xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
3
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
433
185
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone - ya’ know it (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Bedste Lightning-til-USB kabel (til iPhone)?
Kategori: iPhone - ya’ know it (iPhone)

4872

469
31. oktober 2020 @ 17:51
FPU

Min ellers så trofaste originale Apple Lightning-ledning er begyndt at svigte. Jeg har kunnet konstatere, at der er kommet en løs forbindelse i selve Lightning-stikket, så telefonen ikke altid bliver ladet, og jeg er derfor på jagt efter et nyt, og det skal altså helst være i top-kvalitet.

For nogle år siden var der en Macnyt-tråd om de bedste Lightning-kabler, men mine gamle browsere kan kun vise den første side med søgeresultater (link til næste side mangler), og jeg kan ikke lige komme på en kombination af ord, som kan reducere 283 søgeresultater på "lightning" alene til ca. 20 overskrifter, som vises på første side, og som stadig viser den søgte tråd.

Er der nogle af de gamle hajer herinde, som kan huske den tråd, eller som måske kan finde den i en moderne browser og smide linket til mig?

Jeg hører naturligvis også gerne fra Macnyt'ere, som mener at de har købt super-gode Lightning-kabler et eller andet snedigt sted. Kablet skal være en meter langt, ligesom det originale Apple-kabel.

Det haster ikke som sådan, da jeg har et billigt kabel liggende i bilen, som jeg kan bruge, men hvis jeg kommer til at vende det forkert, vil det kun flytte data, ikke lade, hvilket har været ved at dræne telefonen for strøm et par gange, hvor jeg brugte den som GPS. Til gengæld er der lys i det, som skifter farve. :o)

Spirituel Maskine
  20
0
  926

2428

185
31. oktober 2020 @ 18:03
ASCII jonglør

Jeg købte hos Humac for et 3-4 mdr. siden nedenstående fra eStuff, de er MFI-certificerede og Kevlar-beskyttede, virker ret solide, især omkring stikkene - og det har altid været der, mine egne Lightning-kabler bristede. Er godt tilfreds.

eSTUFF Lightning Cable MFI 1m USB White 159,00 kr.

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 16e - Krokodille - “Nu?”

8700

221
31. oktober 2020 @ 20:01
Poseidon

Sørg for at rense dit Lightning-stik inden du går ud og bruger penge på et nyt kabel. Lidt lommeuld kan være nok til at den ikke lader ordentligt.

Der var engang en Mac...

4872

469
31. oktober 2020 @ 20:02
FPU
Factory skrev:

Jeg købte hos Humac for et 3-4 mdr. siden nedenstående fra eStuff, de er MFI-certificerede og Kevlar-beskyttede, virker ret solide, især omkring stikkene - og det har altid været der, mine egne Lightning-kabler bristede. Er godt tilfreds.

eSTUFF Lightning Cable MFI 1m USB White 159,00 kr.

Cool! Og endda en 20'er billigere end Apple's originale. Det skal da prøves. Merci beaucoup!

Spirituel Maskine

38

0
01. november 2020 @ 09:34
Let øvet

Ikea Lightningkabel til 69 kr. Super kvalitet i stof.

4872

469
01. november 2020 @ 11:12
FPU
David Munch skrev:

Sørg for at rense dit Lightning-stik inden du går ud og bruger penge på et nyt kabel. Lidt lommeuld kan være nok til at den ikke lader ordentligt.

Been there, done that. Der er uden tvivl tale om en løs forbindelse, for når jeg vrikker lidt i stikket, der hvor ledningen går in i gummikraven på Lightning-stikket, "bimler" iPhonen (opladnings-lyden) for hvert vrik.

Både han- og hunstik er helt rene, renset med isopropylalkohol for et par dage siden.

Spirituel Maskine

4872

469
01. november 2020 @ 11:16
FPU
Ali G skrev:

Ikea Lightningkabel til 69 kr. Super kvalitet i stof.

Cool, også. Det skal helt klart testes, og hvis det kan lade min iPhone, uanset hvordan stikket vendes, bliver det ophøjet til "bil-kabel", og så ryger den farveskiftende ledning i skuffen som nødkabel.

Spirituel Maskine

416

22
01. november 2020 @ 12:14
Seniormedlem

– eller her: AV-cables

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

4872

469
01. november 2020 @ 14:12
FPU
Leif Korreborg skrev:

– eller her: AV-cables

Også en mulighed, dog plus 29,- Kr. i fragt.

