Jeg har en Late 2012 Mac Mini, som opfører sig mærkeligt når jeg sætter mine 2x8GB RAM blokke i!?
Jeg oplever ting som: Random shutdowns/restarts, Billedet fryser med en masse støj og computeren slukker efter et minuts tid. Sommetider vil den ikke boote og bibber 3 gange (Fejl på RAM, jeg ved det) så kan jeg slukke den og starte igen og den kan køre i timevis uden problemer.
Der kan selvfølgeligt være fejl på blokkene, men jeg har prøvet dem uafhængigt af hinanden og de laver begge fejl!?
Kan det være de bare ikke passer i min Mac, selvom de burde følge specs for den årgang?

Jeg har forsøgt at lave reset af Pram med dem i, men jeg kan ikke få anden startop lyd, den booter bare!
- ALT+CMD+P+R
Og til sidst, hvordan er det lige med garantien?
Er der ikke livstidgaranti på Kingston RAM?
Jeg har ingen kvittering på dem, er det så håbløst at oprette en sag på dem?
God weekend og glædelig jul
Samson
Ikke for at gøre mig klog, men jeg tror dine ram er for hurtige. Maskinen er vistnok født med 12800 mhz ram. Og du har sat klodser med 1600 mhz i.
Hej Jegersolen, tak for dit svar
De skulle ifølge Kingston have samme spec som de originale - bortset fra antal GB, de kører også 1600mhz
Jeg satte lige de 16GB i igen, til sammenligning
Det giver jo mening, at du ikke kan overfodre Mac Minien med for meget RAM
Built-in MemoryMaximum MemoryMemory SlotsInterleaving Support
| None |
| 16 GB |
| 2 - 204-pin PC3-12800 (1600 MHz) DDR3 SO-DIMM |
| Yes |
Den kan have Max 16GB altså 2x8GB
Iflg. dit billede har du isat 2x16GB
Mjaa, men hvis du slår dem (KTA-MB1600LK2/16G) op på Kingston, så er der tale om et 16GB "KIT" altså 2x8GB
Samson
Det kan godt være Samson.
Men på hver klods står der 16GB, men vær ikke ked af det; så kan du sælge dem igen
Der står også “Kit of 2” hvilket betyder at de hver især er 8GB
Men det kan sagtens være et kompatibilitetsproblem alligevel (de kan evt have en anden cas-latency eller andet i forhold til de oprindelige ram-klodser).
Og hvis den laver samme problemer med de originale ram så kan det også være et ram-sokkel problem hvilket vil være en meget skidt situation for logic boardet.
mactekniker skrev:Der står også “Kit of 2” hvilket betyder at de hver især er 8GB
Men det kan sagtens være et kompatibilitetsproblem alligevel (de kan evt have en anden cas-latency eller andet i forhold til de oprindelige ram-klodser).
Og hvis den laver samme problemer med de originale ram så kan det også være et ram-sokkel problem hvilket vil være en meget skidt situation for logic boardet.
Det er sgu lidt mystisk!?
Nå men, gudskelov er der intet galt når jeg kører med 2x4 RAM, så kører den som en drøm.
Det mest mærkelige er dens opførsel når den går ned. Inden da, kan den køre i timevis uden problemer.
Samson
Du har ret. Maskinen er med 1600 mhz ram. Jeg huskede forkert. Sorry!