Okay :-)
skal man blot ændre og så lade kode felter være blanke?
jeg kunne ikke få lov at installere mac uden at indtaste en kode...
| Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter |
Du skal oprette bruger og kode, da den skal bruges i andre sammenhænge. Installationer etc.
Derefter gør du som der linkes til
Tak :-)
Havde lige overset dit LINK
Samson skrev:Du skal oprette bruger og kode, da den skal bruges i andre sammenhænge. Installationer etc.
Men hov!
Godt nok genstarter mac fint uden at kræve kode, MEN hver gang den er gået i dvale og vækkes, så beder den om koden.... kan jeg slippe for dette? ...det jo den situation der dagligt vil være
Michael Ib skrev:Samson skrev:Du skal oprette bruger og kode, da den skal bruges i andre sammenhænge. Installationer etc.
Men hov!
Godt nok genstarter mac fint uden at kræve kode, MEN hver gang den er gået i dvale og vækkes, så beder den om koden.... kan jeg slippe for dette? ...det jo den situation der dagligt vil være
Fra mit engelske system:
System Preferences -> Security -> Fanebladet "General" -> Fjern hakket ud for "Require password [Lokal-menu] after sleep or screensaver begins".
P.S. Måske ser funktionen anderledes ud eller er flyttet, for mit system er gammelt (men godt).
Der er ikke ændret ret meget i nyere systemer. Med macOS 10.14 (Mojave) hedder det på dansk:
Systemindstillinger → Sikkerhed & anonymitet → Generelt → Bed om adgangskode [straks] efter vågeblus eller skærmskåner starter

Tak til de herre 👍