Normalt er det et problem at montere så stort et drev., da ingen adaptere fra apples åndssvage modificerede M.2 stik, herefter kaldet 7+17 pin. Da der kun er tale om en modificering fra apples side, betyder det at man kan lave en adapter så man alligevel kan passe en alm. standardharddisk i en apple maskine. Dog er det et problem at ingen adaptere er lange nok til at klemme et 2280 drev (80mm lang) og ingen 2260 drev (60mm lang) har en kapacitet på over 512GB..
Derfor blev adapteren monteret med en skrue og en sammenkrøllet papirclips blev til en clips som holder disken godt fast.
Effekt... 600MB pr sek. overførsel i en 2012 iMac. Sindssyg flot og dejlig hurtig maskine. Godt at det kunne lade sig gøre.
Så vidt jeg er orienteret, er der ingen der har vovet dette stunt endnu, så jeg må være den første. Da det er en maskine som er født som fusiondrive, er der også en alm. SATA 3TB gammeldags harddisk, men den kan kun klare ca. 130MB pr. Sek. Altså i alt 4TB og dejlig hurtig.

Den erfraring jeg har med den uoriginale disk er at den ikke kan vågne op af vågeblus, har du testet det ?
Dette fungerer helt som det skal på iMac'en.
Jeg har også opgraderet macbook pro late 2013 med en 2TB disk og kina adapter - heller ingen problemer her. Heller ikke vågne efter en hel nats søvn.
Måske er det noget der er blevet løst med seneste Mac OS opdatering ?
Her er min pmset -g, hvor det ses at den er sat til at at gå i deep sleep efter 3 timers søvn hvis batteriet er under 50%
standbydelaylow 10800
standby 0
halfdim 1
hibernatefile /var/vm/sleepimage
powernap 0
gpuswitch 2
disksleep 10
standbydelayhigh 86400
sleep 10 (sleep prevented by sharingd)
autopoweroffdelay 28800
hibernatemode 0
autopoweroff 0