Ups - jeg har i den grad sovet i timen! Min mac mini vil ikke starte op. Den stod med et opdatering klar i Appstore, og jeg satte maskinen til at opdatere, mens jeg skulle hænge vasketøj op! Derfor så jeg ikke rigtig beskeden med 'der er kun godt 8GB fri på harddisken, hvilket er for lidt til at opdatere' så jeg trykkede af vane bare retur, og maskinen begyndte at opdatere - uden at have plads.
Det var ikke godt :-(
Nu sidder det hele fast. Maskinen kan ikke starte, jeg sidder med en log, der fortæller mig præcist det at maskinen ikke kan starte. Så spørger den, om computeren skal starte igen, og så starte detforfra, hvorefter jeg lander på loggen igen etc.
Hvordan kan jeg redde det her? Jeg skal på en eller anden måde have fat i harddisken/startdisken, så jeg kan komme til at slette nogle filer - så jeg kan få lavet min opdatering.
Jeg har en anden mac mini til rådighed og en macbook air - os 10.12.6
Prøv om du ikke kan starte op med udvidelser slået fra (Shift-Boot) eller i Recovery mode (Kommando-R). HVIS du kan komme så langt som til skrivebordet, burde du kunne få tømte så meget af disken, at du kan få det til at køre igen. Der KAN dog være gået så meget rod i det hele, at du kommer til at installere forfra.
Hvis de to alternative metoder ikke virker, kan du prøve at koble Mini sammen med din MBP med et FireWirekabel, tænde først MBP og så Mini, mens du holdet T-tasten ned på Mini's tastatur (IKKE Kommando-T, blot T); så burde Mini's disk dukke op som en ekstern disk på MBP, alt imens der hopper et FireWire-logo rundt på Mini's skærm.
Derefter er det blot et spørgsmål om at lave palds nok på Mini's disk direkte fra MBP som på enhver anden disk eller stick.
Pøj-pøj.
TAK!
Jeg prøver :-)
mjanneh skrev:TAK!
Og hvis du ikke kan lave palds på Mini, så prøv at lave plads i stedet for. :-D
Sorry, jeg plejer at fange typo'erne, når jeg læser korrektur, men det VAR sent, og jeg VAR træt.
Tonny Freimanis skrev:mjanneh skrev:TAK!
Sorry, jeg plejer at fange typo'erne, når jeg læser korrektur, men det VAR sent, og jeg VAR træt.
aargh jamen, hvis det nu viser sig at det ER palds, der virker.
hoejfed skrev:Tonny Freimanis skrev:mjanneh skrev:TAK!
aargh jamen, hvis det nu viser sig at det ER palds, der virker.
Ups. Det havde jeg ikke lige tænkt på. Jeg må stadig være træt. :o)