xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
3
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
433
185
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPad - et fingerpeg (iPad)
macnyt  /  forum  /  emne
Overføre data fra gammel iPad til ny
Kategori: iPad - et fingerpeg (iPad)

968

9
27. december 2019 @ 20:05
Veteran

Når man får en ny iPhone kan man nemt overføre alle data direkte fra den tidligere iPhone til den nye og alt er godt

Det kan man åbentbart ikke med iPad, her kommer kun opstartsfiler over, og så skal man åbentbart installere fra sikkerhedskopi fra mac eller iCloud .......det er jo absolut skørt at man ikke kan gøre det ligeså let som med iPhone.

Noget jeg har misforstået ?

Alligevel muligt at over fra gammel til ny direkte ?

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside
  14
1
  1866

968

9
27. december 2019 @ 20:14
Veteran
Og tillægsspørgsmål:Gl. iPad er med 512 gb hukommelse, men der er kun brugt 112 gb.

På mac er der 150 gb ledig plads, men mac klager over at der ikke er plads til backup..... Øhhh...hvorfor det ?

2214

49
27. december 2019 @ 20:45
ASCII jonglør

iPhone og iPad er samme fremgangsmåde.

Fra iCloud backup eller fra iTunes backup.

Brug af Hurtig start til at overføre data fra din tidligere iOS-enhed til din nye iPhone, iPad eller iPod touch

Eneste “krav” er at backup er taget med samme iOS/iPadOS version som ny enhed køre.

Hvilke fejl/udfordringer har du ??

104

1
28. december 2019 @ 09:11
Novice

Præcis.

Har lige overført fra et gammelt hakkebræt til en ny Ipad Pro. Scan - acceptér - overfør....

968

9
31. december 2019 @ 10:07
Veteran

Rene, nej, der er forskel.....

Med iPhone kan du overføre al indhold fra telefon til telefon, det kan man ikke med iPad, da det jf. Apple "IOS på iPhone og iPad er to forskellige styresystemer, der ikke har samme funktionalitet...". Det fremgår jo reelt også af artiklen du linker til.

På iPad skal man bagefter overføre data og alt andet godt via sikkerhedskopi i iCloud eller på mac.

Mit problem er at jeg ikke kan køre (får ikke lov til.....plads ?????) som nævnt længere oppe at foretage sikkerhedsbackup til mac.

Well, så kunne man køre iCloud vejen, men det koster så lige 800 kr ekstra, og når man ikke har fiber, så har man mængdebegrænsning på internetforbruget hvilket gør det umuligt. 

(Og fremover bliver iCloud backupløsningen iøvrigt også umuligt, når iPad har 1tb data, den anden iPad her 0,5tb, den tredie har 0,25 og iPhone har 0,5tb, ligesom backup til macbook bliver svarende til umuligt)

1730

45
31. december 2019 @ 12:00
Stormogul

Et skud i tågen, prøv at slette nogle backups på din iMac. 

2214

49
31. december 2019 @ 13:58
ASCII jonglør
Kenny Poulsen skrev:

Rene, nej, der er forskel.....

Med iPhone kan du overføre al indhold fra telefon til telefon, det kan man ikke med iPad, da det jf. Apple "IOS på iPhone og iPad er to forskellige styresystemer, der ikke har samme funktionalitet...". Det fremgår jo reelt også af artiklen du linker til.

På iPad skal man bagefter overføre data og alt andet godt via sikkerhedskopi i iCloud eller på mac.

Mit problem er at jeg ikke kan køre (får ikke lov til.....plads ?????) som nævnt længere oppe at foretage sikkerhedsbackup til mac.

Well, så kunne man køre iCloud vejen, men det koster så lige 800 kr ekstra, og når man ikke har fiber, så har man mængdebegrænsning på internetforbruget hvilket gør det umuligt. 

(Og fremover bliver iCloud backupløsningen iøvrigt også umuligt, når iPad har 1tb data, den anden iPad her 0,5tb, den tredie har 0,25 og iPhone har 0,5tb, ligesom backup til macbook bliver svarende til umuligt)

Hvor står der at det er anderledes med en iPad ??

Her har du også iPad's set up guide: Turn on and set up iPad hvor der bla. står:

[...]
Or, if both devices have iOS 12.4, iPadOS 13, or later, you can transfer all your data wirelessly from your previous device to your new one. Keep your devices near each other and plugged into power until the migration process is complete.

Fremgangsmåden ER den samme for både iPhone (iOS) og iPad (iOS eller iPadOS - alt efter om det er v13 eller ældre).