Humac og Ikea ligger inden for fornuftig køreafstand (Odense), mens AV-cables ligger i Nordjylland.

Takker dog alligevel for info. Kendte godt AV-cables i forvejen, men havde helt svedt dem ud.

Spirituel Maskine

416

22
01. november 2020 @ 14:20
Seniormedlem

Havde ikke lige checked fragtomkostningerne. Men du er altid så flink til at komme med input og forslag til løsninger, så tænkte, jeg ville prøve at gøre gengæld. Jeg handler fortrinsvis hos AV-cables eller Apple, når det gælder kabler og tilbehør. Men det er da en fordel selv at kunne hente – og se tingene an.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

4872

469
01. november 2020 @ 15:49
FPU
Leif Korreborg skrev:

Havde ikke lige checked fragtomkostningerne. Men du er altid så flink til at komme med input og forslag til løsninger, så tænkte, jeg ville prøve at gøre gengæld. Jeg handler fortrinsvis hos AV-cables eller Apple, når det gælder kabler og tilbehør. Men det er da en fordel selv at kunne hente – og se tingene an.

29,- Kr. for fragt er jo ikke så galt, men det er lidt overkill for blot et kabel til blot 42,- Kr. Det hjælper naturligvis lidt på styk-prisen, hvis man køber to eller tre kabler, så AV-cables er da ikke helt ude af overvejelserne endnu.

Og tak for roserne. Jeg gør, hvad jeg kan, og som regel går der godt, selvom jeg da også har slået et par skæve ind i mellem.

Spirituel Maskine

416

22
01. november 2020 @ 19:16
Seniormedlem

Hvem slår ikke et par skæve indimellem? Jeg sætter stor pris på din hjælpsomhed, og det er jo det, der betyder noget, nemlig at I er nogle, der gerne hjælper os andre. Beskrivelser og fortolkning af problemer kan være svære at sætte ord på, især hvis man ikke er inde i sammenhængen. Så selvfølgelig vil der komme "sideskud," men jeg synes generelt at vilje til at afhjælpe problemer overskygger "vådeskuddene." Ha' en god aften…

4872

469
01. november 2020 @ 21:25
FPU
Leif Korreborg skrev:

Hvem slår ikke et par skæve indimellem? Jeg sætter stor pris på din hjælpsomhed, og det er jo det, der betyder noget, nemlig at I er nogle, der gerne hjælper os andre. Beskrivelser og fortolkning af problemer kan være svære at sætte ord på, især hvis man ikke er inde i sammenhængen. Så selvfølgelig vil der komme "sideskud," men jeg synes generelt at vilje til at afhjælpe problemer overskygger "vådeskuddene." Ha' en god aften…

Lige over.

Spirituel Maskine

2214

49
01. november 2020 @ 21:50
ASCII jonglør

Blot sikre dig at kablet er MFI-certificerede - ellers kan du ødelægge din iPhone (brænde Tristar (eller U2 chip) af)

3118

433
PallMei (Skribent)
02. november 2020 @ 07:50
Virtual Machine

Tjekkede lige biltema, de har den her med metallag og Apple godkendt.

https://www.biltema.dk/kontor---teknik/mobiltilbehor/lightning-kabler/usb-lade-sync-ledning-2000040827 

Vil jeg måske selv kigge på, for mine kabler er også miserable og har ikke usb-c lader til nyeste iphone. Har desværre ikke en Ikea i nærheden, for det kabel så nu også spændende ud :-)

4872

469
02. november 2020 @ 11:46
FPU
Rene Larsen skrev:

Blot sikre dig at kablet er MFI-certificerede - ellers kan du ødelægge din iPhone (brænde Tristar (eller U2 chip) af)

Det vidste jeg ikke, så det er hermed noteret. Takker.

Spirituel Maskine

4872

469
02. november 2020 @ 11:52
FPU
PallMei skrev:

Tjekkede lige biltema, de har den her med metallag og Apple godkendt.

https://www.biltema.dk/kontor---teknik/mobiltilbehor/lightning-kabler/usb-lade-sync-ledning-2000040827 

Vil jeg måske selv kigge på, for mine kabler er også miserable og har ikke usb-c lader til nyeste iphone. Har desværre ikke en Ikea i nærheden, for det kabel så nu også spændende ud :-)

Cool. Jeg skal alligevel til Fredericia i løbet af ugen efter maling og værktøj til hytten, og der ligger en Biltema stort set ved siden af både min farvehandler og en Harald Nyborg. Tre fluer med eet smæk. Nicht schlecht, Herr Specht!

