Hej
Jeg har en ny mac mini (2018), som kun har 2 USB-porte, af de almindelige, gammeldags. Og så har den et antal nye, smarte(re?).
Uheldigvis er min tilbehørspark større end til bare 2 gammeldags USB-stik, så jeg har gang i alt muligt ekstra, og heldigvis har både min skærm og mit tastatur begge to USB-stik yderligere at byde på. Jeg skal nemlig bruge 6 stå i alt.
Men jeg synes ikke tingene fungerer ganske, som det skal:
Apple-keyboarded, som selv er sluttet til mac'en via USB: her virker de to tastatur-USB fint.
Dell-monitoren, som er sluttet til mac'en via et HMDI-stik: her fungerer de to USB-stik desværre ikke.
Hvordan kan det være? Er der en grænse for, hvor mange USB-stik, man kan have aktive? Er det forbindelsen mellem fx skærm og computer, der er forkert, så der ikke er funktionalitet nok i skærmen (jeg ander ikke, hvad jeg taler om, kan I nok høre :-/) Duer de to af stikke bare ikke? Kan jeg umiddelbart gøre noget for at undersøge det (jeg har selvfølgelig prøvet at flytte tingene rundt). Det er selvfølgelig en mulighed at købe flere overgangsstik mellem gammel-USB og ny-USB, men det vil jeg helst ikke. Bluetooth forbindelser er alt for ustabile til, at jeg orker dem.
Dell monitoren skal nok tilsluttes med USB før USB stikkene virker i skærmen. Den skal tilsluttes en af de af USB A porte på mac minien eller via adapter til USB-C
Hmmm ... jeg kan kun finde USB-udtag af samme type under skærmen som dem, der er på siden af skærmen (og de er mærket med USB-mærket med 3 pile). Mener du, jeg skal finde en ledning med samme USB-stik i begge ender? To 'han'-stik, så vidt jeg kan gennemskue? Det ene i monitoren, det andet i mac'en?
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter |
du skal have et usb a til b kabel, så kan du bruge din usb porte i din skærm.
https://www.harald-nyborg.dk/produkt/usb-2-0-ab-kabel-5m-graa
- og sådan et havde jeg lige liggende i skuffen. Perfekt, tak - nu er jeg 4 USB-indgange 'rigere' :-)
En usb hub kan være en stor hjælp.
feks sådan en https://www.av-cables.dk/usb-3-0-hub/nedis-usb-3-0-hub-aluminium-8-porte.html , det er bare et eksempel.