bare kan slå den ihjel i aktivitetsovervågning. Der er tilsyneladende en process der startes ved afspilning af video og lyd. Da iPhoto blev afløst af Fotos mener jeg også der kørte en tung process. Kan ikke huske om det var den, for jeg brugte/bruger ikke iPhone/Fotos.

927

49
06. november 2020 @ 22:33
Suspenderet
PallMei skrev:
Ufomekaniker skrev:

En hurtig google siger du bare kan slå den ihjel i aktivitetsovervågning. Der er tilsyneladende en process der startes ved afspilning af video og lyd. Da iPhoto blev afløst af Fotos mener jeg også der kørte en tung process. Kan ikke huske om det var den, for jeg brugte/bruger ikke iPhone/Fotos.

Ja. Jeg har også en tung process der har med Photos at gøre. Den hedder photoanalysisd. Det kan være at jeg bare skal lade den knokle natten over, at det så vil løse af sig selv?

4956

480
07. november 2020 @ 00:15
FPU

Ufo, du skal lige huske, at Finder skal indeksere hele disken efter ny-installation.

Det kræver en del CPU og tager en del tid, så det er nok en god idé at lade Finde stå og snuse til disken en dags tid eller to.

Spirituel Maskine

927

49
07. november 2020 @ 11:28
Suspenderet
Tonny Freimanis skrev:

Ufo, du skal lige huske, at Finder skal indeksere hele disken efter ny-installation.

Det kræver en del CPU og tager en del tid, så det er nok en god idé at lade Finde stå og snuse til disken en dags tid eller to.

Jammen, det gør jeg da så. Tak!