Hej derinde
Jeg har nogle gamle familieoptagelser fra sluthalvfemserne på VHS-C og en videomaskine. Jeg vil gerne "digitalisere" optagelserne, inden det måske er for sent.
For nogle år siden kiggede jeg på en Elgato-converter. Jeg ved dog ikke lige, om det er den mest optimale løsning, når der tænkes på billedekvalitet.
Er der nogen af jer, der har erfaring med dette, alternativt kendskab til et godt firma, der kan digitalisere optagelserne for mig. Jeg bor syd for København.
Kjeld
Vi har i familen brugt Video C på Åboulevarden med rigtig godt resultat. Det var dog fra smalfilm til dvd.
Hej asi
Tak for dit svar. Tjekker lige deres hjemmeside.
Jeg har brugt en Blackmagic Video Recorder gennem en del år (vist samme stil som Elgato), kører stadig fint på Mojave.
Jeg tror ikke de laver den mere men måske man kan bruge den her?:
https://www.blackmagicdesign.com/products/intensity
Jeg har mange vhs-bånd jeg skal overføre, synes det er rart selv at arbejde med det og det er vist lidt dyrt at få det gjort hvis man har meget. Den Blackmagic jeg har brugt har brugt en billedkvalitet der hedder H.264, AAC.
Hvilken kvalitet bruger de mon hos Video C?
OBS! Jeg er absolut ikke tekniknørd, ved ikke om kvaliteten er ligeså god som hos Video-C, ved heller ikke om den nye Blackmagic kan det du skal bruge.