Spirituel Maskine

32

1
02. november 2020 @ 15:43
Let øvet
Tonny Freimanis skrev:
Rene Larsen skrev:

Det vidste jeg ikke, så det er hermed noteret. Takker.

Blot lige for at understrege vigtigtheden af ovenstående – det kan blive meget dyrt hvis man anvender ikke MFI certificerede kabler. Jeg har i mange tilfælde selv været en fedterøv med hensyn til lightningkabler... Men så så jeg en youtube video lavet af  en meget kompetent kvindelig tekniker, der skilte forskellige kabler ad, og alle de billige havde en billig og tvivlsom piratchip i stikket. MFI kabler har derimod en original apple chip, og den alene koster omkring 30 kr., så et kabel til 29 kr. skulle ikke kunne lade sig gøre...

https://www.youtube.com/watch?v=dT7Ds6X9WXU

Jeg har købt ANKER-kabler og de er både MFI og meget solide omkring stikkene...

MVH Niels

Med siden 1991... mac – the computer for the rest of us...

4872

469
02. november 2020 @ 17:38
FPU

@Niels Christophersen.Jeg takker også dig for info. Mit lysshow-kabel fra bilen blive nok pensioneret nu, for jeg ved ikke, om det er MFI-certificeret, og emballagen er vist kasseret for længst.

Det blev købt sammen med to andre kabler for 100,- Kr. fra en pap-stand i Brugsen i Bramdrupdam for et par år siden. De to kabler vil jeg så lige kigge ret skeptisk på. Det ene er vist et USB-A til USB-C kabel og det andet kabel var et split-kabel fra et stik i den ene ende til to forskellige stik i den anden. Kan dog ikke lige huske hvilke.

Spirituel Maskine

4872

469
07. november 2020 @ 17:34
FPU

En lille update:

Jeg fik købt et par af Biltema's MFI-kabler forleden, et til daglig brug i huset, og et til bilen som erstatning for det farveskiftende kabel, som nok ikke er MFI-godkendt.

Nå, men jeg prøvede så et af de nye kabler, og selvom det var bedre, var der stadigvæk "bimleri", når jeg vrikkede med stikket. Jeg tænkte, at det så måske var lidt inkompabilitet mellem Biltema-stikket og mit cover, så jeg prøvede at sætte stiket i uden coveret, men resultatet var omtrent det samme.

Jeg overvejede derfor at få skiftet stikket på 'fonen og fik snakket den problematik igennem med en af venenrne, hvis datter har haft noget bøvl med reparerede iPhone 7'ere, hvor vi også vendte, hvor vandtæt den egentlig ville være efter en reparation. Konklusionen er faktisk, at enhver form for reparation af iPhone 7 eller nyere bør være absolut sidste udvej, fordi de er limet sammen, og der derfor ikke er en garanti for, at de er limet lige så godt sammen igen bagefter.

I ren desperation gav jeg derfor stikket endnu en omgang med min mikro-børste, og jeg fik faktisk trukket et ekstra stykke fnuller med ud, og lige nu lader den tilsyneladende problemfrit igen. Jeg HAR prøvet at vrikke lidt med stikket, uden at 'fonen brokkede sig, men ikke for meget, for jeg vil jo ikke kværne hun-stikket, men lige nu kører det, som det skal, i hvert fald med Biltema-kablet.

Senere fisker jeg lige det originale Apple-kabel frem og prøver det igen, og så skal jeg nok lige prøve at huske at fortælle, hvordan det gik.

Spirituel Maskine

4872

469
10. november 2020 @ 17:42
FPU

Update: Jeg har netop sat det originale Apple-kabel til igen, vrikket med stikket (tre forskellige gange!) og har helt kunnet undgå bimleri.

Konklusionen må derfor være, at det VAR Nullermand To, der lavede balladen, og hverken han- eller hun Lightning-stikket.

Nu har jeg så til gengæld også MFI-godkendte kabler over hele linien; det original Apple-kabel, et Biltema-kabel til bilen, og et Biltema-kabel i skuffen som reserve.

Tak til alle, som anbefalede kvalitetskabler, og også tak for info om, hvad MFI.kabler er, og hvad nonMFI-kabler kan gøre ved iDimser.

Spirituel Maskine