Jeg er lidt i samme båd som dig.
USB-C stikket i Nvidia kortet virker ikke direkte med Ultrafine skærmen. Så skal du have den her og sætte stik i fra Nvidia kortet over i thunderbolt kortet også fra thunderbolt kortet i Ultrafine skærmen. Men den kan ikke køre fuld opløsning på 5K ultrafine. dog ved jeg ikke hvordan det er med 4K skærmen.
Jeg har selv en LG 27UD88-W med usb-c til macbook pro'en og Displayport til gaming maskinen
Dejligt at høre om en der er i samme båd :)
Hvordan har du sat dit keyboard, mus og lyd op i den opsætning?
Keyboard bruger jeg Magic Keyboard med numpad. For at bruge det med Windows maskinen bruger jeg kabel, når jeg trækker det ud, så det parret med MacBook'en via bluetooth. Nem at skifte mellem de to. Jeg bruger en logitech gaming mus med windows maskinen. MacBook bruger jeg Magic Trackpad 2.
Jeg bruger gaming headset på windows maskinen. Macbook bruger jeg bare de indbyggede højtaler.
Nu ved jeg ikke hvad du spiller, men Ultrafine skærmen har en væsentlig højere responstid end gaming skærme. Men jer jeg har læst de 2 gamle skærmen havde omkring 10+ms
Jeg er virkelig glad for Magic Keyboard, men synes det vil være noget bøvl at skulle have kabel på.
Jeg overvejer derfor at købe en trådløs mus og keyboard, fx med Logitech Unifying RF, som jeg sætter i skærmen. Så har den computer der sidder til skærmen har adgang til mus og keyboard trådløst.
Mht. responstid så er jeg virkelig også bange for at Ultrafine er en virkelig dårlig gaming skærm, men kan ikke finde nogen reviews af det.
LG UltraFine 4K 23.7” har en responstid på 14 ms. Æv, det bliver nok alt for meget i spil som Overwatch og CS:GO.
Det er godt nok svært at finde den perfekte skærm :(
ja, det alt for meget. Jeg er også på udkig efter en ny skærm. Jeg havde en 30" Cinema Display dejlig stor skærm til macbook, dårlig at spille på Skiftede så ned til en 27" og jeg savner den store størrelse. Men de bliver pebret, hvis det skal være med USB-C 4-5K 30"+ med god lysstyrke. Vil måske også gerne op i en 120-144hz skærm.
Som gaming skærm ville det være lækkert med over 60Hz. Er Samsung CJ79 ikke den eneste Thunderbolt 3 skærm med mere end 60Hz? https://www.samsung.com/dk/monitors/curved-c34j79/
Jeg har ikke heeelt kigget så meget efter de, men det kan godt være det er den eneste.. Det kunne være man skulle kigge nærmere på den. 34" er også stort, men sikkert lækkert at sidde ved.
Mht billederedigering på sådan en buet skærm, så ved jeg ikke hvordan det er. Hvordan er TFT matrix i forhold til en IPS skærm, som jeg har været vant til fra en tidligere iMac og den nuværende LG skærm. Tror heller ikke man kan få IPS skærme med så høje Hz