xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
509
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
macnyt  /  forum  /  emne
Søger RAM
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)

11

0
16. december 2019 @ 12:42
Nyt medlem

Hej

Jeg er på udkig efter RAM til en Macbook 2010, A1342. Meget gerne 2x4 GB. Nogen derude som kan hjælpe?

kkaern
  19
0
  1144

5146

515
16. december 2019 @ 14:14
Yoda

Det er næppe umuligt, men jeg tror, at det bliver svært at finde brugt og billig 2 x 4 GB RAM til en MBP 2010; for det første er det snart ti år siden, at MBP'en med den type RAM kom på gaden, og for det andet kan en MBP 2010 ikke tage mere end netop 8 GB RAM, 4 GB i hver slot, og maksimumkonfigurationen plejer jo at blive siddende i maskinen.

I sin tid blev de solgt med 2 x 2 GB RAM, så dem ligger der masser af rundt omkring, efterhånden som folk opgraderede til 8 GB, men de 2 x 4 GB sidder nok stadigvæk i de få 2010'ere, som stadig er i brug.

Jeg har faktisk sådan en 2010'er, max'et ud til 8 GB. Jeg har derfor 2 x 2 GB i overskud, men ikke 2 x 4 GB, som jo sidder i MBP'en.

Måsker er der en Macnyt'er, som har noget liggende fra en skrællet defekt MBP, så måske dukker der noget op i løbet af et par dage, men ellers må du nok på eBay eller købe nyt, hvis den type stadig sælges..

Og velkommen på Macnyt. Bare spørg løs; det er bl.a. derfor, vi hænger ud herinde.

Nej, da

11

0
16. december 2019 @ 17:48
Nyt medlem

Tak for det grundige svar:)

kkaern

11

0
16. december 2019 @ 17:49
Nyt medlem

Tak for det grundige svar:) Og venlige svar! Jeg hænger ud og ser tiden an.

kkaern

362

18
16. december 2019 @ 17:55
Lærling
5000 Odense C

456

8
16. december 2019 @ 18:30
Seniormedlem

ebay.com kan du købe 2x2 gb til den for ialt 88 kr. incl. forsendelse. 

https://www.ebay.com/itm/2GB-DDR3-PC3-8500-1066-MHz-Laptop-SODIMM-RAM-Memory-Upgrade-204-Pin/262008617158

5146

515
16. december 2019 @ 19:38
Yoda
Jegersolen skrev:

ebay.com kan du købe 2x2 gb til den for ialt 88 kr. incl. forsendelse. 

https://www.ebay.com/itm/2GB-DDR3-PC3-8500-1066-MHz-Laptop-SODIMM-RAM-Memory-Upgrade-204-Pin/262008617158

Pas på med eBay dot dom, for hvis RAM'en er købt uden for EU, kommer der elektroniktold på. Prøv i stedet ebay dot de (Tyskland) eller ebay dot co dot uk (England, til og med 31. januar 2020. Derefter er England jo også uden for EU).

Udover den ekstra told plus et importgebyr på 160,- Kr. er der så også lige den ekstra ventetid, mens varen toldbehandles. Ja, 160,- Kr. Dette er IKKE en slå-fejl. Har lige tjekket.

Nej, da

1493

39
16. december 2019 @ 19:42
Stormogul
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

5146

515
17. december 2019 @ 00:17
Yoda

Rasmus, PostNord har for nylig meldt ud, at man vil slå ret hårdt ned på pakker fra f.eks. Kina, også selvom der på forhånd er deklareret en værdi på under 80,- Kr. (uanset om det så er sandt eller ej).

Nu er en pakke fra Kina jo ikke det samme som en pakke fra f.eks. USA eller Japan, men PostNord fattes jo penge, og for hver gang de bruger 5 minutter på at kontrollere en pakke og VURDERER værdien til at være over ca. 80,- Kr., så får staten told og Moms, mens PostNord scorer gebyret på 160,- Kr. Pæn timeløn, ikke?