Nutildags bliver der heller ikke gemt en komplet backup med iTunes (krypteret eller ej) - kun informationer om hvilke Apps der er på din iPhone/iPad, og med hvilke Apple ID disse Apps kan downloades med. Når dette er sagt, findes der stadig en version af iTunes, hvor i den gamle backup funktionalitet stadig virker - men hvor længe dette vil vare ved ved jeg ikke.

Med iCloud bliver der som altid kun gemt informationer om hvilke Apps der er på din iPhone/iPad, og med hvilke Apple ID disse Apps kan downloades med - altså en backup fylder under 1GB

1730

45
01. januar 2020 @ 09:00
Stormogul

Fint nok, men jeg har fornyligt lavet opdateringer fra gammel iPad til ny, begge kørte iPadOS 13 og ingen data blev overført som det sker med en iPhone. Så jeg skulle indlæse sikkerheds kopi fra iMac.

Jeg lavede det på 3 iPads !

Underligt.

2214

49
01. januar 2020 @ 10:05
ASCII jonglør
Gorm Jørgensen skrev:

Fint nok, men jeg har fornyligt lavet opdateringer fra gammel iPad til ny, begge kørte iPadOS 13 og ingen data blev overført som det sker med en iPhone. Så jeg skulle indlæse sikkerheds kopi fra iMac.

Jeg lavede det på 3 iPads !

Underligt.

Hvornår har du sidst gjort det med en iPhone - blot for at få dette med også ?? 

968

9
01. januar 2020 @ 10:27
Veteran

Jeg har netop gjort det med iPhones, alt kom med over direkte mellem de to iPhones.

Det sker IKKE med iPad, og Apple hotline bekræfter dette.

Rene, Til dit spørgsmål om hvor det står: "Med Hurtig start kan du hurtigt indstille en ny iOS-enhed ved hjælp af oplysninger fra din nuværende enhed.* Derefter kan du gendanne resten af dine data og dit indhold på din nye enhed fra din iCloud-sikkerhedskopi. 

Hvis du indstiller en ny iPhone ved hjælp af din nuværende iPhone – og begge enheder har iOS 12.4 eller nyere – giver Hurtig start dig mulighed for at bruge iPhone-overførsel. Dette giver dig mulighed for at overføre alle dine data trådløst fra din nuværende iPhone til din nye."

....her i sidste afsnit er iPad udeladt af sætningen.

(Det andet link du anfører til Apple er jo i øvrigt også fuldt af faktuelle fejl...)

Og nej til det med at backup kun fylder 1gb !

2214

49
01. januar 2020 @ 13:45
ASCII jonglør

Jeg kan kun sige at det virker for mig med både iPhone (iOS) og iPad (iOS og iPadOS) - hvor alt data efterfølgende automatisk bliver hentet fra div. konti inkl. div. Apple ID konti, som kommer fra den information som overføres mellem gammel og ny enhed.

Og normalt fylder en iCloud backup (og en med iTunes nutildags) ikke særlig meget - du må have en masse sundhedsdata, SMS’er og andet data som ikke er fotos, musik, film, e-mail o.l.

Godt nytår.

1730

45
01. januar 2020 @ 21:33
Stormogul

Samtidigt, det var den helt store udskiftning. iPhone kræver ikke at man skal indlæse en sikkerhedskopi.

968

9
01. januar 2020 @ 22:30
Veteran

Der er jo en grund til at man køber en iPad med en halv eller hel terabyte plads......der naturligvis skal bruges og udnyttes.

Det tog ca 1,5 døgn at uploade sikkerhedskopi og downloade til den nye, så....

1157

134
02. januar 2020 @ 10:33
Stormogul
Gorm Jørgensen skrev:

Samtidigt, det var den helt store udskiftning. iPhone kræver ikke at man skal indlæse en sikkerhedskopi.

jo den gør.

den spørger der om hvordan vil du genskabe. så kan du vælge icloud eller andet... når du så vælger icloud, så vil den ofte tjekke om backup er "ny" i icloud. hvis ikke den mener det, så bliver du anbefalet i at lave ny backup af den gamle, og så skal du stadig på den nye vælge hvilken backup du ønsker at bruge. 

den gør det bare i baggrund, mens telefonen stadig kan bruges til ting der allerede er hentet.

om det forholder sig helt på samme måde på ipad, skal jeg ikke kunne sige. det er længe siden jeg har udskiftet ipad. men jeg mener at processen var meget op ad iphone.
nihad.dk 

1730

45
02. januar 2020 @ 17:06
Stormogul

De telefoner jeg skiftede rundt på kørte alle iOS 13 og der blev ikke indlæst nogen sikkerhedskopi.