xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
509
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Hjælp til Magic Keyboard
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)

286

1
16. marts 2020 @ 18:22
Juniormedlem

Hej

Jeg har på DBA købt et Magic Keyboard, det er ikke dansk, men kan skrive æ, øog å. @ sidder ovenover 2-taller (de deler tast) men jeg kan ikke få den til at skrive @, den skriver ". Hvem kan hjælpe?

VH

Charlotte

mac mom
  6
1
  575

2140

253
PowerPalle (Administrator)
16. marts 2020 @ 20:28
ASCII jonglør

Tryk ALT (den til højre) og så 2-tallet samtidigt.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

227

5
16. marts 2020 @ 20:32
Juniormedlem

Hvis det er sat op til dansk tastaturlayout, er det option+(den tast til højre for ø)

5146

515
16. marts 2020 @ 20:36
Yoda

Hvilket keyboard-layout bruger du? For at gøre det nemt for dig selv, kan du under Tastatur i Systemindstillinger vælge at Keyboard-menuen skal vises oppe i menulinien.

Bagefter kan du gå i Systemindstillinger -> Sprog & Tekst, vælge Fanebladet [på mit engelske system hedder det] Input Sources og hakke af i Amerikansk.

Derefter kan du vælge Amerikansk oppe i menuen. Hvis alt så ellers spiller, burde @ dukke op med Shift-2 (eller Alt-Shift-2]

Du kan også prøve tricket ved at vælge Dansk layout og så se, om @ dukker op lige ved siden af Return, men jeg tror at du har den bedste chance ved at vælge det tastatur-layout som passer til tastaturets originale nationalitet, f.eks USA.

Held og lykke og feed-back.

Nej, da

286

1
17. marts 2020 @ 06:16
Juniormedlem

Tak, nu fandt jeg det der hvor forrige bruger foreslog, ved siden af Ø. Men hvis jeg sætter det op til amerikansk for at få det ved 2-tallet forsvinder muligheden med æ, ø og å vel? 

Men tak for feedback, det giver nogle muligheder :-)

VH

Charlotte

mac mom

286

1
17. marts 2020 @ 06:16
Juniormedlem

Tak, det var en stor hjælp! 

mac mom

5146

515
17. marts 2020 @ 10:31
Yoda
Charlotte Frese skrev:

Tak, nu fandt jeg det der hvor forrige bruger foreslog, ved siden af Ø. Men hvis jeg sætter det op til amerikansk for at få det ved 2-tallet forsvinder muligheden med æ, ø og å vel? 

Men tak for feedback, det giver nogle muligheder :-)

VH

Charlotte

De danske vokaler vil nok være til stede som Alt-et-eller-andet, men hvis det danske layout giver direkte adgang til både dem og @, er det jo den optimale situation.

Til sammenligning sidder Ä og Ö som Alt-Æ og Alt-Ø, når tastaturlayoutet er dansk, men hvis det ændres til Tysk (QWERTZ), vil der blive byttet rundt på tingene, så Alt-Ø laver Æ, Alt-A laver Å, og Alt-O laver Ø.

Jeg skriver af og til på tysk, men fordi jeg aldrig har vænnet mig til QWERTZ-layoutet, har jeg i stedet for memoreret tastkombinationerne til de tyske special-tegn ä,ö og ß. Til gengæld må jeg så leve med, at lillefingeren ret ofte skal ned og hente et Z. Z bruges jo ret ofte på tysk, mens Y stort set kun bruges i personnavne og matematik. Derfor sidder Z på Y's plads på et tysk standardtastatur, men det har jeg som sagt aldrig kunnet vænne mig til.

Nej, da