For snart en del år siden købte jeg en dock til min TiBook hos PowerBook Medic i USA. Den blev noget dyrere og ankom noget senere, fordi jeg ikke var opmærksom på elektroniktolden på det tidspunkt. Gebyret var vist lavere, men jeg kom da til at bløde 2-300,- Kr. ekstra.

Jeg har selv prøvet at "kaste med klodser", som det hedder, når man sorterer pakker, dengang den store postterminal lå inde ved Hovedbanegården, og her var den stående ordre, at os på gulvet skulle frasortere mistænkelige pakker, som så røg til toldeftersyn (well, vi stod ikke på gulvet men oppe på et galleri og kastede så pakkerne ned i huller efter postnummer, hvor der så stod gitterbure, som fangede klodserne).

Det skal dog bemærkes, at vi juleafløsere næsten aldrig tog mistænkelige pakker fra, dels fordi det var svært for os nybegyndere at vurdere en given pakkes reelle værdi, dels fordi vi havde så travlt, at vi ikke havde tid til den slags pjat. Men der hang da en oversigt over valutakurser oppe på galleriet. Jow, de havde skam styr på detaljerne!

Det var dog sjovere at sortere klodser end at pille postsække af transportbåndet, åbne dem og hælde indholdet i gitterbure. Ikke fordi det var tungt arbejde, men fordi man konstant blev zappet af statisk elektricitet, fordi plasticsækkene gned mod gummiet på transportbåndet. Kæft, hvor fik jeg mange knald over nallerne, og de var så store, at man både kunne høre dem og somme tider se gnisten! Der blev råbt højt, gjorde der!

Det var dog anderledes, når vi fandt et brev uden porto på, for det var ligesom svært at overse, så de blev altid lagt til side, fik frimærke på, og så blev der ellers sendt et gebyrbrev afsted. Strafportoen gik dog ikke i statskassen, men blev eftergensidig overenskomst konverteret til f.eks. Matadormiks til fælles afbenyttelse.

Nej, da

1493

39
17. december 2019 @ 05:53
Stormogul

120 pakker i 2019 siger min ebay history.. ikke en er taget ud til fortolding,  just sayin.. min erfaring, det behøver ikke fylde side op og ned.. 👍🏻 

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

5146

515
17. december 2019 @ 10:00
Yoda
Rasmus Lauritsen skrev:

120 pakker i 2019 siger min ebay history.. ikke en er taget ud til fortolding,  just sayin.. min erfaring, det behøver ikke fylde side op og ned.. 👍🏻 

Interessant. Er de alle alle sammen fra dot com, eller er der også nogen fra dot co dot uk?

Og hvor mange af dem indeholdt elektronik (til en værdi på over ca. 80,- Kr.)?

Jeg mener, jule-sokker skal jo næppe elektronikfortoldes, med mindre de er dyre og kan blinke og spille Jingle Bells.

Nej, da

1493

39
17. december 2019 @ 15:00
Stormogul

mest elektronik, og langt de fleste fra kina land.. så jeg er bestemt en af den post nord ikke tjener noget som helst på :-) 

456

8
17. december 2019 @ 19:30
Seniormedlem

Du kan købe to gange fra ebay-udbyderen jeg nævnte. Bestil 2 gb idag og vent et par dage med at bestile 2 gb mere.  Forsendelsen er jo gratis. Så koster de 44 kr. stykket. 

173

8
17. december 2019 @ 20:29
Novice

Hvorfor svares der IKKE på det spørgeren efterlyser?

det skal vær 2X4GB

2 - 204-pin PC3-8500 (1066 MHz) DDR3 SO-DIMM
Mac siden 1985 - iMac 27"Late2014 i7 4GHz 32GB 3TBFusion, MBP15" i9-2018 32GB-1TB, iPad Pro 11" 256GB, iPhone 7 128GB

362

18
17. december 2019 @ 21:33
Lærling
sukado skrev:

Hvorfor svares der IKKE på det spørgeren efterlyser?

det skal vær 2X4GB

2 - 204-pin PC3-8500 (1066 MHz) DDR3 SO-DIMM

Var det ikke det jeg linkede til?

