xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
509
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Hvilken ældre MBA/MBP?
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)

103

0
04. juli 2019 @ 09:30
Suspenderet

Hej Mac-venner,

Jeg skal investere i en ny bærbar mac, og jeg har besluttet mig for at det skal være en ældre MBA/MBP, da den alene skal bruges til tekst, mail og surf. Og jeg har en forkærlighed for at holde gamle maskiner i gang. Og så er det jo laaaaangt billigere end at købe en ny.

Ideelt set skal den kunne køre Catalina, men det kan jo godt være, at jeg skal droppe det krav.

Den skal have min. i5/i7, 8GB ram, SSD-disk og så er det godt, hvis batteriet kan skiftes. Men retina, diverse obskure porte osv. er ikke så vigtigt.

Hvad ville I købe? Gode årgange/modeller, jeg skal lede efter?

3
0
  744

8824

245
04. juli 2019 @ 11:46
Poseidon

Du skal et godt stykke tilbage hvis du vil have skiftbart batteri, så du er ude i en mid 2014 retina 13". MBA har du aldrig selv kunne skifte batteri på nemt, så den er ude.

Der var engang en Mac...

3392

509
PallMei (Skribent)
04. juli 2019 @ 12:33
Virtual Machine

Personligt ser jeg diskrete grafikprocessor som en ulempe, da der historisk har været store problemer med dem. Det er dog kun 15" modeller der har kunnet fås med det. Men skulle prisen være for god til at ignorere, så findes der vejledning på Macrumors til at kun at bruge den interne grafik, i fald den diskrete går i stykker, men det er nørderi.

8824

245
05. juli 2019 @ 12:00
Poseidon

Jeg ville personligt gå efter en MBA, da de vidst har færrest generelle problemer, som PallMei også nævner. Og de fåes også til ganske okay priser.

Der var engang en Mac...