xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
509
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Er der forkerte usb porte i min mac ? og hvorfor ?
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)

444

0
01. maj 2019 @ 11:59
Seniormedlem
[post_text]
  13
0
  701

3392

509
PallMei (Skribent)
01. maj 2019 @ 12:13
Virtual Machine

Tror kun den lister hvad der er forbundet og du stopper inden de kommer. På min maskine er det indbyggede webcam, sd-kort læser og BT-radio tilsluttet på en intern usb2 forbindelse.

Prøv at tilslut en USB 3 enhed og se hvad systemrapport så skriver.

5155

515
01. maj 2019 @ 13:50
Yoda

Uanset om din Mac har USB 3 eller kun USB 2, så glem de dér billige kinesiske 512 GB USB-sticks.

Jeg købte et par stykker for et par år siden for at bruge dem som en slags backup, men de var fuldstændig ubrugelige.

For det første var de MEGET langsomme. Godt nok går det lidt hurtigt i starten p.gr.a. en indbygget cache, men derefter går hastigheden noget ned, for det er langsomme (sikkert Class4) chips, der sidder på printet, og så kan det være lige meget, at selve porten er USB 3. Jeg tror dog, at der kun er USB 2 i din 2012'er MBP.

For det andet var de to sticks, jeg købte, absolut utroværdige. Jeg havde kopieret en del video-filer over på den ene, og selvom kopieringen var færdig, var filerne på sticken uden undtagelse alle sammen "tomme" filer, som ikke kunne afspilles. Jeg prøvede flere gange med begge sticks med samme resultat hver gang. Små filer á la tekstdokumenter kunne godt kopieres over, men alt over den størrelse kunne ikke kopieres over, heller ikke hvis det var en mappe-fuld filer ad gangen; det gik en anelse bedre med (små) enkelt-filer.

Jeg prøvede natrligvis forskellige formater, både FAT, ExFat og Extended(Journaled), men resultatet var altid det samme.

Jeg endte med at forære dem væk til et par PC-brugere med en advarsel om, at der var en høj risiko for data-tab. Har dog aldrig fået en tilbagemelding på dem.

Jeg synes, at du skulle spare de få $$ og så købe noget i ordentlig kvalitet i stedet for (hvis du altså vil være ret sikker på at beholde dine data). Du kan naturligvis stadig købe dem, men i givet fald vil jeg anbefale dig at teste dem ret grundigt, før du kopierer dine data over på dem og lægger dem i skuffen.

Nej, da

444

0
01. maj 2019 @ 14:35
Seniormedlem

;-)) . Jeg har gjort stort set præcis det samme som dig  - og kommer frem til det samme, bortset fra at mine store video filer kommer hele over. Men har heller ikke den store tro på at de holder i lang tid, så jeg skrev tilbage til dem at deres usb nøgler ikke holder hvad de lover - så gik der en time og så var de 8 $ for de 2 nøgler tilbage på min konto... :-)  PS bruger stort set ikke usb nøgler mere,  jeg var bare nysgerrige om der virkelig kunne være 512 gb på den for 4 $. men det fandt jeg aldrig ud af, for da jeg havde sat ca 300 gb video filer i kø og den kom frem med en tid på dage før de var over - så gad jeg ikke  ;-))

444

0
01. maj 2019 @ 14:39
Seniormedlem

Tak - har jeg prøvet og den siger usb 2 hele vejen igennem. Mon jeg kan få mine penge tilbage for macen her 7 år efter..

5155

515
01. maj 2019 @ 15:51
Yoda
Niils Baunbæk skrev:

Tak - har jeg prøvet og den siger usb 2 hele vejen igennem. Mon jeg kan få mine penge tilbage for macen her 7 år efter..

Jaeh, man får, hvad man betaler for, især øst for Erteholmene. 

Nej, da

3392

509
PallMei (Skribent)
01. maj 2019 @ 16:45
Virtual Machine
Niils Baunbæk skrev:

Nu har jeg lige tjekket på en maskine med USB 3 og den siger ganske rigtig USB 3 i systemrapport. g

Så enten har du ikke den maskine du linkede til eller også er der noget andet galt. Du kan finde den rigtige maskine ved æble menu->om denne mac->support->mac-ressourcer->specifikationer

Hvis du har ejet maskinen i 7år kan du selvfølgelig ikke få pengene tilbage. Du er langt langt udenfor for fortrydelsesret, garanti etc.

1784

48
01. maj 2019 @ 17:03
Stormogul

I følge MacTracker så har den kun USB2.

3392

509
PallMei (Skribent)
01. maj 2019 @ 17:17
Virtual Machine
Gorm Jørgensen skrev:

I følge MacTracker så har den kun USB2.

Det skal læses som 2 USB porte op til 5Gbps. 

5Gbps = USB 3, for USB 2 kan kun 480Mbps.

Så den Maskine du har fundet har fundet, har altså 2x USB-3 stik ifølge MacTracker.

444

0
01. maj 2019 @ 17:17
Seniormedlem

Det var en joke det med penge tilbage, syntes selv den var ok.. :-))  Den vej du henviser til  "   æble menu->om denne mac->support->mac-ressourcer->specifikationer . "  er præcis den samme som jeg selv henviser til i første indlæg, hvor den siger der er 2 porte med usb 3 - så du har ret der er noget  andet galt - er helt klar over der er ikke noget at gøre ved det. Vil bare gerne vide hvorfor ?

3392

509
PallMei (Skribent)
01. maj 2019 @ 17:29
Virtual Machine
Prøv at genstarte maskinen. Hvis du har tilsluttet noget, som har trukket for meget strøm, kan du have overbelastet usb-porten og den kan være gået i en slags safe-mode, hvor den ikke længere levere strøm. Om det også kan få den til gå ned i USB 2 mode ved jeg ikke. 

Usb 3 har et ekstra data-ben, i forhold til usb 2. Men selv om noget skulle være fysisk i stykker i stikket, ville jeg dog stadig mene at USB 3 skulle fremgå i systemrapport.

Det er også muligt at du kan finde en bedre app, til at analysere hardwaren end systemrapport. Jeg kender bare ikke en.

8824

245
01. maj 2019 @ 17:32
Poseidon

Hvad står der af model under Om denne Mac?

Der var engang en Mac...

444

0
01. maj 2019 @ 17:55
Seniormedlem

MacBook Pro (15-inch, Mid 2012)  2,6 GHz Intel Core i7 . 

8 GB 1600 MHz DDR3  

M0JAVE

NVIDIA GeForce GT 650M 1 GB

Intel HD Graphics 4000 1536 MB

79

0
01. maj 2019 @ 19:49
Novice

Har din maskine DVD drev ?

nt