Denne tråd eksisterer udelukkende for, at teste om billeder kan uploades til macnyts forum.
Et billede kan tilføjes et indlæg på macnyt's forum ved at 'drag & drop' billede-filen/arkivet ind i tesktområdet, selvsamme sted, hvor et indlæg skrives.
Kendte fejl og uhensigtsmæssigheder
Note: historisk virkede denne funktion ikke (ikke supporteret) og billeder blev automatisk fjernet af systemet og efterlod en ikke fungerende link/billede.
Udestående...
Kunne klik-bare billeder kun være klikbart på selve billedet, og ikke i hele indlægget? Lige pt. kan jeg klikke hvorsomhelst til højre for Al Bundy, og komme til Wikipedia. Det irriterer mig grusomt når man kan det, da jeg ofte af vane klikker på en side for at sikre mig at fokus er korrekt, før jeg scroller, og der er ingen reel visual indikation af at det er et link, udover at cursoren skifter ikon.
jeg prøver lige, inden mit menneske kommer hjem..................tada.
Du har ret. Det havde jeg ikke selv observeret
Hvorfor der er link (hotspot) på hele det horisontale område ved jeg ikke men jeg vil kigge lidt i kodebasen.
No promise!
PowerPalle skrev:Udestående...
- Upload billeder i første indlæg
- Upload billeder fra iOS via knap i Textarea feltet
Store billeder virker ikke. 6 Mb

Små virker.

Små virker. 186 Kb.
Jeg havde sat grænsen til 5MB for et billede (nu midlertidigt hævet til 8MB). Begge burde være alt rigeligt.
Gorm Jørgensen skrev:Små virker. 186 Kb.
Alle billeder, der uploadet bliver som standard skaleret til 200px i bredden. Skal et billede vises større end det kan den der ligge billedet op ændre størrelsen ved at klikke på billedet inden det afsendes til forum. Når billedet er er i tekstfeltet og det er aktivt (klikket på) så er der en menu, hvor man kan foretage ændringer, herunder at ændre størrelse på billedet.
Testing. 1 2 3 4. Tante Tore bager tørre teboller. Testing.

Kan ikke uploade billeder der fylder mere end 1,1 Mb.
Gorm Jørgensen skrev:Kan ikke uploade billeder der fylder mere end 1,1 Mb.
Tak tilbagemeldingen. Det vil jeg kigge nærmere på.
Gorm Jørgensen skrev:Kan ikke uploade billeder der fylder mere end 1,1 Mb.
Denne fil fylder 2.510.776 bytes (2,5 MB on disk) og er en test, der skal afdække om der er en græse på 1.1 MB. Mindre fejl i koden er rettet, som muliggør større filer.

Hvilke formater understøttes?
På nuværende tidspunkt GIF, JPG, PNG op til 5MB (størrelse).
Eftersom alle nyere iOS enheder tager billeder i HEIF, så ville det nok være godt også at understøtte det..
David Munch skrev:Eftersom alle nyere iOS enheder tager billeder i HEIF, så ville det nok være godt også at understøtte det..
I agree. Jeg vil undersøge om det er muligt og hvordan det kan integreres.
Udestående...
Ad 1) Rettet
Ad 2) Rettet
Ad 3) Rettet
Ad 4) Udestående
David Munch skrev:Eftersom alle nyere iOS enheder tager billeder i HEIF, så ville det nok være godt også at understøtte det..
Systemet konverterer automatisk HEIF til JPEG ved deling, som beskrevet under Deling af disse medier hos Apple:
Når du deler [HEIF- eller HEVC-] medier på andre måder, f.eks. med AirDrop, i Beskeder eller i e-mail, deles de i et mere kompatibelt format, f.eks. JPEG eller H.264.
Så det haster ikke med at understøtte det på Macnyt
Michael Rasmussen skrev:David Munch skrev:Eftersom alle nyere iOS enheder tager billeder i HEIF, så ville det nok være godt også at understøtte det..
Systemet konverterer automatisk HEIF til JPEG ved deling, som beskrevet under Deling af disse medier hos Apple:
Når du deler [HEIF- eller HEVC-] medier på andre måder, f.eks. med AirDrop, i Beskeder eller i e-mail, deles de i et mere kompatibelt format, f.eks. JPEG eller H.264.
Så det haster ikke med at understøtte det på Macnyt
Som der sker i artiklen, sker det jo kun under specifikke forhold. På lang sigt vil HEIF understøttelse være et must.
Jeg er nødt til at undskylde overfor alle, fordi jeg indsatte et foto af en fest-ko højere oppe i tråden. Dette skyldes jeg har fejllæst titlen på denne tråd. Jeg troede, der var tale om en fest-tråd.
For at bøde på denne forstyrrelse af test-stemningen i tråden, tilbyder jeg forsamlingen dette billede af en videnskabsmand testing In Action:

Og vi skulle have den i 3 størrelser

Super, dette billede fyldte 3,5 Mb. Super at det virker nu. 😎