xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
509
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
To forskellige backups med TimeMachine
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

558

11
24. april 2020 @ 08:11
Kaptajn

Ud over backup af den interne harddisk på en separat USB-disk, vil jeg gerne sikkerhedskopiere een USB-disk til en anden USB-disk.

Kan TimeMachine finde ud af det?

Towle
  5
0
  652

558

11
25. april 2020 @ 06:54
Kaptajn

Hmmm efter mange kig's i på mit indlæg må jeg konstatere, at det kan TimeMachine åbenbart ikke. Hvad gør jeg så? 

Findes der et (gratis) backup program der kan gøre tricket? Og hvad så ... kan/skal jeg så lade min TM køre sideløbende?

Towle

288

6
25. april 2020 @ 06:57
Juniormedlem

Vil du gerne have backup til 2 forskellige medier? Det kan du godt, men hvert snapshot er kun et sted. Når TimeMachine tager et snapshot hver time og skifter hver gang, så betyder det ikke det store.

558

11
25. april 2020 @ 09:31
Kaptajn

Jamen det lyder da interessant og "hver anden time" kan jeg sagtens leve med, men jeg kan ikke regne ud hvordan jeg indstiller det.

Lige nu tages den samme backup på to diske: Backup og Backup2. Jeg skal altså have Backup2 til at tage backup af en tredie disk der hedder DACOCD, men det ser lidt volapykisk ud for mig.

Towle

306

46
25. april 2020 @ 10:15
Lærling
Towle skrev:

Findes der et (gratis) backup program der kan gøre tricket? Og hvad så ... kan/skal jeg så lade min TM køre sideløbende?

Hvis det skal være gratis, så er et godt bud rsync, f.eks. med RsyncOSX som GUI.

rsync er allerede en del af MacOS, dog en ældre version som skal opgraderes for at du kan få den til at lave synkronisering/backup med faste intervaller, f.eks. én gang i timen, hver 3. time etc.

Det kræver lidt arbejde og læsen af vejledninger før man kaster sig ud i rsync, programmøren af  RsyncOSX skriver:

Before installing and using RsyncOSX there are some important information to read and understand. The first document is how to get and install RsyncOSX. The second document is some information what RsyncOSX is and how to use the application. Please read the second document before using RsyncOSX.

Vh
Carsten

558

11
25. april 2020 @ 11:49
Kaptajn

Tak, Carsten. Det er helt sikkert et godt bud, men lidt for avanceret til mig. Mine arme er som forbenene på en muldvarp, når det blive bare en lille smule indviklet ;-)

Towle