xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
509
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Hvordan pokker gør Apple det? Mht.. batteri?
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)

272

5
10. marts 2020 @ 18:06
Juniormedlem

Hej

Her er et spørgsmål jeg har tænkt over.

Nå man køber et nyt Apple-produkt er der altid godt med strøm på, uanset at produktet kan have ligget måneder på et lager. Men hvis jeg f.eks lader en sprit ny Air fuldt op og derefter slukker den fuldstændig, så har den en uge/14 dage efter (uden at tænde den én gang) næsten eller ingen strøm på.

How do they do it??? 😄🤷‍♂️

iMac 27
  6
0
  817

241

11
10. marts 2020 @ 19:17
Juniormedlem

Apple anbefaler at man oplader sit iPad batteri til 50% hver 6. måned, hvis den er helt slukket. Så det lyder ikke af meget, hvis din Air kun holder batteri så kort tid, som du beskriver.

272

5
10. marts 2020 @ 19:21
Juniormedlem

Hej

Spørgsmålet gik lidt mere på hvordan Apple er i stand til at levere et produkt med 50-100% strøm, på trods af at det kan have ligget uberørt i måneder.

Prøv at lade din f.eks iPad 100% op og så luk den helt ned, jeg garantere at der ikke er strøm eller meget lidt efter 14 dage i skuffen.

Jeg undrer mig bare over hvordan de gør det...

Men tak for svar :-)

iMac 27

241

11
10. marts 2020 @ 20:29
Juniormedlem

Jeg troede faktisk, at iPads og iPhones kunne ligge månedsvis, hvis de er ladet op og helt slukket. Eller alternativt i ca. 30 dage, hvis de ligger i standby mode. 

Jeg mener dog at kunne huske, at min iPad har lagt i standby, i næsten to uger, og stadig have strøm på, når jeg skulle bruge den igen. Men det er nok bare mig og min dårlige hukommelse :-)

568

8
11. marts 2020 @ 07:10
Kaptajn

Jeg har aldrig hørt om, at de skulle tabe strøm når de var slukket. 

8824

245
11. marts 2020 @ 10:08
Poseidon
eriktorp skrev:

Så har du vidst aldrig haft et elektronikprodukt med batteri.. :)

Når det så er sagt, så oplever jeg også at produkter kan ligge forholdsvis længe før de løber helt flade. Altså, et par måneder af gangen. Min iPad 2 oplades ihvertfald kun en gang om måneden til hver anden måned, men det bruges også kun kort på tønden om morgenen hver dag.

Der var engang en Mac...

908

11
11. marts 2020 @ 12:55
Veteran
David Munch skrev:
eriktorp skrev:

Så har du vidst aldrig haft et elektronikprodukt med batteri.. :)

Når det så er sagt, så oplever jeg også at produkter kan ligge forholdsvis længe før de løber helt flade. Altså, et par måneder af gangen. Min iPad 2 oplades ihvertfald kun en gang om måneden til hver anden måned, men det bruges også kun kort på tønden om morgenen hver dag.

Har ældre iPhone 6 telefoner liggende slukket, og de kan ligge noget længere, et sted mellem 3-6 måneder vil jeg mene.

Stig Bindner