Samson

5000 Odense C

173

8
18. december 2019 @ 08:33
Novice

Jo, UNDSKYLD samson! Jeg klikkede ikke på linket 😟, men alle andre skriver om andet.

Sukado

Mac siden 1985 - iMac 27"Late2014 i7 4GHz 32GB 3TBFusion, MBP15" i9-2018 32GB-1TB, iPad Pro 11" 256GB, iPhone 7 128GB

11

0
18. december 2019 @ 09:44
Nyt medlem

TAK for de mange svar!!! Det er overvældende - og meget, meget  rart - at man kan spørge og så få så meget hjælp  i løbet af ingen tid:):):)

Jeg har selv været uheldig med et latterligt lille  indkøb på .uk - som så viste sig at  blive afsendt fra USA. Pakken blev taget i tolden (værdi 75 kr. for en olie) og jeg fik en regning på yderligere 350 kr.). Men jeg fik lov at lade den gå retur. Og mistede så kun de 75 kr. som butikken aldrig har refunderet.

Jeg vil dog glad  følge links i øvrigt.

P.s. når jeg svarer på en enkelt besked, får alle så  en notis om mit svar? Det ligger mig meget på sinde at sige tak til alle som skriver tilbage,  men det er måske også omsonst hvis jeg kan gøre det som her, i et enkelt svar....?!

kkaern

11

0
18. december 2019 @ 09:47
Nyt medlem

Er det 2 x 4 gb? Eller 2 x 8 gb?

Jeg har læst mig til at der officielt højest kan gå samlet 4 gb  i. Og uofficielt  at der kan gå samlet 8 gb i.

De  ser  rigtige ud, men jeg kan ikke  se hvor man  læser at de passer til  min model....

kkaern

1493

39
18. december 2019 @ 10:27
Stormogul
sukado skrev:

Jo, UNDSKYLD samson! Jeg klikkede ikke på linket 😟, men alle andre skriver om andet.

Sukado

alle andre??

5146

515
18. december 2019 @ 11:30
Yoda
kkaern skrev:

TAK for de mange svar!!! Det er overvældende - og meget, meget  rart - at man kan spørge og så få så meget hjælp  i løbet af ingen tid:):):)

Jeg har selv været uheldig med et latterligt lille  indkøb på .uk - som så viste sig at  blive afsendt fra USA. Pakken blev taget i tolden (værdi 75 kr. for en olie) og jeg fik en regning på yderligere 350 kr.). Men jeg fik lov at lade den gå retur. Og mistede så kun de 75 kr. som butikken aldrig har refunderet.

Jeg vil dog glad  følge links i øvrigt.

P.s. når jeg svarer på en enkelt besked, får alle så  en notis om mit svar? Det ligger mig meget på sinde at sige tak til alle som skriver tilbage,  men det er måske også omsonst hvis jeg kan gøre det som her, i et enkelt svar....?!

1. Det er bad news, for jeg har ledt efter en speciel linolie-baseret polish til mine økseskafter, som hedder Danish Oil Warm Walnut, men Danish Oil forhandles IKKE i Danmark(!), ikke på eBay, og ikke engang på den engelske udagave af Amazon.

Jeg har kun kunnet finde den online i specialforretninger, som ikke sender til DK, eller på amazon dot com, men jeg har ikke tænkt mig at betale 300,- Kr. ekstra for en halv liter farvet lind-olie, som koster under 100,- Kr. inkl. porto.

2. Ja, det her er et offentligt forum, så alle indlæg i trådene kan læses af alle, også af ikke-medlemmer. Der er et privet besked-system på maks. 200 tegn her på Macnyt, men det er min erfaring, at det er ustabilt, når det virker bedst, men det kan være, at fejlen er udbedret siden jeg sidst brugte det.

Nej, da