xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
509
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Safari - har fået lavet 'et eller andet'
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

415

9
02. august 2020 @ 20:52
Seniormedlem

Jeg har fået lavet et eller andet uhensigtsmæssigt ved Safari som gør, at når jeg åbner en ny webside, så får jeg en fejl med at siden ikke kan åbnes. Når jeg så refresher, kommer siden fint frem. 

Bruger også Chrome, og der er ikke tilsvarende fejl - men jeg vil helst bruge Safari. Kan man på en eller anden måde nulstille browseren UDEN at miste bogmærker o.lgn.?

8
0
  765

4

0
02. august 2020 @ 21:22
Nyt medlem

Ser med her, oplever netop samme fejl som er pludselig opstået

5146

515
02. august 2020 @ 23:15
Yoda

I Safari's Safari-menu (den til venstre for Arkiv-menuen) er der et punkt, der hedder "Reset Safari…".

Hvis du vælger det, dukker der et vindue op, hvor du kan hakke af ud for de ting, der skal nulstilles eller slettes. Vær opmærksom på, at man også kan vælge, at Safari skal slette gemte passwords, så der skal man vide, hvad man gør, hvis man hakker af ud for det punkt.

Hvis du vil være helt sikker på ikke at miste dine bookmarks, så eksportér dem først og kopiér dem eventuelt over på en stick.

Du kan også prøve via Fidner's Gå-menu at lokalisere Safari's preferencer (som nok hedder "Safari.plist") i din usynlige biblioteksmappe, flytte den ud på skrivebordet i første omgang, genstarte Mac'en, og så prøvekøre Safari (som selv skriver en ny .plist). Hvis alt nu er godt, kan du slette den oprindelige .plist, men til gengæld skal du være indstillet på at skulle genskabe visse Safari-preferencer manuelt. Hvis det ikke hjalp, kan du navigere tilbage til mappen med .plist'en, smide den nye .plist direkte i Papirkurv og så lægge den originale .plist tilbage igen og genstarte Mac'en en gang mere.

Bookmarks BURDE ikke bive berørt af denne operation, men tag lige en kopi af dem alligevel, ikk'?

P.S. Til både mjanneh og jrb:

Kan I begge to ikke lige skrive, hvilken version OS og Safari I bruger?

Hvis I begge to bruger samme version, KAN det jo være en bug. Det KAN også være, at I har ramt f.eks. et urent script, men så skal I begge tilfældigvis nok have besøgt den samme (underlødige) hjemmeside.

Nej, da

179

42
02. august 2020 @ 23:17
Novice

Har oplevet tilsvarende. Når Safari er åben prøv at lukke Safari ned med Command & Q. Sluk/tænd Mac og åben Safari igen, håber at det fungerer?

Mvh

Søren

Prorege

4

0
03. august 2020 @ 18:06
Nyt medlem

Har prøvet din ide, men får ofte denne besked både i Safari og Chrome?

"Der kan ikke oprettes forbindelse til dette website

Forbindelsen blev nulstillet.

Prøv at:

• Tjekke din forbindelse
  • Tjekke din proxy og din firewall

ERR_CONNECTION_RESET"

4

0
03. august 2020 @ 18:08
Nyt medlem

Får nu fejlen i både Safari og Chrome: 

Prøv at:

• Tjekke din forbindelse

ERR_CONNECTION_RESET"

Chrome:84.0.4147.105

Safari: 13.1.2

4

0
03. august 2020 @ 18:09
Nyt medlem

Får nu fejlen i både Safari og Chrome: 

Prøv at:

• Tjekke din forbindelse

ERR_CONNECTION_RESET"

Chrome:84.0.4147.105

Safari: 13.1.2

5146

515
03. august 2020 @ 19:24
Yoda

@JRB:

10.15.6 Må da være omtrent det allernyeste OS på banen, så jeg vil umiddelbart gætte på en bug, som man så må vente på en fejlrettelse fra Apple, for at få det til at køre gnidningsfrit igen.

Hvis det passer med, at du aldrig fik den fejlmelding, inden du opdaterede fra den forrige version, KAN det næsten kun være en bug.

Jeg vil dog foreslå dig at beskrive fejlen for din internetudvyder, for det kan jo være, at de har fået flere henvendelser om problemet og måske kan hjælpe dig med at ændre opsætningen eller bekræfte, at der ER tale om en bug.

Prøv evt. at installlere Firefox eller iCab og se, om de også melder om den samme fejl, for så MÅ det være selve OS'et, ikke browserne.

Hvis du har en ekstern (tom) disk, kan du også prøve at installere et ældre system og teste, om problemet stadig er der. Hvis ikke, må det jo være specifikt for 10.15.6.

Nej, da

179

42
03. august 2020 @ 21:01
Novice

Hmmm prøv evt at slukke for routeren og tænd igen efter et par minutter.

Prorege